Το ημι-αυτοβιογραφικό «Μπέλφαστ» του Κένεθ Μπράνα και το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ελβετού Αντρέας Φοντάνα με την ταινία «Αζόρ: Ο Κώδικας του Τραπεζίτη», ένα σκοτεινό ταξίδι στη διαφθορά, είναι οι δύο ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου.
Αμφότερες με φόντο δύο ταραγμένες πολιτικά περιόδους, στη μία περίπτωση την πρωτεύουσα της Βόρειας Ιρλανδίας το καλοκαίρι του 1969 και τις ταραχές ανάμεσα στους προσηλωμένους στο Στέμμα «ενωτικούς» Προτεστάντες και τους «αντιενωτικούς» Καθολικούς και στην άλλη, την υπό δικτατορία Αργεντινή του 1980.
Πρεμιέρα και για το πολιτικό ντοκιμαντέρ της Ανζελίκ Κουρούνης «Χρυσή Αυγή: Υπόθεση όλων μας», που επικεντρώνεται στο πρόσωπο της Μάγδας Φύσσα, και πραγματοποιεί μετά την παρουσία του σε σημαντικά κινηματογραφικά φεστιβάλ την αθηναϊκή του πρεμιέρα.
«Belfast»
Με οσκαρικές προδιαγραφές και ηχηρή παρουσία στα φετινά κινηματογραφικά βραβεία έρχεται το «Belfast», με τον Κένεθ Μπράνα να μας δίνει μια τρυφερή, ενίοτε χιουμοριστική, μα βαθιά βιωματική ταινία για την παιδική ηλικία ενός αγοριού στα ταραγμένα χρόνια στα τέλη της δεκαετίας του ’60, στη γενέτειρα πόλη του.
Ανάμεσα στους ηθοποιούς της ταινίας συναντάμε την Κατρίνα Μπαλφ, την βραβευμένη με Όσκαρ, Τζούντι Ντεντς, τον Τζέιμι Ντόρναν, τον Κίραν Χάιντς και φυσικά τον πρωτοεμφανιζόμενο Τζουντ Χιλ στο ρόλο του μικρού ήρωα που καθοδηγεί τη νοσταλγική αφήγηση
«Αζόρ: Ο Κώδικας του Τραπεζίτη»
Στην υπό δικτατορία Αργεντινή του 1980, ένας Ελβετός τραπεζικός εξαφανίζεται κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Όταν ο αντικαταστάτης του αναλαμβάνει να διερευνήσει ο ίδιος την υπόθεση, βυθίζεται σε ένα μυστήριο που εκτυλίσσεται πίσω από τις βαριές πόρτες μεγαλοαστικών γραφείων και τους πυκνούς κήπους των νεόπλουτων ευνοούμενων του καθεστώτος.
«Μετά την καριέρα του στο διπλωματικό σώμα, ο παππούς μου εργάστηκε σε ιδιωτική τράπεζα», γράφει ο Ελβετός σκηνοθέτης Αντρέας Φοντάνα για την ταινία -σκηνοθετικό ντεμπούτο του . «Είχα μόνο μια αόριστη ιδέα του τι σημαίνει αυτός ο κόσμος, καθώς ο παππούς μου ήταν πάντα διακριτικός άνθρωπος -όπως οφείλει ένας καλός τραπεζίτης. Όταν πέθανε, άρχισα να ενημερώνομαι: ανακάλυψα την ιδιαίτερη σχέση των τραπεζιτών με τους πελάτες τους. Και συνειδητοποίησα πως αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα για ταινία. Εκτός αυτού, υπήρχε η Αργεντινή. Έζησα πολλά χρόνια εκεί κι έχω κρατήσει στενούς δεσμούς με τη χώρα. Το να σκηνοθετείς έναν τραπεζίτη μέσα σε μια τράπεζα, δεν έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Ένας ιδιωτικός τραπεζίτης είναι στ’ αλήθεια στο στοιχείο του όταν ταξιδεύει -κυρίως στο εξωτερικό- να βρει τον πελάτη του. Με ιντρίγκαρε η ιδέα του να τον δει κανείς ως πρωτοπόρο, έναν άποικο που πάει να κατακτήσει έναν άγνωστο κόσμο. Σαν να φτιάχνεις μια ταινία για τους κατακτητές. Και όλοι ξέρουμε τη βία που ακολουθεί την άφιξη των κατακτητών.
Παίζουν οι Φαμπρίτσιο Ροντζιόνε, Στεφανί Κλεό, Κάρμεν Ιριόντο, Χουάν Τρεντς, Ιγκνάσιο Βίλα, Πάμπλο Τόρε, Έλλι Μεδέιρος.
«Χρυσή Αυγή: Υπόθεση όλων μας»
Συνέχεια του ντοκιμαντέρ «Χρυσή Αυγή: Προσωπική Υπόθεση» της Ανζελίκ Κουρούνη.
Ποια μπορεί να είναι η αντίσταση στην άκρα δεξιά, τον φασισμό και τον ναζισμό; Η Δημοκρατία μπορεί να απαλλαγεί οριστικά από αυτές τις λαίλαπες, χωρίς να ποδοπατήσει τις αρχές της; Πώς εντέλει πρέπει να αντισταθούμε; Η απάντηση ανήκει στη δικαιοσύνη; Μπορεί να προκύψει από ένα μπαράζ των δημοκρατικών κομμάτων; Χρειάζεται ένα δημοσιογραφικό μποϊκοτάζ; Κοινωνική επαγρύπνηση; Σωστή παιδεία; Ή η αντίσταση πρέπει να είναι πιο δυναμική και μαχητική από τα παραπάνω; Η δίκη που μπορεί να συγκριθεί σε σημασία και ίσως να ξεπερνά τη δίκη της Νυρεμβέργης αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά του νέου ντοκιμαντέρ.