Νέες ταινίες: «Monday», «Minari», «Αμερικάνικη Προδοσία» και τρεις επανεκδόσεις

Στα θερινά από την Πέμπτη 24 Ιουνίου.
Σεμπάστιαν Σταν και Ντενίζ Γκαφ στο "Monday"
Σεμπάστιαν Σταν και Ντενίζ Γκαφ στο "Monday"
Tulip

Τέσσερις νέες ταινίες και τρεις επανεκδόσεις έρχονται στα θερινά σινεμά από την Πέμπτη 24 Ιουνίου.

Μεταξύ αυτών, το «Monday» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, για έναν μετωπικό έρωτα που τρέχει από τα στενά του κέντρου στα καλοκαιρινά μπαρ των ελληνικών νησιών και από εκεί στα πάρτι και στην πολυπολιτισμική Κυψέλη και το πολυσυζητημένο «Minari» του Λι Άιζακ Τσανγκ, που χάρισε στην Γιουν Γιου-τζουνγκ το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της αξιαγάπητης όσο και αθυρόστομης γιαγιάς.

«Monday»

Η παραμονή της Κλόε στην Αθήνα πλησιάζει στο τέλος της. Ωστόσο η γνωριμία της σε ένα πάρτι με τον γοητευτικό Μίκι την ωθεί να εγκαταλείψει την καριέρα της στην Αμερική και να προτιμήσει την Αθήνα.

Η αιώνια ανεμελιά του ελληνικού καλοκαιριού, οι παλιοί έρωτες που στοιχειώνουν το παρόν, οι ενήλικες ευθύνες, η ανάγκη για σωματική απελευθέρωση και αγάπη, η ξέφρενη Παρασκευή και ο απόηχος των γεγονότων όταν έρχεται η Δευτέρα.

Ο σκηνοθέτης Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, επιστρέφει στην τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του, με πρωταγωνιστές τον Σεμπάστιαν Σταν, γνωστό από τον ρόλο του υπερήρωα της Marvel, Winter Soldier, τον οποίο υποδύθηκε στις ταινίες Captain America, Black Panther και Avengers και τη βραβευμένη με το βραβείο Ολιβιέ, Ιρλανδή ηθοποιό, Ντενίζ Γκοφ.

«Το Monday γυρίστηκε σε μέρη που ξέρω σαν την παλάμη μου. Το πάρτι όπου συναντιούνται οι δύο χαρακτήρες είναι το πάρτι που κάνω κάθε χρόνο. Το όμορφο νησί όπου περνούν το πρώτο τους σαββατοκύριακο μαζί, είναι ο τόπος που πέρασα τα τελευταία 25 καλοκαίρια μου, αλλά και το νησί που γύρισα την προηγούμενη ταινία μου (Suntan). Ο Μίκι ζει στην Κυψέλη, την μποέμικη και πολυπολιτισμική γειτονιά της νιότης μου. Αυτό δεν είναι μόνο ένα κινηματογραφικό παιχνίδι ή ένας φόρος τιμής σε μέρη που αγαπώ, αλλά μια μέθοδος να γίνει η ταινία ακόμα πιο προσωπική και έκανα το καλύτερο δυνατό για να γίνει προσωπική για όλους όσους συνεργάστηκαν για τη δημιουργία του», σημειώνει ο σκηνοθέτης για την ταινία του που έκανε πρεμιέρα στο πρόσφατο Φεστιβάλ του Τορόντο και καθυστέρησε να βγει στις αίθουσες λόγω πανδημίας.

Όπως έγραψε το Vulture «Αν το “Monday” πετυχαίνει να πείσει σαν δράμα, είναι γιατί ο Παπαδημητρόπουλος και οι ηθοποιοί του αποτυπώνουν τη μέθη ενός φρέσκου έρωτα, αλλά και τη βραδύκαυστη αγωνία και τις ψυχολογικές συγκρούσεις που αυτός επιφέρει».

Συμμετέχουν ακόμη Γιώργος Πυρπασόπουλος, Dominique Tipper, Έλλη Τρίγγου, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Σοφία Κόκκαλη, Σύλλας Τζουμέρκας.

«Minari»

Σε σενάριο και σκηνοθεσία Λι Άιζακ Τσανγκ, το «Minari» αφηγείται την ιστορία μίας οικογένειας Κορεατών που το 1980 εγκαθίσταται στο Άρκανσας αναζητώντας μία καλύτερη ζωή.

