Η πανδημία του COVID-19 έχει επιφέρει μια παγκόσμια υγειονομική κρίση επηρεάζοντας το σύνολο του πληθυσμού. Το γενικό lockdown στη χώρα μας, που διήρκησε για σχεδόν δύο μήνες, έχει δημιουργήσει προβληματισμούς και ανασφάλεια στην αγορά, με τις επιχειρήσεις να σκέφτονται διστακτικά τον σχεδιασμό της επόμενης ημέρας.
Από τους κλάδους που έχουν σαφέστατα επηρεαστεί δεν θα μπορούσαν να λείπουν αυτοί του τουρισμού και του αθλητισμού, με το σύνολο των σχετιζόμενων εκδηλώσεων και των αγώνων αθλητικού τουρισμού να έχουν «παγώσει», μέρος αυτών να έχουν ήδη αναβληθεί σε ημερομηνίες για αργότερα μέσα στο έτος και άλλες εξ αυτών να έχουν ακυρωθεί, μεταφέροντας τις δράσεις τους για το 2021.
Συνομιλήσαμε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Active Media Group, κ. Άκη Τσόλη και διοργανωτή του Navarino Challenge, της μοναδικής εκδήλωσης αθλητικού τουρισμού που έχει αποσπάσει τη διάκριση του Best Wellness event στα International Travel & Tourism Awards της WTM του Λονδίνου και διεξάγεται κάθε χρόνο στη Μεσσηνία, την Πύλο και την Costa Navarino και λάβαμε τη δική του άποψη και τις συμβουλές του αναφορικά με το πώς αυτοί διαχειρίστηκαν την επικοινωνία τους μέσα στην κρίση.
Η δική σας διοργάνωση έχει ακυρωθεί ή αναβληθεί;
Για την ώρα έχουμε διατηρήσει τις αρχικές ημερομηνίες που είχαμε ανακοινώσει για τις 16-18 Οκτωβρίου 2020. Ωστόσο προϋπόθεση είναι η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ των αθλητών, των συνοδών, των εθελοντών και των λοιπών συνεργατών. Όλοι οι προαναφερόμενοι συμμετέχοντες θα πρέπει να δεσμευτούν ότι θα τηρήσουν στο ακέραιο τα προστατευτικά μέτρα ασφαλείας που επιβάλλει η ελληνική πολιτεία, αλλά και όσα επιπλέον θα προστεθούν από τη διοργάνωση.
Πως αντιμετωπίζετε τη συγκεκριμένη κρίση ως διοργανωτές αγώνων μαζικού αθλητισμού;
Κάθε διοργανωτής οφείλει πάνω απ’ όλα να ενημερώνεται, να ακούει και να διαβάζει τις αποφάσεις και κατευθύνσεις που δίνονται από τους επίσημους φορείς της εκάστοτε χώρας.
Αξιολογούμε όλα τα δεδομένα καθημερινά και δεν βιαζόμαστε να πάρουμε αποφάσεις. Προσαρμοζόμαστε πάντα στις οδηγίες που δίνονται από το Υπουργείο Τουρισμού, τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, την Ολυμπιακή Επιτροπή και πάνω απ’ όλα το Υπουργείο Υγείας από τη στιγμή που έχουμε να κάνουμε με μια παγκόσμια υγειονομική κρίση. Οι πρώτες ημέρες της κρίσης ήταν σίγουρα δύσκολες για όλους, ωστόσο σε τέτοιες καταστάσεις οφείλεις να ακούς, να σχεδιάζεις και να αναπροσαρμόζεις κάθε φορά την επικοινωνία και στρατηγική σου, με βάση τα δεδομένα που έχεις μέχρι εκείνη τη στιγμή. Η επικοινωνία λοιπόν δεν σταματάει ποτέ. Μπορεί κάποια κανάλια επικοινωνίας να «παγώνουν» ωστόσο πάντα υπάρχει εναλλακτικός τρόπος για να προσεγγίζεις το κοινό σου.
