Νέες ταινίες: Deadpool & Wolverine, Μητρικό Ένστικτο με Τζέσικα Τσαστέιν - Αν Χάθαγουεϊ

Πάμε σινεμά. Οι ταινίες πρώτης προβολής και οι κλασικές επανεκδόσεις που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 25 Ιουλίου.
«Μητρικό ένστικτο»
«Μητρικό ένστικτο»
Alyssa Longchamp

Τρεις ταινίες πρώτης προβολής και τρεις επανεκδόσεις φέρνει η τελευταία κινηματογραφική εβδομάδα του Ιουλίου. Πάμε σινεμά.

Ο «Deadpool»/Ράιαν Ρέινολντς, ο πιο αντισυμβατικός (και επιπλέον φλύαρος και αθυρόστομος) αντι-ήρωας της Marvel συναντά τον εντελώς απρόθυμο πρώην X-Man, Wolverine και του ζητά να τον βοηθήσει να σώσει τον κόσμο του και όχι μόνο. Το τελευταίο τρέιλερ της ταινίας -που αποτελεί μεγάλο στοίχημα της Marvel, ειδικά μετά τις περσινές απανωτές αποτυχίες στο box office, τόσο με το Ant-Man and the Wasp: Quantumania όσο και με το The Marvels, δόθηκε στη δημοσιότητα λίγες ημέρες πριν από την έξοδο της στις αίθουσες αποκαλύπτοντας την εμφάνιση - έκπληξη, της Ντάφνι Κιν στον ρόλο της Laura, γνωστή και ως X-23, που είχαμε γνωρίσει στο «Logan» (2017), το υποτιθέμενο κύκνειο άσμα του Wolverine/Χιου Τζάκμαν, όταν η Κιν ήταν μόλις 11 ετών (επί τη ευκαιρία, ο Τζάκμαν έχει τονίσει ότι υποδύεται μια διαφορετική εκδοχή του Wolverine και όχι αυτόν που πέθανε στο «Logan»). Στις αίθουσες από την Τετάρτη 24 Ιουλίου.

Μητρικό Ένστικτο

Η Άλις, ο σύζυγός της Σάιμον και ο γιος τους Θίο, ζουν το όνειρο των αμερικανικών προαστίων της δεκαετίας του 1960 δίπλα στους στενούς τους φίλους, Σελίν, Ντέμιαν και τον γιο τους Μαξ. Ωστόσο, οι ζωές των δύο οικογενειών καταρρέουν όταν ο Μαξ χάνει τη ζωή του σε ένα τραγικό ατύχημα. Από τον κήπο της, η Άλις βλέπει τα γεγονότα καθώς εξελίσσονται, τρέχοντας προς το σπίτι της φίλης της, αν και τελικά φτάνει πολύ αργά για να αποτρέψει το μοιραίο. Αισθάνεται τρομερά ένοχη, ειδικά καθώς γίνεται ολοένα και πιο σαφές ότι η Σελίν την κατηγορεί που δεν έσωσε το παιδί της -ένας πόνος που αισθάνεται ακόμη πιο έντονα δεδομένου ότι η Σελίν και ο Ντέμιαν δεν μπορούν να κάνουν άλλα παιδιά. Με τον καιρό, αρχίζουν φαινομενικά να αποκαθιστούν τη διαλυμένη φιλία τους, αλλά η Άλις αρχίζει σιγά-σιγά να βιώνει παρανοϊκές αυταπάτες σχετικά με τη Σελίν που φαίνεται να αναζητά εκδίκηση για την απώλεια της.

Η ιστορία βασίζεται στο βιβλίο «Mothers’ Instinct: A Novel of Suspense» της Βελγίδας Μπαρμπαρά Αμπέλ που κέρδισε το Βραβείο Αστυνοµικού Μυθιστορήµατος στο Φεστιβάλ του Κονιάκ, αλλά και στη γαλλική ταινία «Duelles» (2018) του Ολιβιέ Μασέ-Ντεπάς. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γάλλος διευθυντής Φωτογραφίας Μπενουά Ντελόμ, στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Στους ρόλους των συζύγων ο Άντερς Ντάνιελσεν Λι και ο Τζος Τσαρλς.

Είναι η τρίτη φορά που οι βραβευμένες με Όσκαρ ηθοποιοί -και φίλες εκτός οθόνης- συνεργάζονται μετά το «Interstellar» (2014) και το «Armageddon Time» (2022).

Τίγρης

H Βέρα, είναι μια κτηνίατρος 31 ετών που εργάζεται στο ζωολογικό κήπο μιας μικρής πόλης στην Τρανσυλβανία. Έχοντας πρόσφατα χάσει το νεογέννητο μωρό της, προσπαθεί να αντιμετωπίσει την απώλεια της, ενώ παράλληλα βιώνει την απομάκρυνση από τον σύζυγό της, ο οποίος, όπως ανακαλύπτει, την απατά. Σε αυτό το συναισθηματικά φορτισμένο περιβάλλον, μια τίγρη δραπετεύει μάλλον εξαιτίας της, από το ζωολογικό κήπο, προκαλώντας πανικό στην κοινότητα και αναγκάζοντας τη Βέρα να βρει τη δύναμη μέσα της για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις. Ο σκηνοθέτης Αντρέι Τανάσε εμπνεύστηκε την ταινία από ένα πραγματικό γεγονός όπου μια τίγρη δραπέτευσε από έναν ζωολογικό κήπο στη Ρουμανία. Πρωταγωνιστούν Cătălina Moga, Paul Ipate, Alex Velea.

