Νέες ταινίες: «Eternals», «Συνέβη στο Σόχο», «Red Notice» και Ζαν-Λικ Γκοντάρ

Οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες την Πέμπτη 4 Νοεμβρίου.
«Συνέβη στο Σόχο»
«Συνέβη στο Σόχο»
Tulip

Η νέα ταινία της Marvel με την υπογραφή της Κλόε Ζάο, το θρίλερ φαντασίας «Συνέβη στο Σόχο» του Έντγκαρ Ράιτ, αλλά και το «Red Notice» με τους Γκαλ Γκαντότ, Ράιαν Ρέινολντς και Ντουέιν Τζόνσον «στην πιο ακριβή παραγωγή του Netflix», είναι οι τρεις ταινίες που αναμένεται μονοπωλήσουν (εισπρακτικά) το ενδιαφέρον της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας.

Ωστόσο, η συνέχεια έχει σινεφίλ ενδιαφέρον, καθώς έχουμε Ζαν-Λικ Γκοντάρ, την επίσημη πρόταση της Σουηδίας για τα φετινά Όσκαρ, τον «Τσαρλατάνο» με την αληθινή ιστορία του Γιαν Μικολάσεκ, ενός αμφιλεγόμενου Τσέχου βοτανοθεραπευτή, αλλά και το ντοκιμαντέρ «Ερμιτάζ: Η δύναμη της τέχνης».

«Eternals»

H ταινία συστήνει μια νέα ομάδα υπερηρώων του MCU, δέκα αρχαίους εξωγήινους που ζούσαν στη Γη μυστικά για χιλιάδες χρόνια και τώρα βγαίνουν από τις σκιές. Ακολουθώντας τα γεγονότα της ταινίας «Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη», μια απροσδόκητη τραγωδία τους αναγκάζει να επανενωθούν εναντίον των πιο αρχαίων εχθρών της ανθρωπότητας, των Deviants.

Πολλοί κάνουν ήδη λόγο για μία εντελώς διαφορετική ταινία της Marvel (και έναν αέρα ανανέωσης), άλλοι πάλι μιλούν για «μία από τις χειρότερες ταινίες» στην ιστορία του στούντιο.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει η βραβευμένη με Όσκαρ σκηνοθέτις Κλόε Ζάο. Πρωταγωνιστούν η Αντζελίνα Τζολί, η Σάλμα Χάγιεκ, ο Κουμάιλ Ναντζιάνι, ο Ρίτσαρντ Μάντεν, η Τζέμα Τσαν και ο Κιτ Χάρινγκτον.

«Συνέβη στο Σόχο»

Η ιστορία μιας νεαρής κοπέλας που έχει πάθος με το σχέδιο μόδας και που αποκτά μυστηριωδώς την ικανότητα να ταξιδέψει στο χρόνο και να βρεθεί στην καρδιά της δεκαετίας του 1960 στο Λονδίνο.

Εκεί, συναντά το απρόσμενο είδωλο με το οποίο θα πάθει εμμονή και το σκοτεινό αντικείμενο του θαυμασμού της, μια εκθαμβωτικά γοητευτική και φιλόδοξη pop τραγουδίστρια που κάνει τα πρώτα της βήματα στα καταγώγια του περιβόητου «swinging London». Όμως, το υποσχόμενο Λονδίνο της δεκαετίας του 60 θα αποδειχθεί ότι δεν είναι ο παράδεισος που φαίνεται με την πρώτη ματιά και ο ψυχικός της κόσμος θα αρχίσει να καταρρέει.

Λένε πως το παρελθόν είναι μια άλλη χώρα, ένα κλειδωμένο σύνορο. Η νεαρή φοιτήτρια μόδας καταφθάνει στο Λονδίνο για να ξεκινήσει μια καριέρα στην πόλη, αλλά η εμμονή της με το δοξασμένο παρελθόν του θρυλικού Λονδίνου της δεκαετίας του ’60 την ωθεί σε σκοτεινά μονοπάτια και σε έναν κόσμο φανταχτερού ονείρου και κλειστοφοβικού εφιάλτη. Πρόκειται για ένα κορίτσι που εκφοβίζεται πολύ γρήγορα από την ανταγωνιστική της συγκάτοικο στη φοιτητική εστία και που τα ολονύχτια πάρτι των συμφοιτητών της ταράζουν την ηρεμία της, με αποτέλεσμα να αναζητήσει μια κατοικία σε μια άλλη γειτονιά του Λονδίνου.

Όταν τελικά βρίσκει ένα δωμάτιο προς ενοικίαση στην κορυφή ενός παλιού σπιτιού που ανήκει σε μια ηλικιωμένη ιδιοκτήτρια, η ηρωίδα γλιστρά άθελά της σε ένα εφιαλτικό ταξίδι στο χρόνο. Θα βρεθεί στην δεκαετία του 60 και θα μετατραπεί σε ένα σκοτεινό είδωλο της φιλόδοξης τραγουδίστριας, χορεύτριας και ηθοποιού, της Σάντι (Άνια Τέιλορ-Τζόι) η οποία εμφανίζεται στο Café De Paris.