Τι ιδέες είχατε για να ενισχύσετε τις εγγραφές και πωλήσεις σας;
Με τα τρέχοντα μέτρα που ζητούσαν τον κόσμο να παραμένει αρχικά σπίτι του και να μένει ασφαλής, οι εγγραφές και η οποιαδήποτε πώληση ήταν το τελευταίο πράγμα που μας απασχολούσε. Το ζήτημα της υγείας και της ασφάλειας ήταν και παραμένει ακόμα τόσο έντονο και καθηλωτικό που ξεπερνά κάθε ανάγκη για συμμετοχή σε έναν αγώνα. Το ανθρώπινο στοιχείο τέθηκε σε προτεραιότητα λαμβάνοντας υπόψη μια νέα θεματολογία που να μπορεί να είναι πιο προσιτή στο μέσο αναγνώστη - συμμετέχοντα.
Με ποιο τρόπο προσεγγίζετε τους συμμετέχοντες αθλητές και το κοινό σας;
Η διοργάνωση μας χρησιμοποίησε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ως το κύριο μέσο επικοινωνίας για να προσεγγίσει τους συμμετέχοντες ή ενδιαφερόμενους αθλητές. Έχοντας ως βασικούς πυλώνες την ενημέρωση και εκπαίδευση του κοινού μας, προχωρήσαμε σε μια σειρά ενεργειών. Πιο συγκεκριμένα:
Στο κομμάτι της ενημέρωσης:
α) Το Navarino Challenge ήταν το event στην Ελλάδα που από την πρώτη ημέρα, υιοθέτησε το κίνημα «Μένουμε Σπίτι». Η διοργάνωση άρχισε να προωθεί το μήνυμα “Stay Home” πριν από όλα τα υπόλοιπα αθλητικά events της χώρας. Από την ημέρα εκείνη και μετά το υλικό που ανεβάζαμε στα social media της διοργάνωσης συμβάδιζε με το κλίμα της εποχής προσφέροντας πάνω απ΄ όλα θετική ενέργεια και χρήσιμες πληροφορίες στο κοινό.
β) Παράλληλα, με το μήνυμα “Till then, Stay Safe” υποστηρίξαμε την καμπάνια της Marketing Greece, με υπεύθυνο τρόπο συνεχίζοντας να προβάλλουμε θετικά τον ελληνικό τουρισμό και την περιοχή της Μεσσηνίας.
γ) Δώσαμε έμφαση στη δημιουργία και προβολή βίντεο που διαφημίζουν τη Μεσσηνία και τη σπάνια φυσική ομορφιά και ιστορία του τόπου, δίνοντας δύναμη στο κοινό και αναδεικνύοντας παράλληλα την περιοχή.
δ) Ανεβάζαμε υλικό που σχετιζόταν με το έργο μεγάλων προσωπικοτήτων που έχουν καταγωγή από τη Μεσσηνία, ενημερώνοντας το κοινό για το έργο τους και συνδέοντας το με τη διοργάνωση.
ε) Ενώ ταυτόχρονα συνεχίζαμε να περνάμε μηνύματα μέσα από τις σχετικές με τη θεματολογία μας παγκόσμιες ημέρες όπως τη γιορτή της μητέρας
στ) αλλά και μέσα από κουίζ που δημιουργήσαμε
Στο κομμάτι της εκπαίδευσης:
α) Από τη στιγμή που ο καιρός το επέτρεπε και ο περισσότερος κόσμος έμενε στο σπίτι του αφιερώνοντας αρκετό χρόνο στο διάβασμα, προτείναμε σε εβδομαδιαία βάση, άρθρα σχετικά με το Navarino Challenge για μελέτη και ανάγνωση στον ελεύθερο χρόνο.
β) Ενθαρρύναμε το κοινό να αγοράσει βιβλία μέσω e-shops ή και να αγοράσει e-books ώστε να εξασκήσει το μυαλό του και το πνεύμα του.
γ) Δημιουργήσαμε μια εβδομαδιαία στήλη με ιστορίες μεγάλου ενδιαφέροντος από το παρελθόν της Μεσσηνίας, εκπαιδεύοντας με αυτό τον τρόπο το κοινό μας.
