«Ο Σωματοφύλακας της Γυναίκας του Εκτελεστή» με Ράιν Ρέινολτς, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Σάλμα Χάγιεκ και Αντόνιο Μπαντέρας, o Τζέικ Τζίλενχαλ στο «Ασθενοφόρο», η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας «Νέα Τάξη» του Μισέλ Φράνκο, «Δεσμοί Γυναικών», η νέα ταινία του Αφρικανού σκηνοθέτη Μαχαμάτ-Σαλέχ Χαρούν για την αλληλεγγύη μίας κοινότητας γυναικών, δύο ντοκιμαντέρ, «Ο Κύριος Μπάχμαν και η Τάξη του» της Μαρία Σπετ και «Η Βοή του Κόσμου» του Πέτρου Σεβαστίκογλου, αλλά και ένα «Ταξίδι στα Αστέρια» αφιερωμένο στα 100 χρόνια του μπασκετικού Παναθηναϊκού.
Οι επτά ταινίες της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας.
«Ο Σωματοφύλακας της Γυναίκας του Εκτελεστή»
Το πιο θανάσιμο και παράξενο δίδυμο του κόσμου -ο σωματοφύλακας Μάικλ Μπράις και ο εκτελεστής Ντάριους Κινκέιντ- επιστρέφουν σε μια ακόμα ριψοκίνδυνη αποστολή. Δίχως άδεια και υπό επιτήρηση, ο Μπράις αναγκάζεται από την ασταθή γυναίκα του Ντάριους, τη διαβόητη διεθνούς φήμης απατεώνισσα Σόνια Κινκέιντ, να επανέλθει στην ενεργό δράση.
Καθώς οδηγείται εκτός ορίων από τους δύο προστατευόμενους του, οι τρεις τους εμπλέκονται σε μια παγκόσμια συνομωσία και σύντομα θα βρεθούν ανάμεσα στην Ευρώπη και ένα εκδικητικό και παντοδύναμο εχθρό.
Μία ταινία δράσης σε σκηνοθεσία Πάτρικ Χιουζ που «σατιρίζει επιτυχημένα τις ιστορίες με κατασκόπους και εκτελεστές, ενώ χρησιμοποιεί τη γοητεία τριών από τους πιο αγαπημένους σταρ του Χόλιγουντ».
Παίζουν Ράιν Ρέινολτς, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Σάλμα Χάγιεκ, Αντόνιο Μπαντέρας, Μόργκαν Φρίμαν, Φρανκ Γκρίλο, Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ.
«Ασθενοφόρο»
Ένας παρασημοφορημένος βετεράνος πολέμου, ο Γουίλιαμ, (Γιαχία Αμπντούλ - Ματίν Β’) απελπισμένος να βρει χρήματα προκειμένου να καλύψει το κόστος της ιατρικής περίθαλψης της γυναίκας του, ζητά βοήθεια από τον μοναδικό άνθρωπο που ξέρει ότι δεν θα έπρεπε. Οι ιατρικοί λογαριασμοί ξεπερνούν τα 230.000 δολάρια. Προσπαθώντας να σώσει την οικογένειά του, ο Γουίλ απευθύνεται στον αδελφό του, Ντάνι, για ένα δάνειο, ίσως και για μια μικρή (;) δουλειά.
Πρόκειται για έναν χαρισματικό εγκληματία που θα του κάνει προσφορά για μια δουλειά: τη μεγαλύτερη ληστεία τραπεζών στην ιστορία του Λος Άντζελες, με λεία 32 εκατομμύρια δολάρια. Με την επιβίωση της συζύγου του να κρίνεται στο νήμα, ο Γουίλ δεν μπορεί να αρνηθεί την προσφορά.
Από τότε που ο πατέρας του Ντάνι έφερε στο σπίτι τον υιοθετημένο αδελφό του Γουίλ, ο Ντάνι τον προσέχει. Όταν ο Γουίλ ζητάει δάνειο, ο Ντάνι θέλει ειλικρινά να βοηθήσει, αλλά συνειδητοποιεί επίσης πόσο του λείπει ένας συνεργάτης που μπορεί να εμπιστευτεί. Σχεδιάζει μια ληστεία τράπεζας και χρειάζεται έναν επιπλέον άνθρωπο. Ο μόνος που είναι κατάλληλος για τη δουλειά είναι ο αδελφός του, ήρωας πολέμου.
