«Οπενχάιμερ» -με καθυστέρηση ενός μήνα και κάτι-, Λίαμ Νίσον στο θρίλερ καταδίωξης «Αντίστροφη Μέτρηση», μία νέα εκδοχή του κόμη Δράκουλα (η εμφάνιση του οποίου αποτελεί άμεση αναφορά στην κλασική ταινία «Nosferatu») και «Οι 2 Αφρέντ», γαλλική σάτιρα για την αποθέωση του νόμου της αγοράς που απαιτεί τη διαθεσιμότητα του εργαζομένου 24/7.
Ακόμη σε επανέκδοση, «Vicky Cristina Barcelona» του Γούντι Άλεν με Σκάρλετ Γιόχανσον, Ρεμπέκα Χολ, Χαβιέ Μπαρδέμ, Πενέλοπε Κρουζ, «Όλα πάνε καλά» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ με Τζέιν Φόντα και Ιβ Μοντάν, και «Δύο φεγγάρια τον Αύγουστο» του Κώστα Φέρρη.
Οπενχάιμερ
Ο Κρίστοφερ Νόλαν επιστρέφει με την πιο φιλόδοξη ταινία του, μία καταβύθιση στην ψυχή και το μυαλό του ευφυέστατου επιστήμονα πίσω από την εφεύρεση που άλλαξε διά παντός την παγκόσμια ιστορία. Εμπνευσμένη από τη βραβευμένη με Πούλιτζερ βιογραφία «Ο θρίαμβος και η τραγωδία του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ» των Κάι Μπερντ και Μάρτιν Τζ. Σέργουιν, η ταινία -διάρκειας τριών ωρών- αφηγείται τη ζωή και την κληρονομιά του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ, «πατέρα της ατομικής βόμβας».
«Ήθελα να μεταφέρω το κοινό στο μυαλό και την εμπειρία ενός ανθρώπου που βρέθηκε στο κέντρο της μεγαλύτερης αλλαγής στην ιστορία» λέει ο Νόλαν, η επιθυμία του οποίου να κάνει την ταινία γεννήθηκε από τον προβληματισμό των επιστημόνων στο Πρόγραμμα Μανχάταν.
«Το διάστημα μέχρι την πυρηνική δοκιμή Τρίνιτι, ο Οπενχάιμερ και η ομάδα του αντιμετώπιζαν τη μικρή πιθανότητα ότι πατώντας το κουμπί και πυροδοτώντας την πρώτη βόμβα, μπορεί να κατέστρεφαν ολόκληρο τον πλανήτη» εξηγεί ο Νόλαν. «Δεν υπήρχε μαθηματική ή θεωρητική βάση που απέκλειε αυτή την πιθανότητα, όσο μικρή κι αν ήταν. Κι όμως πάτησαν το κουμπί. Είναι μία εκπληκτική στιγμή στην ανθρώπινη ιστορία. Ήθελα να στείλω το κοινό σε αυτό το δωμάτιο, εκεί που πατήθηκε το κουμπί. Είναι η πιο απίστευτη στιγμή, αν το σκεφτείς. Το ρίσκο που είχε».
Η ιστορία του Οπενχάιμερ στα χρόνια που ακολούθησαν το Πρόγραμμα Μανχάταν δίνει την οπτική στο έργο του και στην κληρονομιά του ενώ εξετάζει τα κίνητρα και τις προσωπικότητες που επηρέασαν τη ζωή του. Η αφήγηση επικεντρώνεται στον Λούις Στράους, πρόεδρο της αμερικάνικης επιτροπής Ατομικής ενέργειας.
Ο Νόλαν αποφάσισε ότι οι σκηνές που εκτυλίσσονται μέσα από την οπτική του Οπενχάιμερ θα είναι έγχρωμες (επίσης τις έγραψε σε πρώτο πρόσωπο, μία ακόμα ανορθόδοξη σεναριακή επιλογή), με περιστασιακές σουρεαλιστικές εικόνες που συμβολίζουν τον εσωτερικό του κόσμο. Οι σκηνές που επικεντρώνονται στον Στράους είναι ασπρόμαυρες. «Είναι ασυνήθιστο» λέει ο Νόλαν για την απόφαση του να γράψει σε πρώτο πρόσωπο. «Αλλά το έκανε ξεκάθαρο σε όλους όσους διάβασαν το σενάριο ότι παρακολουθούν τη σκηνή μέσα από τα μάτια του Οπενχάιμερ. Κοιτάμε πάνω από τον ώμο του, είμαστε μέσα στο μυαλό του, πηγαίνουμε παντού μαζί του».
