Ναυπηγεία Ελευσίνας: Ώρα μηδέν

Σιγή ιχθύος από τους υποψήφιους επενδυτές, σιγή ασυρμάτου από το Υπουργείο Ανάπτυξης, επί ξύλου κρεμάμενοι 600 εργαζόμενοι.
Eurokinissi

Μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της χώρας μας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, έχουν περιέλθει σε τέλμα.

Το ενδιαφέρον από επενδυτές εξ Αμερικής και συγκεκριμένα από την εταιρεία ΟΝΕΧ που ήδη έχει αναλάβει τα Ναυπηγεία Σύρου, υπάρχει μεν, ωστόσο καμία εξέλιξη δεν υπάρχει εδώ και περίπου ενάμιση μήνα. Ουσιαστικά, μετά την επίσκεψη του Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΟΝΕΧ, του υπουργού Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη και αντιπροσωπείας Αμερικανών παραγόντων, τον Φεβρουάριο, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και των συζητήσεων που ακολούθησαν με το σωματείο εργαζομένων, τίποτα δεν διαφαίνεται στο ορίζοντα.

Αυτή τη στιγμή τα Ναυπηγεία Ελευσίνας υπολειτουργούν για να μην πω ότι μόνο ελάχιστες εργασίες πραγματοποιούνται στην προκατασκευή και στις αποθήκες, με αποτέλεσμα από το σύνολο των 600 εργαζομένων, εκτός από ορισμένους που βρίσκονται σε κανονική άδεια και άδεια ειδικού σκοπού, περίπου 500 εργαζόμενοι να προσέρχονται καθημερινά στα Ναυπηγεία χωρίς να παράγουν έργο. Ειδικά μετά τις 31 Μαρτίου, όταν και ολοκληρώθηκε η σύμβαση με το Πολεμικό Ναυτικό, για την κατασκευή δύο ΤΠΚ (Τορπιλακάτων), ουδείς εργαζόμενος δουλεύει στα υπό κατασκευή πολεμικά πλοία, διότι χωρίς ανανέωση σύμβασης, υπάρχει η αβεβαιότητα πληρωμής.

Το ζητούμενο, βέβαια, δεν είναι να ανανεωθεί η σύμβαση με το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά να εξευρεθεί μια μόνιμη και βιώσιμη λύση, ώστε τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να αποτελέσουν και πάλι μοχλό ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Τι γίνεται με τις διαπραγματεύσεις

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας είναι μια υπερχρεωμένη επιχείρηση, αλλά με πολλές προοπτικές να επανέλθει στην κερδοφορία, εφόσον αλλάξει «χέρια», γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις και πάρει δουλειές. Τα συνολικά χρέη, όπως φαίνονται αναλυτικά στον πίνακα, αγγίζουν τα 232.888.753 εκατομμύρια, με το αρχικό κεφάλαιο χωρίς τόκους και προσαυξήσεις, να αγγίζει 158.964.762 εκατ.

Η εμπλοκή που παρατηρείται, έγκειται στην «απαίτηση» της πλευράς Ξενοκώστα, να αποκτήσει πέραν του ποσοστού 22,28% του Νικολάου Ταβουλάρη και το ποσοστό που κατέχει ο γιος του Ιωάννης, με την πλευρά Ξενοκώστα να ισχυρίζεται ότι βρίσκεται πίσω από την εταιρεία AXIS που κατέχει το 24,02%.

Επίσης, ένα ακόμα θέμα που δεν έχει ξεκαθαρίσει, είναι τα στοιχεία που αποδεικνύουν την οικονομική επιφάνεια της ΟΝΕΧ, αν έχουν κατατεθεί και αν καλύπτουν την εξαγορά.

Όσον αφορά στο Υπουργείο Ανάπτυξης, τηρείται σιγή ασυρμάτου. Ναι, μεν, τώρα με την πανδημία του κορονοϊού υπάρχει τεράστιο θέμα με την αγορά, ωστόσο δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση για το τι μέλλει γενέσθαι, τι στιγμή που για τη μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό, υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις, τουλάχιστον ως προς τις θετικές γνωμοδοτήσεις από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Πάντως, πληροφορίες αναφέρουν ότι κατατέθηκε στη Βουλή ερώτηση, για το αν μπορούν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, που θεωρούνται και αμυντική βιομηχανία με την κατασκευή των πολεμικών πλοίων, να κρατικοποιηθούν (51%) τώρα με την κατάσταση που επικρατεί με τον κορονοϊό, μέχρι να βρεθεί λύση πώλησης των μετοχών.

Δημοφιλή