Νέες ταινίες: «Η Χαμένη Κόρη» με Ολίβια Κόλμαν, «Τα Τρία Πατώματα» του Νάνι Μορέτι, «Μαϊσάμπελ»

Οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα την Πέμπτη 30 Ιουνίου, αλλά και το «Blow Up» του Αντονιόνι με ψηφιακά επεξεργασμένη κόπια.
«Η Χαμένη Κόρη»
«Η Χαμένη Κόρη»
spentzos film

Η πολυαναμενόμενη «Χαμένη Κόρη» της Μάγκι Τζίλενχαλ που γυρίστηκε στην Ελλάδα, η νέα ταινία του Νάνι Μορέτι, βασισμένη στο μυθιστόρημα του Εσκόλ Νεβό «Τρεις όροφοι» και η βραβευμένη με τρία Γκόγια και μεγάλη επιτυχία στο box office της Ισπανίας (που ξεπέρασε ακόμη και τις «Παράλληλες Μητέρες» του Αλμοδόβαρ) «Μαϊσάμπελ» της Ισιάρ Μπολαΐν, μία αληθινή ιστορία που συγκλόνισε τη χώρα, είναι οι τρεις ταινίες που κάνουν πρεμιέρα την Πέμπτη 30 Ιουνίου.

Ακόμη, μία ταινία για παιδιά, αλλά και σε επανέκδοση η κλασική ταινία του Αντονιόνι «Blow Up».

«Η Χαμένη Κόρη»

Η Λήδα, καθηγήτρια πανεπιστημίου, χωρισμένη εδώ και καιρό, είναι αφοσιωμένη στις κόρες της και στη δουλειά της. Όταν τα δυο κορίτσια φεύγουν για να ζήσουν µε τον πατέρα τους στον Καναδά, η Λήδα, νιώθει ξαφνικά ελεύθερη. Αποφασίζει να πάει διακοπές σε ένα παραθαλάσσιο χωριουδάκι της Ελλάδας. Μετά τις πρώτες ξέγνοιαστες µέρες, η χαλάρωση θα φέρει στην επιφάνεια δύσκολες μνήμες.

Η ταινία, κινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου μυθιστορήματος της Έλενα Φεράντε και σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μάγκι Τζίλενχαλ, που γυρίστηκε στις Σπέτσες και μέχρι στιγμής έχει αποσπάσει 34 βραβεία.

Παίζουν Ολίβια Κόλμαν, Ντακότα Τζόνσον, Τζέσι Μπάκλεϊ, Πίτερ Σάρσγκααρντ.

«Τα Τρία Πατώματα»

Ο σκηνοθέτης Νάνι Μορέτι («Αγαπημένο μου ημερολόγιο», «Το δωμάτιο του γιου μου») μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα του Εσκόλ Νεβό «Τρεις όροφοι» (στα ελληνικά από τις εκδόσεις Καστανιώτη, σε μετάφραση Λουίζας Μιζάν). Ο τίτλος της ταινίας είναι ελαφρώς παραλλαγμένος («Τα τρία πατώματα»), όπως έχει αλλάξει και ο τόπος δράσης από το Ισραήλ στην Ιταλία, και συγκεκριμένα στη Ρώμη.

Μια συγκινητική, δραματική ιστορία για τρεις οικογένειες που ζουν στο ίδιο κτήριο. Οι προσωπικές ιστορίες τους συνυφαίνονται και συνταρακτικές εξελίξεις αλλάζουν ριζικά τις ζωές τους.

Παίζουν: Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Μαργκερίτα Μπάι, Αλμπα Ρορβάκερ, Αντριάνο Τζιανίνι.

Το βιβλίο: Ο Αρνόν Λεβανόνι είναι αγριωπός και κτητικός. Η αγάπη του για την Όφρι, τη μεγάλη του κόρη, τον βγάζει εκτός εαυτού. Όταν υποψιάζεται πως ο γείτονάς του την έχει κακοποιήσει σεξουαλικά, τον στέλνει στο νοσοκομείο. Μπαίνει σε μεγαλύτερους μπελάδες όταν η εγγονή του γείτονα απειλεί να τον εκδικηθεί. Ο ίδιος μένει σε μια ήσυχη γειτονιά με την οικογένειά του. Από πάνω τους μένει, με τα δυο παιδιά της, η «χήρα» Χάνι Ντορόν, της οποίας ο άντρας λείπει συχνά σε επαγγελματικά ταξίδια. Ο κουνιάδος της, κυνηγημένος από τους πελάτες του και την αστυνομία, ζητάει καταφύγιο στο σπίτι της. Στον τελευταίο όροφο μένει μια πραγματική χήρα: η δικαστίνα Ντβόρα Έντελμαν. Συνταξιούχος πλέον, προσπαθεί να ξεκινήσει μια καινούργια ζωή, συμμετέχοντας σε ένα κίνημα διαμαρτυρίας. Θα καταφέρει όμως να επανασυνδεθεί με τον γιο της; Η Χάνι Ντορόν θα ξεπεράσει τα προβλήματά της; Ο Αρνόν θα σώσει τον γάμο του; Οι Τρεις όροφοι του κτηρίου αντανακλούν το τριμερές ψυχαναλυτικό μοντέλο του Φρόυντ. Ο Εσκόλ Νεβό, ο πλέον δημοφιλής συγγραφέας της νεότερης γενιάς στο Ισραήλ, ακτινογραφεί τις ψυχώσεις της μεσαίας τάξης και μας χαρίζει ένα σαρωτικό μυθιστόρημα.

