Επτά ταινίες, μεταξύ των οποίων, η επανέκδοση της κωμωδίας του Ερνστ Λιούμπιτς «Να ζει κανείς ή να μη ζει;» (1942) και «Το Μίσος» του Ματιέ Κασοβίτς, που σφράγισε το ευρωπαϊκό σινεμά στα 90s, κάνουν πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες την Πέμπτη 20 Αυγούστου.
«Μαρία Κιουρί: Η γυναίκα που άλλαξε τον κόσμο» (Radioactive) της Μαρζάν Σατραπί
Ένα ταξίδι στη ζωή της θρυλικής Μαρί Κιουρί, από τη σκηνοθέτιδα του διάσημου animation «Persepolis», που ξεκινά από το Παρίσι του 1893: Οι παθιασμένες σχέσεις της, οι επιστημονικές καινοτομίες της και οι συνέπειες τους για τον κόσμο ολόκληρο.
Η γνωριμία της με τον επίσης επιστήμονα Πιερ Κιουρί, ο γάμος τους και η ανακάλυψη του ραδίου που άλλαξε την επιστήμη για πάντα.
Μία ταινία αφιερωμένη στην ευφυία των Κιουρί που άλλαξε τον κόσμο και τους οδήγησε όχι μόνο στο Βραβείο Νόμπελ -μέχρι σήμερα, η Μαρί Κιουρί παραμένει το μοναδικό πρόσωπο που βραβεύθηκε με Νόμπελ σε δύο διαφορετικές κατηγορίες, ένα στη Φυσική και ένα στη Χημεία- αλλά και στην παγκόσμια αναγνωσιμότητα: Ήταν η πιο φημισμένη γυναίκα επιστήμων της εποχής της, γνωστή επίσης ως Μαντάμ Κιουρί.
Η ταινία επρόκειτο να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες τον περασμένο Μάρτιο, αλλά αναβλήθηκε λόγω πανδημίας.
Παίζουν: Ρόζαμουντ Πάικ, Σάμ Ράιλι, Ανια Τέιλορ-Τζόι, Ονερίν Μπαρνάρ, Σάιμον Ράσελ Μπιλ.
«Καπόνε» του Τζος Τρανκ
Ο πιο αδίστακτος επιχειρηματίας και λαθρέμπορος του Σικάγο, ο Αλφόνς Καπόνε (ευρύτερα γνωστός ως Αλ Καπόνε) ήταν ο πιο ισχυρός και διαβόητος μαφιόζος της Αμερικής. Η ταινία επικεντρώνεται στα τελευταία χρόνια της ζωής του, όταν έπειτα από σχεδόν δέκα χρόνια φυλάκισης, ο θρυλικός γκάνγκστερ παραφρονεί, καθώς οι μνήμες από το βίαιο παρελθόν του επιστρέφουν για να τον στοιχειώσουν.
Πρωταγωνιστής στην νέα ταινία του σκηνοθέτη και σεναριογράφου Τζος Τρανκ («Το Χρονικό»), είναι ο Τομ Χάρντι («Η Επιστροφή», «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», «Δουνκέρκη»).
Παίζουν: Τομ Χάρντι, Λίντα Καρντελίνι, Τζακ Λόουντεν.
«6.5 Εκτός ελέγχου» του Σαΐντ Ρουσταΐ
Στο Ιράν σήμερα η κατοχή ναρκωτικών ουσιών τιμωρείται με τη θανατική ποινή. Παρ′ όλα αυτά σε μια χώρα 80 εκατομμυρίων υπάρχουν 6,5 εκατομμύρια χρήστες ναρκωτικών. Ποιος προμηθεύει αυτούς τους χρήστες;
Η ταινία ακολουθεί τον ντετέκτιβ Σαμάντ (Πεϊμάν Μοάντι) ο οποίος αναμετριέται σε μια σκληρή μάχη με έναν πανίσχυρο μεγαλέμπορο (Ναβίντ Μοχαμαντζαντέχ). Η φυλάκισή του όμως είναι μόνο η αρχή.
Μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία στη χώρα της, το φιλμ είναι μια καταιγιστική αστυνομική ταινία δράσης, η οποία δίνει παράλληλα μια ξεκάθαρη ματιά στη λειτουργία των συστημάτων εξουσίας της Τεχεράνης, καθώς και όλους τους τρόπους με τους οποίους τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν.
Το Variety έγραψε για την ταινία: «Όπως και ο βραβευμένος Ιρανός σκηνοθέτης Ασγκάρ Φαραντί, ο Ρουσταΐ συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία των ανατολικών και δυτικών κινηματογραφικών παραδόσεων. Το αποτέλεσμα - μια εξαίσια κινηματογραφική προσέγγιση με ιρανικό στιλ της ταινίας Ο Άνθρωπος από τη Γαλλία».