Τον Τζούλιους Ρόμπερτ Οπενχάιμερ ενσαρκώνει ο Κίλιαν Μέρφι. Τη βιολόγο και βοτανολόγο Κάρθιν «Κίτι» Οπενχάιμερ η Έμιλι Μπλαντ. Η Κίτι είχε παντρευτεί τρεις φορές πριν γνωρίσει τον Οπενχάιμερ σε ένα πάρτι στο Σαν Φρανσίσκο. Απέκτησαν δύο παιδιά, ενώ στα χρόνια του Λος Άλαμος, η Κίτι πάλεψε με τη μοναξιά και τον εθισμό.
Τον Λέσλι Γκρόουβς Τζούνιορ, επικεφαλής του Προγράμματος Μανχάταν, υποδύεται ο Ματ Ντέιμον, τον Λούις Στράους, πρόεδρο της Αμερικάνικης Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας, ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, τη Τζιν Τάτλοκ, ψυχίατρο με σπουδές στο Στάνφορντ, η οποία είχε μία δραματική ερωτική ιστορία με τον Οπενχάιμερ, ενσαρκώνει η Φλόρενς Πιου, τον φυσικό Έρνεστ Λόρενς ο Τζος Χάρτνετ, τον νομπελίστα -με συνεισφορά στη μετάβαση από την κλασική φυσική στην κβαντική- Νιλς Μπορ ο Κένεθ Μπράνα, τον Έντουαρτ Τέλερ που είναι γνωστός ως ο πατέρας της βόμβας υδρογόνου, ο Μπένι Σαφντί, τον μικρότερο αδελφό του Οπενχάιμερ, Φρανκ - φυσικό στοιχειωδών σωματιδίων Φρανκ Οπενχάιμερ που δούλευε και εκείνος για το Πρόγραμμα Μανχάταν- ο Ντίλαν Άρνολντ, τον Χανς Μπέτε, επικεφαλής του θεωρητικού τμήματος του Προγράμματος Μανχάταν υποδύεται ο Γκούσταφ Σκάρσγκαρντ, τον Άλμπερτ Αϊνστάιν ο Τομ Κόντι.
Demeter: Η Αφύπνιση του Κακού
Βασισμένη μονάχα σε ένα κεφάλαιο, στο «Ημερολόγιο του Καπετάνιου» από το κλασικό μυθιστόρημα του Μπραμ Στόκερ, «Δράκουλας», η ιστορία τοποθετείται στη ρωσική σκούνα, Ντιμίτερ, που ναυλώθηκε για να μεταφέρει ιδιωτικό φορτίο -είκοσι τέσσερα κιβώτια αγνώστου περιεχομένου- από τα Καρπάθια όρη στο Λονδίνο.
Η ταινία αφηγείται τα περίεργα γεγονότα που έπληξαν το πλήρωμα. όσο προσπαθούσαν να επιβιώσουν στο ταξίδι τους, κυνηγημένοι κάθε νύχτα από μια τρομακτική παρουσία. Όταν το πλοίο έφτασε τελικά στον προορισμό του ήταν ρημαγμένο χωρίς ίχνος του πληρώματος.
Τη νέα εκδοχή του κόμη Δράκουλα υπογράφει ο νορβηγός σκηνοθέτης Αντρέ Έβρενταλ (γνωστός από τις ταινίες τρόμου «Trollhunters», «The Autopsy of Jane Doe» & «Scary Stories to Tell in the Dark») υπόσχεται πως αυτή η εκδοχή δεν θα μοιάζει με καμία άλλη. Ωστόσο, η αποκρουστική του εμφάνιση, άμεση αναφορά στο αξεπέραστο «Nosferatu», δεν αποτελεί προϊόν ψηφιακών εφέ. Το επιβλητικό αποτέλεσμα οφείλεται στο εξαιρετικό προσθετικό μακιγιάζ, αλλά κυρίως στον ηθοποιό που κλήθηκε να ζωντανέψει τον Κόμη Δράκουλα στην πιο απόκοσμη και απειλητική εκδοχή του, τον Χαβιέ Μποτέ.
Πρωταγωνιστούν Ντέιβιντ Νταστμάλτσιαν, Κόρεϊ Χόκινς, Έιλινγκ Φραντσιόζι, Λίαμ Κάνινγκχαμ.