Ο Ντέιβιντ, ο επτάχρονος γιος της οικογένειας, προσπαθεί να προσαρμοστεί, όπως και οι αδελφές του, η μητέρα του είναι απεγνωσμένη επειδή ζουν αναγκαστικά σε τροχόσπιτο, ο πατέρας ονειρεύεται μία φάρμα και κάπου εκεί, έρχεται και η απίθανη γιαγιά από την Κορέα.

Βασισμένη εν πολλοίς σε προσωπικά βιώματα του Τσανγκ, η ταινία κέρδισε καθολική αναγνώριση από τους κριτικούς και έλαβε έξι υποψηφιότητες στα Όσκαρ.

«Αμερικανική προδοσία»

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου άρχισε η αναζήτηση ευθυνών. Οι αρχιτέκτονες του ναζιστικού καθεστώτος, όπως ο Γιόζεφ Γκέμπελς, είχαν απλώσει τα δίχτυα τους παντού.

Η Μίλντρεντ Γκίλαρς, μία όμορφη Αμερικανίδα από το Οχάιο, βρήκε δουλειά στο Βερολίνο τη δεκαετία του ’30 μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες να δουλέψει σαν ηθοποιός στη Νέα Υόρκη. Ο Γκέμπελς την προσέλαβε να εκφωνεί προπαγανδιστικά μηνύματα απευθυνόμενα στους Αμερικανούς στρατιώτες με σκοπό να κάμψει το ηθικό τους.

Τις παραμονές της απόβασης στη Νορμανδία, η Γκίλαρς έκανε μία εκπομπή για να υπονομεύσει την πολεμική επιχείρηση, γεγονός που θεμελίωσε τη μεταπολεμική κατηγορία εναντίον της.

Μετά τον πόλεμο, συνελήφθη και το 1948 πέρασε από δίκη για οκτώ κατηγορίες προδοσίας. Κανείς δεν ήθελε να εμπλακεί με την υπεράσπιση της, μέχρι που την ανέλαβε ο διάσημος δικηγόρος Τζέιμς Λόφλιν, ο οποίος έβαλε σκοπό να αποδείξει ότι η Γκίλαρς και η Σάλι του Άξονα, η πιο μισητή γυναίκα στην Αμερική, δεν υπηρετούσαν τον ίδιο σκοπό.

Η ταινία του Μάικλ Πόλις με τους Μίντοου Γουίλιαμς, Τόμας Κρέτσμαν, Αλ Πατσίνο, Κάρστεν Νόργκαρντ, Λάλα Κεντ, Μάρκους Ραφίνσκι, είναι βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο των Γουίλιαμ και Βανς Όουεν.

«Οι Διαρρήκτες»

Η τράπεζα της Ισπανίας στεγάζεται σε ένα ιστορικό κτήριο που δεν έχει χάρτη, δεν έχει αποθηκευμένα δεδομένα της ασφάλειας της και επιπλέον βρίσκεται απέναντι από τα κεντρικά γραφεία του ισπανικού στρατού.

Ένας νεαρός μηχανικός, ο Τομ, είναι αποφασισμένος να καταφέρει το ακατόρθωτο και να ληστέψει την τράπεζα.

Μαζί με τους συνεργάτες του θα έχουν μόνο 105 λεπτά για να το καταφέρουν. Η αντίστροφη μέτρηση για την ληστεία του αιώνα, την ημέρα που η Ισπανία θα παίξει για το Παγκόσμιο Κύπελλο, μόλις ξεκίνησε.

Σκηνοθεσία Χάουμε Μπαλαχουέρο. Παίζουν Φρέντι Χάιμορ, Αστρίντ Μπερζές - Φρίσμπι.

Επανεκδόσεις

«Το Αίνιγμα»

Διακεκριμένος νομικός (Μισέλ Σερό) σε μικρή πόλη της γαλλικής επαρχίας κρίνεται ύποπτος για την τέλεση ενός φρικτού εγκλήματος. Ο αξιωματικός της αστυνομίας (Λίνο Βεντούρα) που έχει χρεωθεί την υπόθεση προσπαθεί να αποδείξει την ενοχή του υπόπτου υποβάλλοντάς τον σε πολύωρη, εξοντωτική ανάκριση την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

Όμως ο δικηγόρος είναι σκληρό καρύδι, όσο τουλάχιστον και ο επιθεωρητής, και ξέρει να αποφεύγει τις κακοτοπιές. Επιπλέον, τα στοιχεία που συνδέουν τον δικηγόρο με το έγκλημα είναι περιστασιακά.