«Μαϊσάμπελ»

Βασισμένη σε μια αληθινή ιστορία, που συγκλόνισε την ισπανική κοινωνία, η νέα ταινία της Ισιάρ Μπολαϊν (Ακόμα και η Βροχή, Η Ελιά), αποτέλεσε μεγάλη επιτυχία στο box office της Ισπανίας ενώ έλαβε πλήθος διακρίσεων (14 υποψηφιότητες και 3 βραβεία Γκόγια -τα ισπανικά Όσκαρ) και θερμών κριτικών τόσο για την ματιά της Ισπανίδας δημιουργού όσο και για τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών της (Μπλάνκα Πορτίγιο στο ρόλο της Μαϊσάμπελ και Λουίς Τoσάρ στο ρόλο του μέλους της βάσκικης ΕΤΑ).

To 2000 o πολιτικός Juan María Jaúregui δολοφονείται από Βάσκους αυτονομιστές (την βασκική αυτονομιστική οργάνωση ΕΤΑ), αφήνοντας χήρα την αγαπημένη του γυναίκα, και μια μικρή κόρη. Καθώς τα χρόνια περνούν, κάποιοι από τους καταδικασμένους Βάσκους μαχητές αρχίζουν να αναθεωρούν τη στάση τους στη φυλακή, αποκηρύσσοντας την ένοπλη βία, με αποτέλεσμα να απομονωθούν από τους πρώην συντρόφους τους. Ένας από αυτούς, έχοντας μετανοήσει ριζικά για τα εγκλήματα που είχε διαπράξει, ζητά να συναντηθεί με τη χήρα του Ισπανού που ο ίδιος, μαζί με έναν σύντροφό του, σκότωσε πριν 11 χρόνια . Ενώ η κόρη της αρνείται κατηγορηματικά, προσπαθώντας να αποτρέψει τη μητέρα της από το να συναντήσει τον τρομοκράτη και φονιά του πατέρα της, η πρωταγωνίστρια τελικά δέχεται να δει τον άνθρωπο που της στέρησε τον αγαπημένο της σύντροφο, με τον οποίο ήταν μαζί από τα 16 της χρόνια, σε μια παράτολμη προσπάθεια να ανακαλύψει μια δική της προσωπική δικαίωση για όσα βίωσε με αφορμή αυτόν τον θάνατο.

Η Ισιάρ Μπολαϊν στο σκηνοθετικό της σημείωμα γράφει: «Υπάρχει κάτι το βαθιά ανθρώπινο στις πράξεις της Μαϊσάμπελ που συναντήθηκε πρόσωπο με πρόσωπο με τους άντρες που σκότωσαν τον άντρα της για να τους κάνει να κατανοήσουν τον πόνο που ένοιωσε, να τους θέσει ερωτήσεις στις οποίες μόνο εκείνοι μπορούσαν να απαντήσουν, να τους ακούσει να εκφράζουν τη βαθιά θλίψη τους για τον πόνο που προκάλεσαν και να αποφασίσει αν τα λόγια τους είναι ειλικρινή… Από την πλευρά τους, οι δύο αυτοί άντρες ξεκίνησαν ένα μακρύ και επίπονο ταξίδι, αφήνοντας πίσω τους τις δικαιολογίες και τα επιχειρήματα που κάποτε τους οδήγησαν να πάρουν τα όπλα, μόνοι τους πια, αντιμέτωποι με τις πράξεις τους…».

Παίζουν Μπλάνκα Πορτίγιο, Λουίς Τοσάρ, Μπρούνο Σεβίγια.