Η ηρωίδα θα γίνει σκοτεινός αντίλαλος της ζωής της σαγηνευτικής στάρλετ, και θα παρασυρθεί σε ένα όνειρο όπου η δόξα και οι υποσχέσεις για την καλή ζωή θα πάρουν απρόβλεπτες διαστάσεις και τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τον εφιάλτη και ανάμεσα στην παράνοια και την διορατικότητα θα γίνουν δυσδιάκριτα.

Με το «Συνέβη» στο Σόχο ο Έντγκαρ Ράιτ μεταφέρει την πυρετώδη ανησυχία για το άγνωστο που καραδοκεί στα όνειρα και τις φαντασιώσεις με αμφίδρομα νοηματικά περάσματα. Ισορροπεί στιλιζαρισμένα ανάμεσα στη γοητεία των χρωμάτων και της μουσικής και στα ξεσπάσματα έντασης και πανικού, κρατώντας την ιστορία του στη κόψη του διφορούμενου.

Μετά το Baby Driver, το Ο Σκοτ Πίλγκριμ Εναντίον των 7 Πρώην και την τριλογία Τρεις γεύσεις του Κορνέτο που αποτελείται από τα Shaun of the Dead (2004), Hot Fuzz (2007) και The World’s End (2013), ο Έντγκαρ Ράιτ αφήνει ξανά το στίγμα του ως ένας από τους πιο ευφάνταστους βρετανούς δημιουργούς της γενιάς του.

Παίζουν: Άνια Τέιλορ-Τζόι,Τομασίν ΜακΚένζι, Ματ Σμιθ, Νταϊάνα Ριγκ, Τέρενς Σταμπ ΡίταΤούσινγκαμ.

«Red Notice»

Η ταινία ακολουθεί τον Τζον Χάρτλι (Ντουέιν Τζόνσον), ο οποίος αναλαμβάνει για λογαριασμό της Ιντερπόλ να συλλάβει τους πιο περιζήτητους ληστές τέχνης. Η καταδίωξη τον βρίσκει στη μέση μιας επικίνδυνης ληστείας, όπου αναγκάζεται να συνεργαστεί με έναν επίδοξο απατεώνα, τον Νόλαν Μπουθ (Ράιαν Ρέινολντς) με στόχο να πιάσουν την πιο περιζήτητη ληστή έργων τέχνης, με το όνομα “The Bishop” (Γκαλ Γκαντότ).

Η περιπέτεια ταξιδεύει τους τρεις πρωταγωνιστές σε όλο τον κόσμο: σε πίστα χορού, παγιδευμένους σε μια απομονωμένη φυλακή, μέσα στη ζούγκλα, και ακόμα χειρότερα...τους αναγκάζει να είναι διαρκώς ο ένας μαζί με τον άλλον.

Η Χολιγουντιανή τριάδα Γκαλ Γκαντότ, Ράιαν Ρέινολντς και Ντουέιν Τζόνσον πρωταγωνιστεί στην πιο ακριβή παραγωγή του Netflix (200 εκατομμύρια δολάρια budget).

«Το Βιβλίο της Εικόνας»

Μισόν αιώνα μετά τον Μάη του ’68, ο Πάπας της Νουβέλ Βαγκ υπογράφει ένα φιλοσοφικό και πολιτικό μανιφέστο βγαλμένο από το πνεύμα της ιστορικής εξέγερσης στη Γαλλία και, ξεφυλλίζοντας το δικό του «Βιβλίο της Εικόνας», εξαπολύει δριμύ κατηγορώ στον δυτικό πολιτισμό και την παρακμή του, στον δυτικό ιμπεριαλισμό έναντι της Ανατολής.

Για την ταινία του αυτή, ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ τιμήθηκε με τον Ειδικό Χρυσό Φοίνικα στο 71ο Φεστιβάλ των Καννών.

Περιγράφοντας ο ίδιος την ταινία του, εν όψει των Καννών, έγραφε: «Τίποτα παραπάνω. Παρά μόνο σιωπή. Τίποτα περισσότερο. Παρά μόνο ένα επαναστατικό τραγούδι. Μία ιστορία σε πέντε πράξεις, όσα και τα δάχτυλα ενός χεριού»

H ταινία, είναι ένα κινηματογραφικό δοκίμιο, μια παραβολή που προκύπτει μέσα από τη μείξη μυθοπλασίας και τεκμηρίωσης με τον τρόπο του 88χρονου (τότε) δημιουργού ο οποίος συνδυάζει αποσπάσματα από δεκάδες ταινίες (απ’ το «Τοπίο στην Ομίχλη» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου μέχρι τα «Σαγόνια του Καρχαρία» του Στίβεν Σπίλμπεργκ), κείμενα, φωτογραφίες, έργα τέχνης, δελτία ειδήσεων, «πειραγμένες» εικόνες, ήχους που διακόπτονται απότομα και άλλα υλικά, «παίζοντας» μοναδικά με τα εργαλεία της μονταζιέρας. Ανένταχτη σε οποιοδήποτε συμβατικό κινηματογραφικό είδος, η ταινία του Γκοντάρ, αποτελεί ένα σχόλιο για τη Μέση Ανατολή και την καταδυνάστευση του Αραβικού Κόσμου από τη Δύση– αλλά όχι μόνο.