Η ανάκριση, όσο περνούν οι ώρες, εξελίσσεται σε ένα μπρα ντε φερ μεταξύ των δύο ανδρών, που και οι δύο ξέρουν καλά την τέχνη του να φέρνουν τα γεγονότα στα μέτρα τους. Όταν η κατάσταση φτάνει σε αδιέξοδο, παρουσιάζεται σαν από μηχανής θεός, η σύζυγος του υπόπτου (Ρόμι Σνάιντερ), της οποίας οι συνταρακτικές αποκαλύψεις θα δώσουν μια εντελώς αναπάντεχη τροπή στην ανάκριση και την ταινία.

Ένα από τα καλύτερα αστυνομικά θρίλερ της δεκαετίας του ’80, σε επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες.

Σκηνοθέτης, παραγωγός και σεναριογράφος, ο Κλοντ Μιλέρ (1942 - 2012) υπήρξε μαθητής του γαλλικού Νέου Κύματος. Δέχτηκε την καθοδήγηση μερικών από τους κορυφαίους δημιουργούς του κινήματος, εργαζόμενος ως βοηθός τους, προτού σφυρηλατήσει τη δική του ταυτότητα και αποκτήσει τη φήμη ενός από τους διακεκριμένους Γάλλους σκηνοθέτες. Γύρισε 16 ταινίες και επηρεάστηκε βαθιά από τον μεντορά του Φρανσουά Τριφό.

«Μπλε Βελούδο»

Ο νεαρός Τζέφρι έχει μόλις επιστρέψει σε μια συνηθισμένη ήσυχη πόλη της αμερικανικής επαρχίας για να επισκεφθεί τον άρρωστο πατέρα του, όταν ανακαλύπτει ένα κομμένο ανθρώπινο αυτί σε ένα λιβάδι κοντά στο σπίτι του.

Αποφασίζει να ερευνήσει το μυστήριο παράλληλα με την αστυνομία, και μπλέκεται σε μια σειρά αλλόκοτων και επικίνδυνων καταστάσεων, στις οποίες πρωταγωνιστούν ένας ψυχωτικός, σαδιστής εγκληματίας (Ντένις Χόπερ), μία βασανισμένη τραγουδίστρια σε καμπαρέ (Ιζαμπέλα Ροσελίνι) και η σκοτεινή πλευρά του ίδιου του πρώην αφελούς εαυτού του.

Το Μπλε Βελούδο (Blue Velvet - 1986), η πλέον εμβληματική, cult ταινία του Ντέιβιντ Λιντς, παρουσιάζεται με ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες 4Κ.

Πρόκειται για το νεο-νουάρ θρίλερ που καθιέρωσε τον Λιντς ως έναν από τους σημαντικότερους Αμερικάνους σκηνοθέτες του 20ου αιώνα, χαρίζοντάς του παράλληλα τη δεύτερη υποψηφιότητά του για Όσκαρ σκηνοθεσίας. Το Μπλε Βελούδο, το 2008, επιλέχθηκε από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου ως μία από τις καλύτερες ταινίες μυστηρίου που έγιναν ποτέ.

Η μουσική επένδυση του Άντζελο Μπανταλαμέντι είναι ένα ακόμα από τα μεγάλα ατού της ταινίας. Με έμπνευση από το “Blue Velvet” του Μπόμπι Βίντον και την 15η συμφωνία του Σοστακόβιτς, συνδυάζει με έναν αντισυμβατικό τρόπο vintage τραγούδια και ορχηστρική μουσική, για να δημιουργήσει ένα ηχητικό τοπίο που επιτείνει την υποβλητική ατμόσφαιρα της ταινίας. Το soundtrack μπήκε μέσα στη λίστα με τα 100 καλύτερα όλων των εποχών από το Entertainment Weekly.

«Μπομπ ο Χαρτοπαίχτης»

Ο Μπομπ, παλιός γκάγκστερ και χαρτοπαίκτης που λατρεύει τον τζόγο, έχει αποσυρθεί από το «επάγγελμα», ή τουλάχιστον έτσι νομίζουν όλοι, μαζί τους και ο αστυνόμος που διατηρεί φιλικές σχέσεις μαζί του.

Ομως ο Μπομπ θα αποφασίσει να ληστέψει ένα καζίνο στο Ντοβίλ. Όλα είναι σχεδιασμένα στην εντέλεια, εκτός από μία λεπτομέρεια: Η αστυνομία γνωρίζει τα πάντα.

Το κλασικό νουάρ του Ζαν - Πιερ Μελβίλ και αγαπημένη ταινία του Γκοντάρ και του Κιούμπρικ, του Ταραντίνο και του Πολ Τόμας Αντερσον, προβάλλεται σε ψηφιακές κόπιες.

Δημοφιλή