«Ουπς 2! Ο Νώε Ξαναέφυγε»

Μετά τις τρελές περιπέτειες της πρώτης ταινίας, οι κολλητοί πια φίλοι, Φίνι και Λέα, πλέουν στα ανοιχτά πάνω στην Κιβωτό του Νώε μαζί με τους γονείς τους και τα άλλα ζωάκια. Όμως, μετά από εβδομάδες χωρίς να φαίνεται πουθενά στεριά, οι προμήθειες έχουν αρχίσει να λιγοστεύουν, απειλώντας την εύθραυστη ειρήνη ανάμεσα στα σαρκοφάγα και τα φυτοφάγα ζώα. Μετά από μια σειρά ατυχιών, τα παιδιά βρίσκονται κατά λάθος εκτός της Κιβωτού - μαζί με τις τελευταίες προμήθειες. Η Λέα και ακόμη ένας ναυαγός, η καινούργια τους φίλη, Τζέλι, ξεβράζονται σε ένα απομακρυσμένο νησί, ενώ ο Φίνι ξυπνάει σε μια περίεργη κοινότητα από οικεία ζωάκια που ζουν ειρηνικά - υπό την απειλή ενός… ζωηρού ηφαιστείου! Σε μια μάχη ενάντια στον χρόνο, την παλίρροια και τις τρομακτικές δονήσεις, ο Φίνι πρέπει να σώσει τους φίλους τους, να επανενώσει την οικογένειά του και να σώσει την κοινότητα από την απόλυτη καταστροφή… Παρεμπιπτόντως, έχει δει κανείς το λευκό περιστέρι που πέταξε μακριά γυρεύοντας στεριά;

Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.

Τις φωνές τους δανείζουν οι Άρης Αβραμέας, Βαγγέλης Χαλκιαδάκης, Κώστας Αποστολίδης, Κώστας Τερζάκης, Άρτεμις Ματαφιά, Νίκη Γρανά, Μυρτώ Ναούμ.

«Blow Up» (1966) του Μικελάντζελο Αντονιόνι

«Δεν πρόκειται για τη σχέση του ανθρώπου με τον άνθρωπο, αλλά για τη σχέση του ανθρώπου με την πραγματικότητα.» Μικελάντζελο Αντονιόνι

Η κορυφαία στιγμή του μεγάλου Ιταλού δημιουργού με το αξεπέραστο στυλ και τα αμέτρητα βραβεία, το θρυλικό «Blow Up» έρχεται και πάλι στις οθόνες των θερινών κινηματογράφων με ψηφιακά επεξεργασμένη κόπια από την Summer Classics.

Πρόκειται για την πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Αντονιόνι, ένα θρίλερ μυστηρίου - φόρος τιμής στη δεκαετία του ’60, που κατέκτησε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Κανών το 1967 και δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ, Σκηνοθεσίας και Σεναρίου.

Το Blow-Up είναι βασισμένο σε διήγημα του συγγραφέα Χούλιο Κορτάζαρ που αποτέλεσε έμπνευση για πολλούς άλλους σπουδαίους σκηνοθέτες (ενδεικτικά αναφέρονται Η συνομιλία του Φράνσις Φορντ Κόπολα και το Blow Out του Μπράιαν ντε Πάλμα). Η έξοχη κινηματογράφηση της ασυνήθιστης χρωματικής παλέτας της ταινίας έχει γίνει από τον Κάρλο ντι Πάλμα και τη μουσική της ταινίας έχει συνθέσει ο τιμημένος με 14 Grammy, Χέρμπι Χάνκοκ.

Παρουσιάζοντας τις εικόνες ως αναπαραστάσεις και ερμηνείες και όχι ως γεγονότα, το Blow-Up κλείνει το μάτι στην αυταπάτη και τη ματαιότητα, την αποξένωση και την ανία της σύγχρονης εποχής. Ζούμε υπό την απόλυτη κυριαρχία της εικόνας, του φαίνεσθαι, συνειδητοποιώντας ταυτόχρονα όλο και περισσότερο ότι καμία από τις εικόνες που μας δείχνουν δεν αποτυπώνει την αλήθεια. Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε κάτι, τόσο λιγότερο σίγουρος μπορεί να είναι για οτιδήποτε -όσο περισσότερο μεγεθύνει ο Τόμας τις εικόνες, τόσο λιγότερο υπάρχει κάτι να δεις. Κι όμως, η σκηνή στην οποία μεγεθύνει τις φωτογραφίες, και στη συνέχεια τις εξετάζει προσπαθώντας να τις βάλει σε κάποια σειρά για να βρει ένα νόημα, είναι ένα δεκάλεπτο κινηματογραφικό tour de force.

Σύνοψη: Ο φωτογράφος μόδας Τόμας, που ζει μια ηδονιστική και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο νόημα ζωή, φωτογραφίζει κρυφά δύο εραστές σε ένα Λονδρέζικο πάρκο. Η γυναίκα, Τζέιν, τον καταδιώκει κι απαιτεί το φιλμ, μα εκείνος της δίνει ένα άλλο. Πολλαπλά ζουμ στο ασπρόμαυρο φιλμ αποκαλύπτουν ότι η Τζέιν κοιτάζει ανήσυχη ένα τρίτο άτομο που παραμονεύει στα δέντρα με ένα πιστόλι, όταν λίγο αργότερα αποκαλύπτεται ένα πτώμα...

Παίζουν Ντέιβιντ Χέμινγκς, Βανέσα Ρέντγκρεϊβ, Σάρα Μάιλς, Τζέιν Μπίρκιν.

Δημοφιλή