Παίζουν: Πεϊμάν Μοάντι, Ναβίντ Μοχαμαντζαντέχ, Φαρχαντ Ασλάνι, Παρινάζ Ιζαντιάρ.
«Παιχνίδια φωτιάς» της Μαρί Μονζ
Μία νεαρή γυναίκα ερωτεύεται παθιασμένα έναν εθισμένο στον τζόγο άνδρα και αποφασίζει να ανατρέψει τα πάντα στη ζωή της προκειμένου να κερδίσει στο παιχνίδι του έρωτα. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να μπει στον υπόκοσμο και να ακολουθήσει τους επικίνδυνους κανόνες του. Μια ερωτική περιπέτεια που διαδραματίζεται στα στέκια του νυχτερινού Παρισιού και φέρνει κάτι από την ατμόσφαιρα των κλασικών Χολιγουντιανών ταινιών του ’70, με ανατροπές που περιπλέκουν ακόμα περισσότερο την εξέλιξη σε αυτό το παιχνίδι όρων και ορίων δύο εραστών, παραδομένων στο πάθος της σάρκας και του χρήματος, αλλά ταυτόχρονα και δύο διαμετρικά αντίθετων κόσμων.
Επίσημη συμμετοχή στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών 2018 και υποψήφια για το βραβείο «Χρυσή Κάμερα».
Παίζουν: Ταχάρ Ραχίμ, Στέισι Μάρτιν.
«Κάνε παιδιά να δεις καλό» του Τζουζέπε Μπονίτο
Ένα δεύτερο παιδί έρχεται να ταράξει τις ισορροπίες μιας ευτυχισμένης οικογένειας. Εγωιστές παππούδες και γιαγιάδες, φίλοι στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού και απίθανες μπέιμπι σίτερ μετατρέπουν τη ζωή του ζευγαριού, της Σάρα και του Νίκολα, γονείς μίας εξάχρονης κόρης, σε κόλαση. Ιταλική κωμωδία.
Παίζουν: Βαλέριο Μασταντρέα, Πάολα Κορτελέσι, Αντρέα Σαρτορέτι.
«Το μίσος» του Ματιέ Κασοβίτς
Η γαλλική ασπρόμαυρη ταινία του 1995, σε σενάριο και σκηνοθεσία Ματιέ Κασοβίτς, που τάραξε τα νερά, με τους Βενσάν Κασέλ, Ουμπέρ Κουντέ και Σαΐντ Ταγκμαουί. Ένα 24ωρο στη ζωή τριών φίλων, του γεμάτου οργή Βινς, του αφρικανικής καταγωγής μποξέρ Ουμπέρ και του Σαΐντ, που προσπαθούν να επιβιώσουν στα υποβαθισμένα λαϊκά προάστια του Παρισιού. Ο τίτλος είναι από ατάκα του Ουμπέρτ La Haine attise la haine!, που σημαίνει το μίσος γεννάει μίσος.
Η ταινία τιμήθηκε με το Βραβείο Σκηνοθεσίας στις Κάννες.
«Να ζει κανείς ή να μη ζει;» του Ερνστ Λιούμπιτς
Η ιστορία διαδραματίζεται την περίοδο της εισβολής των Γερμανών στην Πολωνία, τον Αύγουστο του 1939.
H Mαρία Τούρα (Κάρολ Λόμπαρντ) και ο σύζυγός Tζόζεφ (Τζακ Μπένι) κάνουν πρόβες με τον θίασό τους στη Bαρσοβία για μια σάτιρα με τίτλο «Γκεστάπο». Η κυβέρνηση αποφασίζει την απαγόρευση της παράστασης υπό τον φόβο να δυσαρεστηθεί ο Xίτλερ και ο θίασος ανεβάζει τελικά τον «Aμλετ» του Σαίξπηρ. H Mαρία όμως διατηρεί κρυφή ερωτική σχέση με τον γοητευτικό πιλότο Στανισλάβ (Ρόμπερτ Στακ), με τον οποίο βρίσκεται την ώρα που ο Tζόζεφ ερμηνεύει τον μονόλογο του Aμλετ. Όταν οι ναζί τελικά εισβάλλουν στην Πολωνία, το ερωτικό τρίγωνο μεταλλάσσεται σε κατασκοπικό, με αποστολή να σταματήσει έναν προδότη πριν καταδώσει ονόματα αντιστασιακών στην Γκεστάπο.
Η ταινία προβλήθηκε στους κινηματογράφους δυο μήνες μετά το θάνατο της πρωταγωνίστριας Κάρολ Λόμπαρντ σε αεροπορικό δυστύχημα.
Έχει επιλεγεί να φυλαχθεί για διατήρηση στο Εθνικό Αρχείο Κινηματογράφου των ΗΠΑ από την Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου, για την πολιτιστική, ιστορική και αισθητική της αξία.