Αντίστροφη Μέτρηση
Ο Ματ Τέρνερ είναι ένας επιτυχημένος Αμερικανός επιχειρηματίας με έδρα το Βερολίνο, που ισορροπεί ανάμεσα σε μια ακμάζουσα καριέρα στα οικονομικά, και την οικογένειά του. Πηγαίνοντας τα παιδιά του στο σχολείο ένα πρωί με το αυτοκίνητο, ο Ματ λαμβάνει ένα τηλεφώνημα από μια μυστηριώδη φωνή: υπάρχει μια βόμβα κάτω από το κάθισμά του, που θα εκραγεί αν δεν ολοκληρώσει μια συγκεκριμένη σειρά πραγμάτων, και αν δεν το κάνει γρήγορα.
Παγιδευμένος στο αυτοκίνητό του σε μια καταδίωξη με μεγάλη ταχύτητα στους δρόμους της πόλης, ο Ματ πρέπει να ακολουθήσει τις ολοένα και πιο επικίνδυνες οδηγίες του άγνωστου, σε έναν αγώνα κόντρα στο χρόνο για να προστατεύσει την οικογένειά του και να λύσει το μυστήριο, που διαδραματίζεται στη διάρκεια μιας μέρας.
Ριμέικ της ισπανικής ταινίας «El Desconocido» (2015) σε σκηνοθεσία Νιμρόντ Αντάλ, με πρωταγωνιστή τον Λίαμ Νίσον, που θυμίζει το «Speed» με τους Σάντρα Μπούλοκ - Κιάνου Ριβς.
Μαζί με τον Λίαμ Νίσον, οι Νόμα Ντουμεζβένι, Λίλι Ασπελ, Εμπεθ Ντάβιντς, Μάθιου Μοντίν.
Στους κινηματογράφους από σήμερα, 23 Αυγούστου.
Οι 2 Αλφρέντ
Η γαλλική κωμωδία του ελληνικής καταγωγής Μπρούνο Πονταλιντές, με πρωταγωνιστή τον αδερφό του, γνωστό κωμικό Ντενί Πονταλιντές, και τον ίδιο τον σκηνοθέτη στο δεύτερο ρόλο, είναι μια σάτιρα της εταιρικής νοοτροπίας και του σύγχρονου εργασιακού ρατσισμού των start-ups (που καμουφλάρει, σε ένα πιο μοντέρνο, δήθεν οικολογικό και βιώσιμο περίβλημα, την εργασιακή ασυδοσία και την αποθέωση του νόμου της αγοράς, απαιτώντας την διαθεσιμότητα του εργαζομένου 24/7).
Ο Αλεξάντρ είναι άνεργος και ο τραπεζικός λογαριασμός του έχει παγώσει. Με τη σύζυγό του να βρίσκεται σε επαγγελματικό ταξίδι για δύο μήνες, πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να φροντίσει τα δύο παιδιά τους και να βρει δουλειά. Μετά από μια «σουρεαλιστική» συνέντευξη σε μια start-up εταιρεία υψηλής τεχνολογίας με καινοτόμες πρακτικές, ο Αλεξάντρ προσλαμβάνεται δοκιμαστικά, έχοντας όμως πει ψέματα πως δεν έχει οικογένεια, σύμφωνα με την αυστηρή πολιτική της εταιρίας που θέλει τους υπαλλήλους της άτεκνους.
Όμως, με τις αδιάκοπες συνεδριάσεις και τις ατέλειωτες τηλεδιασκέψεις, η διατήρηση του μυστικού του δεν θα είναι μια καθόλου εύκολη υπόθεση. Στην προσπάθειά του να τα συνδυάσει όλα, θα βρει έναν απρόσμενο σύμμαχο, έναν αντισυμβατικό τύπο (τον ενσαρκώνει ο σκηνοθέτης) που για να επιβιώσει, αναλαμβάνει παράξενες δουλειές του ποδαριού και αντικαθιστά διάφορους επαγγελματίες στις δουλειές τους –ακόμα και στην κοινωνική δράση τους! Κι όλ’ αυτά, σε ένα Παρίσι (του όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος) που έχουν κατακλύσει τα ντρόουνς-ταχυδρόμοι και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς.
Η ταινία προβλήθηκε στο Φεστιβάλ των Καννών.
Πρωταγωνιστούν Ντενί Πονταλιντές, Σαντρίν Κιμπερλέν, Μπρούνο Πονταλιντές.
Επανεκδόσεις
Vicky Cristina Barcelona (2008)
Δύο νεαρές Αμερικανίδες φίλες, η Βίκι και η Κριστίνα φτάνουν στη Βαρκελώνη για καλοκαιρινές διακοπές ύστερα από πρόσκληση των γονέων της Βίκι. Μετά τα εγκαίνια μιας έκθεσης, θα γνωρίσουν σε ένα εστιατόριο τον Χουάν Αντόνιο, έναν γοητευτικό ζωγράφο διαβόητο για τη θυελλώδη, παθιασμένη σχέση του με την πρώην γυναίκα του Μαρία-Ελένα, ο οποίος θα προτείνει να τον ακολουθήσουν στο εξοχικό του στο Οβιέδο.