Όταν η απόδραση από την τράπεζα πηγαίνει εντελώς στραβά, τα απελπισμένα ετεροθαλή αδέλφια κλέβουν ένα ασθενοφόρο, στο οποίο επιβαίνει ένας τραυματισμένος αστυνομικός που είναι ετοιμοθάνατος και μια νοσοκόμα. Σε μια καταδίωξη υψηλής ταχύτητας, ο Γουίλ και ο Ντάνι πρέπει να αποφύγουν τις αστυνομικές δυνάμεις, να κρατήσουν τους ομήρους ζωντανούς και με κάποιο τρόπο να προσπαθήσουν να μην σκοτώσουν ο ένας τον άλλον.
Σκηνοθεσία Μάικλ Μπέι.
Παίζουν Τζέικ Τζίλενχαλ, Γιαχία Αμπντούλ - Ματίν Β’, Έιζα Γκονζάλες.
«Νέα Τάξη»
Ένας γάμος της υψηλής κοινωνίας σε μία έπαυλη στο Μεξικό διακόπτεται αναπάντεχα όταν μια εξέγερση σκορπά τον τρόμο. Η βίαιη αυτή ταξική έκρηξη (μέσα από τα μάτια της νύφης και του προσωπικοή της οικογένειας) σηματοδοτεί την αρχή του τέλους ενός πολιτικού συστήματος, που δίνει τη θέση του σε κάτι νέο -αλλά πολύ πιο οδυνηρό.
Ο πολυβραβευμένος στις Κάννες Μεξικάνος σκηνοθέτης Μισέλ Φράνκο (Μετά τη Λουτσία, Chronic, Η Κόρη της Απρίλ) επιστρέφει με ένα δυστοπικό ταξικό θρίλερ, στο οποίο μιλά απροκάλυπτα για το έγκλημα και τη διαφθορά στη χώρα του.
Παίζουν Ναϊάν Γκονζάλες Νορβίντ, Φερνάντο Κουαούτλε, Ντίεγκο Μπονέτα, Μόνικα ντελ Κάρμεν.
Η ταινία απέσπασε τον Αργυρό Λέοντα - Μεγάλο Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ Βενετίας 2020.
«Δεσμοί Γυναικών»
Η Αμίνα μεγαλώνει μόνη της την δεκαπεντάχρονη κόρη της Μαρία. Ο ήδη εύθραυστος κόσμος τους καταρρέει όταν ανακαλύπτει ότι η κόρη της έχει μείνει έγκυος σε μια χώρα όπου απαγορεύονται οι εκτρώσεις και από τη θρησκεία και από το νόμο. Γύρω τους όμως χτίζεται ένα απρόσμενο δίχτυ προστασίας από την γυναικεία κοινότητα.
«Η ταινία μιλάει για την ιδέα μιας κοινότητας ανθρώπων που νοιάζονται ο ένας για τον άλλον. Μία μυστική κοινότητα γυναικών, που υπάρχει κάτω από την επίσημη κοινότητα που διαχειρίζονται οι άνδρες. Οι δυνατές και χαρισματικές ερμηνείες από τις δύο πρωταγωνίστριες κρατούν αυτό το δράμα σε ένα συνεχές σασπένς, όπου έχουμε συνεχώς στο νου μας ποιο είναι το διακύβευμα, πώς μάνα και κόρη παλεύουν για την επιβίωση χωρίς ντροπή», έγραφε ο Guardian για τη νέα ταινία του Αφρικανού σκηνοθέτη Μαχαμάτ-Σαλέχ Χαρούν (Abouna, Daratt, The Man Who Cried), ο οποίος εγκατέλειψε την πατρίδα του Τσαντ λόγω των εμφυλίων, και από το 1982 ζει στη Γαλλία.
Η ταινία, συμπαραγωγή Τσαντ, Γαλλίας, Γερμανίας, Βελγίου έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών, στη συνέχεια προβλήθηκε στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Λονδίνου, στο Φεστιβάλ του Τορόντο, του Μπουσάν, κέρδισε το Βραβείο ICFT-UNESCO Gandhi Medal στο Φεστιβάλ Γκόα στην Ινδία και το Βραβείο Συμπαραγωγής στο Φεστιβάλ Αμβούργου. Στην Ελλάδα έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρουσία του σκηνοθέτη.