Για τον Γκοντάρ, η ιστορία του κόσμου είναι φτιαγμένη από τη μαγεία του σινεμά που ο ίδιος αγάπησε. Είναι όμως φτιαγμένη και από τις φρικαλεότητες του σύγχρονου κόσμου, τις οποίες παρουσιάζει παραστατικά.

Παίζουν Ζαν-Λικ Γκοντάρ (φωνή), Ντιμιτρί Μπαζίλ, Ζαν-Πιερ Γκος.

Αποκλειστικά στην Ανδόρα με ειδική τιμή εισιτηρίου 5 ευρώ.

«Το Ταξίδι»

Μια γυναίκα έρχεται αντιμέτωπη με ένα επεισοδιακό διαζύγιο για τη διεκδίκηση των παιδιών της, τα οποία ο πρώην σύζυγος της δεν της επιτρέπει να δει έως ότου οριστικοποιηθεί η δικαδικασία. Αποφασίζει να πάρει τα παιδιά και να απομονωθεί στις Κανάριες Νήσους χωρίς να σκεφτεί τις συνέπειες των πράξεων της.

Η νέα ταινία της Αμάντα Κέρνελ («Η Καταγωγή των Σάμι») είναι η επίσημη πρόταση της Σουηδίας για τα Όσκαρ.

«Ο Τσαρλατάνος»

Η αληθινή ιστορία του Γιαν Μικολάσεκ, ενός Τσέχου βοτανοθεραπευτή του 20ού αιώνα, η μεγάλη επιτυχία του οποίου έκρυβε ένα ζοφερό μυστικό. Ο Μικολάσεκ κερδίζει φήμη και περιουσία κουράροντας διασημότητες κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου, της Ναζιστικής και Κομμουνιστικής εποχής, με την εκπληκτική ικανότητά του να κάνει διαγνώσεις με έναν ακριβέστατο μα παράξενο τρόπο. Αλλά το πάθος του να θεραπεύει προέρχεται από την ίδια πηγή της ανάγκης του για πόθο, σκληρότητα, σαδισμό και ανικανότητα για αγάπη, που μόνον ένας άνθρωπος μπορεί να κατανοήσει – κι αυτός είναι ο βοηθός του.

Σύμφωνα με την Ανιέσκα Χόλαντ, που υπογράφει τη σκηνοθεσία, ήταν ένας πολύ διάσημος θεραπευτής, ο οποίος χρησιμοποιούσε ανορθόδοξες μεθόδους διάγνωσης και θεραπείας. Αυτές οι ειδικές δεξιότητες τον έκαναν όχι μόνο διάσημο αλλά και πλούσιο. Στην Τσεχοσλοβακία πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ακόμη και κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής κατάφερε να διατηρήσει το στάτους του θεραπεύοντας υψηλοβαθμους Ναζί αξιωματούχους. Ήταν σίγουρος ότι δεν θα άλλαζε τίποτα μετά τον πόλεμο, μιας και οι κομμουνιστές που κατέλαβαν την εξουσία ήταν επίσης άνθρωποι και οι άνθρωποι αρρώσταιναν, αισθάνονταν απελπισμένοι και χρειάζονταν τον γιατρό, έναν ξεχωριστό γιατρό, όταν οι άλλοι γιατροί δεν μπορούσαν να τους βοηθήσουν. Αλλά όταν ο βασικός σταλινικός προστάτης του πέθανε, η κατάσταση άλλαξε και το καθεστώς αποφάσισε να τον καταστρέψει επειδή ήταν πολύ διαφορετικός, πολύ πλούσιος και πολύ ανεξάρτητος.

Παίζουν Ιβαν Τρόγιαν, Γιόσεφ Τρόγιαν, Γιουράζ Λοζ.

«Πίτερ Ράμπιτ: Ο λαγός το ’σκασε»

Ο αξιαγάπητος κατεργάρης είναι πάλι πίσω. Εδώ, η Μπέα, ο Τόμας και οι υπόλοιποι λαγοί έχουν φτιάξει μια μικρή οικογένεια, αλλά ο Πίτερ είναι και πάλι εκείνος που με τις σκανταλιές του, μοιάζει παράταιρος. Μακριά από τον κήπο, ο Πίτερ βρίσκει έναν κόσμο που οι σκανταλιές εκτιμούνται, αλλά όταν η οικογένειά του θα ρισκάρει τα πάντα για να τον βρει, πρέπει κι ο ίδιος να επιλέξει τι είδους λαγός θέλει να είναι.

Δημοφιλή