δ) Σε συνεργασία με την αγαπημένη Πελοποννήσια food blogger και συγγραφέα Mamatsita αναρτήσαμε τοπικές συνταγές και προτείναμε προϊόντα της περιοχής ιδανικά για μαγείρεμα στο σπίτι κατά την διάρκεια της καραντίνας.
ε) Σε συνεργασία με ambassadors του event αναρτήσαμε σύντομα video με υπεύθυνα και θετικά μηνύματα για την υποστήριξη του κοινού καθώς και προγράμματα άσκησης για το σπίτι, δίνοντας έμφαση στη σημασία του υγιεινού τρόπου ζωής ακόμη και υπό αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες, καθώς η γυμναστική είναι αναγκαία για όλους.
στ) Παρουσιάσαμε σειρά μνημείων και μουσείων της περιοχής εκπαιδεύοντας τον κόσμο σχετικά με την πλούσια ιστορία του τόπου και παροτρύνοντας τον να τα εξερευνήσει μετά την ολοκλήρωση της καραντίνας.
ζ) Τέλος, αναρτήσαμε εκπαιδευτικό υλικό του στρατηγικού συνεργάτη της διοργάνωσης National Geographic όπως τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ και ενημερωτικά κείμενα.
Τι είναι αυτό που έχετε αποκομίσει από τον τρόπο με τον οποίο εργάζεστε αυτή την περίοδο και τι πιστεύετε ότι μπορεί να αλλάξει στον τρόπο με τον οποίο λειτουργείτε ως διοργάνωση στο μέλλον;
Οι ζωές πολλών ανθρώπων αλλά και οι δικές μας μπορεί να είχαν «παγώσει» αυτή τη χρονική περίοδο, αλλά αυτό δεν σήμαινε πως έπρεπε να σταματήσουμε τελείως την επικοινωνία μας. Τώρα περισσότερο από ποτέ, οφείλαμε να γίνουμε πιο δημιουργικοί με το πώς φροντίζουμε ο ένας τον άλλον αλλά και τον ίδιο τον εαυτό μας. Το Navarino Challenge δήλωσε παρών με σκοπό να βοηθήσει το κοινό του, να κρατήσει την καρδιά, το σώμα και το πνεύμα του υγιή, μέσα από δραστηριότητες που μπορούσαν να γίνουν στο σπίτι. Εστιάσαμε ακόμα περισσότερο στον παράγοντα «άνθρωπο», ενώ παράλληλα όλα μας τα τμήματα λειτουργούσαν με έμφαση στον δημιουργικό σχεδιασμό της επόμενης ημέρας. Δουλεύοντας από το σπίτι, κάτι που κάναμε από πολύ νωρίς σαν εταιρεία, μας έδωσε την ευκαιρία να λειτουργήσουμε απομακρυσμένα χωρίς να χρειάζεται να βρεθούμε face to face και να είμαστε εξίσου αποδοτικοί. Σίγουρα είναι κάτι που θα εφαρμόσουμε και στο μέλλον.
Ποιο είναι το μήνυμά σας προς τους υπόλοιπους διοργανωτές και συμμετέχοντες;
Ο Ευριπίδης είχε πει «Ημίν δ’ ού βιαστέον τύχην». Δεν είναι σωστό να πιέζουμε την τύχη μας. Υπομονή. Οφείλουμε όλοι μας να είμαστε προσεκτικοί, να συμβουλευόμαστε τους ειδικούς και τους γιατρούς και να παίρνουμε τις αποφάσεις μας έχοντας εξετάσει και υπολογίσει όλες τις πιθανές παραμέτρους. Η ασφάλεια και υγεία όλων των συμμετεχόντων και του προσωπικού αποτελεί βασική προτεραιότητα του κάθε διοργανωτή, πόσο μάλλον αυτές τις μέρες της υγειονομικής κρίσης. Ένα πράγμα είναι βέβαιο ότι θα νικήσουμε όλοι μαζί.
* Το πολυβραβευμένο event αθλητικού τουρισμού Navarino Challenge θα πραγματοποιηθεί για 8η συνεχή χρονιά στις 16-18 Οκτωβρίου 2020.
Video highlights