Τέσσερις ταινίες, εκ των οποίων η μία κινουμένων σχεδίων, κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου.
To big-budget blockbuster «Moonfall», η νέα ταινία καταστροφής από τον μετρ του είδους Ρόλαντ Έμεριχ (Ημέρα Ανεξαρτησίας, Μετά την Επόμενη Μέρα και όχι μόνο), με τη Χάλι Μπέρι να σώζει τον πλανήτη, η «Μεγάλη Απόδραση» για έναν απαγορευμένο έρωτα στη μεταπολεμική Γερμανία, αλλά και ένα διαμαντάκι από τη Μάλτα, «Το Σκαρί», με πρωταγωνιστή έναν ερασιτέχνη ηθοποιό -έναν αληθινό ψαρά- ο οποίος βραβεύθηκε για την ερμηνεία του από το Φεστιβάλ Σάντανς.
«Moonfall: Η Σκοτεινή Πλευρά του Φεγγαριού»
Μία μυστηριώδης δύναμη βγάζει τη Σελήνη από την τροχιά της γύρω από τη Γη και την ωθεί σε μια σειρά από συγκρούσεις.
Με λίγες μόνο εβδομάδες να απομένουν έως ότου οι συνέπειες να είναι καταστροφικές για όλο τον στον κόσμο, η πρώην αστροναύτης της NASA, Τζο Φόουλερ είναι πεπεισμένη ότι έχει την λύση που θα μας σώσει όλους, όμως μόνο ο παλιός συνάδελφος της αστροναύτης Μπράιαν Χάρπερ και ο K.C. Houseman ένας συνωμοσιολόγoς, την πιστεύουν. Οι τρεις ήρωες θα ξεκινήσουν ένα απίστευτο ταξίδι στο Διάστημα για να διαπιστώσουν τελικά ότι η Σελήνη δεν είναι όπως νομίζουμε ότι είναι.
Παίζουν Χάλι Μπέρι, Πάτρικ Γουίλσον, Τζον Μπράντλεϊ, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Μάικλ Πένα, Τσάρλι Πλάμερ.
«Μεγάλη Απόδραση»
Στη μεταπολεμική Γερμανία, κι ενώ ακόμη η ομοφυλοφιλία τιμωρείται ως ποινικό αδίκημα -εξαιτίας της περίφημης γερμανικής Παράγραφου 175, που από τον 19ο αιώνα έως το 1994, ουσιαστικά θεωρούσε αξιόποινο αυτό που είσαι αντί αυτό που πράττεις- ένας άντρας φυλακίζεται ξανά και ξανά λόγω των σεξουαλικών του προτιμήσεων.
Καθώς η ταινία διατρέχει είκοσι χρόνια της ζωής του, ο εγκλεισμός του μετατρέπεται σε έναν επίμονο αγώνα για επιβίωση και για τη διατήρηση του δικαιώματος σε ό,τι ο ίδιος ορίζει ως πόθο και ως ανεξαρτησία.
Η ταινία του Αυστριακού σκηνοθέτη Σεμπάστιαν Μάιζε (ο οποίος εκτός από Φιλοσοφία και Μουσικολογία στη Νέα Υόρκη, σπούδασε Σκηνοθεσία στην Ακαδημία Κινηματογράφου της Βιέννης με τον Μίκαελ Χάνεκε), με πρωταγωνιστή Φρανς Ρογκόφσκι («Transit»), απέσπασε το Βραβείο της Επιτροπής στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών και ήταν η επίσημη υποβολή της Αυστρίας για το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας.
«Το Σκαρί»
Ένας ψαράς, ο Τζέσμαρκ, παλεύει με την παλιά ξύλινη βάρκα του («luzzu», όπως και ο τίτλος της ταινίας), να κερδίσει τίμια τα προς το ζην για τη σύζυγο και το νεογέννητο παιδί τους, με τον ίδιο τρόπο που τα κατάφερνε ο πατέρας του, ο παππούς του και ο προπάππους του.
Έρχεται όμως αντιμέτωπος με τον σκληρό ανταγωνισμό, την παράνομη αλιεία και τις κλίκες που λυμαίνονται την ιχθυαγορά του νησιού: τις διεφθαρμένες αρχές του λιμανιού, τους μεγαλοψαράδες, τη μαύρη αγορά, τους αυστηρούς κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και την απαξίωση της ταπεινής του καταγωγής από την οικογένεια της γυναίκας του. Θα απαρνηθεί την οικογενειακή παράδοση της αλιείας για να επιβιώσει; Το δίλημμα που αντιμετωπίζει γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό, όταν μαθαίνει πως το μωρό του χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα.
Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο ερασιτέχνης Τζέσμαρκ Σικλούνα, ένας πραγματικός ψαράς που δικαίως βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Σάντανς, κερδίζοντας την κριτική επιτροπή για την εξαιρετική ερμηνεία του, ενώ εμφανίζονται πολλοί ακόμα αληθινοί ψαράδες του νησιού που υποδύονται τον εαυτό τους.
Μια βαθιά ανθρώπινη ιστορία με ήρωα έναν νέο άνδρα, παγιδευμένο μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος, σε μια Μάλτα που αυτή τη φορά δεν αποτελεί ντεκόρ για κάποια χολιγουντιανή υπερπαραγωγή, αλλά πρωταγωνιστεί η ίδια, αμακιγιάριστη, πολύ διαφορετική από την καρτποσταλική εικόνα της, μιλώντας τη δική της γλώσσα.
Η ταινία, σκηνοθετικό ντεμπούτο του Άλεξ Καμιλέρι, ήταν η επίσημη πρόταση της χώρας για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας.
«Μια Χαρούμενη Οικογένεια 2»
Όταν η Μπάμπα Γιάγκα και ο Ρέινφιλντ γίνονται ο στόχος της κυνηγού τεράτων Μίλα Σταρ, τα μέλη της οικογένειας Γουίσμπον μεταμορφώνονται σε τέρατα για μία ακόμα φορά. Έτσι, ο μπαμπάς Φρανκεστάιν, η μαμά Βρικόλακας, η κόρη Μούμια και ο γιος Λυκάνθρωπος ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο για να σώσουν τους φίλους τους, να κάνουν νέες «τερατώδεις» γνωριμίες και να συνειδητοποιήσουν ότι κανείς δεν είναι τέλειος.
Για τον σκηνοθέτη και παραγωγό Χόλγκερ Τάπε η επιστροφή των Γουίσμπον οφείλεται στη διεθνή επιτυχία τους: «Η πρώτη ταινία ήταν η πιο επικερδής γερμανική ταινία στο εξωτερικό για το 2017. Χάρη στη διεθνή ανταπόκριση, αποφασίσαμε να χαρίσουμε σε αυτή την οικογένεια τεράτων ένα ακόμα κεφάλαιο».
Στα ελληνικά ακούγονται οι Φοίβος Ριμένας, Έλενα Δελακούρα, Στεφανία Φιλιάδη, Κωνσταντίνος Κακανάς, Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, Αφροδίτη Αντωνάκη, Σοφία Παναηλίδου, Γιάννης Υφαντής, Χρήστος Πλαΐνης, Χίλντα Ηλιοπούλου, Άγγελος Λιάγκος.