Η ταινία -ρουμανική, γαλλική και ελληνική συμπαραγωγή- έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο τμήμα Bright Future του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ (IFFR), προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Τρανσυλβανίας και συμμετείχε στο Meet the Neighbors και στο επίσημο διαγωνιστικό του 64ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (2023).

Όλα για τη Μητέρα μου

Μια ανύπαντρη μητέρα στη Μαδρίτη βλέπει τον μοναχογιό της σκοτώνεται στα 17α γενέθλιά του, καθώς τρέχει να ζητήσει αυτόγραφο από μια ηθοποιό.

Πηγαίνει στη Βαρκελώνη για να βρει τον πατέρα του, μια τρανσέξουαλ ονόματι Λόλα, που δεν γνωρίζει καν, ότι έχει παιδί. Πρώτα βρίσκει τον φίλο της, Αγράδο, επίσης τρανσέξουαλ. Μέσω αυτού γνωρίζει τη Ρόζα, μια νεαρή καλόγρια με προορισμό το Ελ Σαλβαδόρ, και τυχαία, γίνεται η προσωπική βοηθός της Χούμα Ρόχο, της ηθοποιού που θαύμαζε ο γιος της. Βοηθά τη Χούμα να διαχειριστεί τη Νίνα, τη συμπρωταγωνίστρια και ερωμένη της και φροντίζει την Ρόζα κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης εγκυμοσύνης.

Με αναφορές στον Λόρκα, το «Όλα για την Εύα» και το «Λεωφορείο, ο Πόθος», οι μητέρες (και οι πατέρες) θα βιώσουν τη θλίψη, την αγάπη και τη φιλία. Πρωταγωνιστούν Σεσίλια Ροθ, Μαρίζα Παρέδες, Πενέλοπε Κρουζ. Η πολυβραβευμένη ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ προβάλλεται σε ψηφιακά αποκαταστημένη κόπια με αφορμή την επέτειο των 25 ετών από την κυκλοφορία της.

Ο Κανόνας του Παιχνιδιού

Η αφρόκρεμα της γαλλικής υψηλής κοινωνίας ετοιμάζεται να περάσει ένα κυνηγετικό σαββατοκύριακο σε έναν αριστοκρατικό πύργο. Ίντριγκες, μηχανορραφίες, απολαύσεις, εγωπαθείς συμπεριφορές, ατελείωτες παρεξηγήσεις και μικροπρεπείς ανταγωνισμοί συνθέτουν ένα μωσαϊκό ηθικού ξεπεσμού και μακάριας αλαζονείας. Τα τύμπανα του πολέμου ήδη ηχούν σε απόσταση αναπνοής το 1939, αλλά τούτος ο μικρόκοσμος αρνείται να βγει από τον λήθαργο και συνεχίζει να αναλώνεται με πάθος στα επουσιώδη και τα ασήμαντα. Ο Ζαν Ρενουάρ, στο απόγειο της καριέρας του, αναγκάζει τους συμπατριώτες του να κοιταχτούν στον καθρέφτηΑφότου απέτυχε παταγωδώς εισπρακτικά και κατακρεουργήθηκε από τους κριτικούς, Ο κανόνας του παιχνιδιού απαγορεύτηκε από τη γαλλική κυβέρνηση της εποχής με το πρόσχημα ότι «υποσκάπτει την κοινωνική ηθική και διαφθείρει τη νεολαία».

Το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ (1894, Παρίσι, Γαλλία - 1979, Λος Άντζελες, ΗΠΑ) προβάλλεται σε αποκατεστημένη ψηφιακή έκδοση αποκλειστικά στο ΒΟΞ.

Ουγκέτσου Μονογκατάρι

Σ’ ένα χωριό της μεσαιωνικής Ιαπωνίας, η οποία σπαράσσεται από εμφύλιους πολέμους, δύο αδέρφια διακινδυνεύουν τις οικογένειες και τις ζωές τους, για να ακολουθήσουν τις εμμονές τους. Ο Γκεντζούρο, ένας φτωχός αγγειοπλάστης, ονειρεύεται καλλιτεχνική δόξα και πλούτη, ενώ ο αδερφός του, Τομπέι, θέλει να γίνει ένδοξος σαμουράι. Αποφασίζουν να κατευθύνουν προς την πόλη, χωρίς τις οικογένειές τους, για να πουλήσουν την πραμάτεια τους. Όταν τελικά φτάσουν εκεί και βρεθούν κοντά στην πραγμάτωση των στόχων τους, ο πρώτος θα πέσει θύμα της γοητείας ενός φαντάσματος κι ο τελευταίος θα ανακαλύψει ότι η γυναίκα του έχει γίνει πόρνη.

«Αυτό το αριστούργημα είναι μια από τις ωραιότερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου. Είναι ταυτόχρονα ο ελληνικός μύθος της Οδύσσειας και ο κελτικός του Λάνσελοτ. Ενας ύμνος στην ενότητα και, ταυτόχρονα, στην ποικιλία των φαινόμενων. Μια από τις ωραιότερες ταινίες του παγκόσμιου σινεμά». Ερίκ Ρομέρ

Η ταινία του Κένζι Μιζογκούτσι, παραγωγής 1953, απέσπασε τον Αργυρό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας. Με τους Μασαγιούκι Μόρι (Γκεντζούρο), Ματσίκο Κίο (πριγκίπισσα Ουακάσα), Κινούγιο Τανάκα (Μιγιάγκι), Σακάε Οζάουα (Τομπέι), Μιτσούκο Μίτο (Οχάμα). Επετειακή επανέκδοση σε 4K αποκατεστημένη κόπια.

Δημοφιλή