«Ο Κύριος Μπάχμαν και η Τάξη του»
Ο κύριος Μπάχμαν, ένας δάσκαλος στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης ο οποίος διδάσκει στο σχολείο μίας μικρής βιομηχανικής πόλης στη Γερμανία, όπου η πλειοψηφία των κατοίκων είναι μετανάστες, προσπαθεί με τις αντισυμβατικές εκπαιδευτικές μεθόδους του να δώσει στους μαθητές του τα εφόδια που χρειάζονται, τόσο σε σχέση με τον εαυτό τους όσο και με το περιβάλλον τους.
Το ντοκιμαντέρ της Μαρία Σπετ απέσπασε την Αργυρή Αρκτο και το βραβείο κοινού στη Μπερλινάλε 2021.
«Η βοή του κόσμου»
«Ελλάδα, Ρωσία, ΗΠΑ, Βραζιλία, Κίνα, Σενεγάλη. Συναντώντας νέους σ’ αυτές τις χώρες νιώσαμε τον παλμό τους να προμηνύει μια βοή και μια έκρηξη. Η πτώση του κομμουνισμού, η κρίση του καπιταλισμού, οι οικολογικές καταστροφές, τα μεταναστευτικά κύματα, η παγκοσμιοποίηση ήταν τα θέματα που ξεπετάγονταν στα ταξίδια μας.
Η νέα γενιά βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, εκτεθειμένη, αβοήθητη, χωρίς να μπορεί να οραματιστεί ένα πιο αισιόδοξο μέλλον. Αυτή η «Βοή» ήταν η «φωνή» της νέας γενιάς. Τα λόγια, οι εικόνες, οι ήχοι και η μουσική τους συνθέτουν τις νότες μιας οπτικοακουστικής συμφωνίας».
Το «οικουμενικό road trip» του Πέτρου Σεβαστίκογλου με πρωταγωνιστές τους νέους, κάνει πρεμιέρα στις 18 Μαρτίου. Προβολές στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος Παρασκευή 18/3, Σάββατο 19/3, Κυριακή 27/3, Δευτέρα 28/3, Παρασκευή 1/4, Σάββατο 2/4, Παρασκευή 8/4, Σάββατο 9/4.
«Ταξίδι στα Αστέρια»
Η ιστορία του μπασκετικού Παναθηναϊκού, σε σκηνοθεσία Χρήστου Δήμα.
Το 1987 μια οικογένεια που λάτρευε τον Παναθηναϊκό, η οικογένεια Γιαννακόπουλου, πήρε την απόφαση να αναλάβει τα ηνία του μπασκετικού τμήματος ανδρών του Συλλόγου. Μια απόφαση που έμελλε να το οδηγήσει σε ένα ταξίδι στα Αστέρια.
Από την ίδρυση του ανδρικού τμήματος το 1919, την πρώτη παρουσίαση της γυναικείας ομάδας το 1937, την αντιστασιακή δράση των αθλητών του στα χρόνια της Κατοχής, το πώς σώθηκαν από τους κατακτητές τα τρόπαια της ομάδας, το χτίσιμο του Κλειστού κάτω από τις εξέδρες του «Απόστολος Νικολαΐδης» και την ονοματοδοσία του ως «Τάφος του Ινδού». Την πρόκριση στους «4» του Κυπέλλου Κυπελλούχων, το ιστορικό βανάκι του Κώστα Μουρούζη μέχρι τη στιγμή-«σταθμό» στην ιστορία της ομάδας: την ανάληψη της διοίκησής της από την οικογένεια Γιαννακόπουλου, η οποία την έφερε στην κορυφή της Ευρώπης.
Παίζουν Δάνης Κατρανίδης, Θέμης Πάνου, Αργύρης Πανταζάρας, Γιώργος Γάλλος, Βαγγέλης Μουρίκης, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Κώστας Αποστολάκης, Τάσος Ιορδανίδης, Δάφνη Λαμπρογιάννη, Gilles Touchais, Μάρκος Λεζές, Νίκος Αρβανίτης, Ιωάννα Πηλιχού, Βαγγέλης Αλεξανδρής.