Οι δύο φίλες έχουν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα, και η καθεμία θα εκλάβει διαφορετικά αυτήν την πρόταση: η Βίκι, σοβαρή, αρραβωνιασμένη, λειτουργεί αμυντικά με άξονα τη λογική της, ενώ η περιπετειώδης και παρορμητική Κριστίνα δείχνει να γοητεύεται. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν εμφανίζεται και η πρώην σύζυγος του ζωγράφου.
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών το 2008, εξελίχθηκε σε μεγάλη εμπορική επιτυχία, ενώ στη χώρα μας παραμένει η πιο εμπορική ταινία του σκηνοθέτη.
Η Πενέλοπε Κρουζ απέσπασε σειρά βραβείων για την ερμηνεία της, μεταξύ αυτών και το Όσκαρ Β′ Γυναικείου Ρόλου.
Η ταινία επανακυκλοφορεί σχεδόν ένα μήνα πριν την νέα ταινία του Γούντι Άλεν, «Γυρίσματα της Τύχης», η οποία θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ της Βενετίας.
Πρωταγωνιστούν Σκάρλετ Γιόχανσον, Ρεμπέκα Χολ, Χαβιέ Μπαρδέμ, Πενέλοπε Κρουζ, Πατρίσια Κλάρκσον, Κρις Μεσίνα, Κέβιν Νταν.
Όλα Πάνε Καλά (1972)
Ο πατέρας της νουβέλ βαγκ Ζαν-Λικ Γκοντάρ συναντά την Τζέιν Φόντα, που υποδύεται μία Αμερικανίδα δημοσιογράφο και τον Ιβ Μοντάν στον ρόλο του Γάλλου συζύγου της, ο οποίος σκηνοθετεί διαφημίσεις για την τηλεόραση.
Τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την καταστολή του Μάη του’ 68 στη Γαλλία. Ο στρατηγός Ντε Γκολ έχει καταστείλει την «επανάσταση» και, υπό την προεδρία του διαδόχου του Ζορζ Πομπιντού, όλα δείχνουν πλέον να είναι υπό έλεγχο. Όλα, φαινομενικά τουλάχιστον, «πάνε καλά», σύμφωνα με τις επιθυμίες και τις επιταγές της καθεστηκυίας τάξης. Κι εκεί, μέσα στη φαινομενική «κοινωνική νηνεμία», οι εργάτες ενός εργοστασίου αλλαντικών ξεσηκώνονται, κηρύσσουν απεργία και το καταλαμβάνουν. Η κοινωνική «τάξη και ασφάλεια» ξάφνου απειλούνται και έρχονται στο μυαλό όλων εικόνες που ήταν καθημερινές πριν από μία τετραετία. Ωστόσο, τίποτα δεν είναι το ίδιο. Οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων έχουν αλλάξει. Μία απεργός τηλεφωνεί στο σπίτι της και λέει στο σύζυγό της να προσέχει τα παιδιά. Ένα μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος μοιράζει φυλλάδια στο σούπερ μάρκετ και οι νέοι δεν του δίνουν την παραμικρή σημασία.
Δύο Φεγγάρια τον Αύγουστο (1978)
Δύο μοναχικοί και ονειροπόλοι άνθρωποι, ένας δάσκαλος μουσικής και μια μυστηριώδης γυναίκα που έχει εμμονή με τη νουβέλα «Λευκές νύχτες» του Ντοστογιέφσκι, συναντιούνται στην άδεια Αθήνα τον Αύγουστο, ανάμεσα σε «τρελούς» και περιθωριακούς που έχουν ξεμείνει στην έρημη πόλη. Υπό το φως των αυγουστιάτικων φεγγαριών, προσπαθούν να συμβιβάσουν τις ονειρικές και παράλογες φαντασιώσεις τους με τον έρωτα.
Ελεύθερη διασκευή της νουβέλας του Ντοστογιέφσκι «Λευκές νύχτες» από τον Κώστα Φέρρη, σε σενάριο Γιώργου Σκούρτη και μουσική Νίκου Κυπουργού.
Πρωταγωνιστούν Μυρτώ Παράσχη, Σπύρος Σακκάς, Αντώνης Αντωνίου, Κώστας Βρετός.