Καταιγισμός την νέα κινηματογραφική εβδομάδα, με οκτώ ταινίες, μεταξύ αυτών και η remastered έκδοση του Τιτανικού.
Κέιτ Μπλάνσετ στο «Tar», αδελφοί Νταρντέν και Φρανσουά Οζόν, η τρίτη ταινία του franchise Magic Mike με Τσάνινγκ Τέιτουμ και δύο δυνατά ντοκιμαντέρ.
Αυτές είναι οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου.
Tar
H Κέιτ Μπλάνσετ στον ρόλο της Λύδια Ταρ, μιας πρωτοποριακής μαέστρου που διευθύνει μια μεγάλη γερμανική ορχήστρα, που της έχει χαρίσει ένα απίθανο σερί βραβείων και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου και το τρίτο Όσκαρ.
Η Ταρ βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας της, καθώς προετοιμάζει τόσο την παρουσίαση ενός βιβλίου όσο και την πολυαναμενόμενη ζωντανή εκτέλεση της Πέμπτης Συμφωνίας του Μάλερ. Η ζωή της θα αρχίσει να παίρνει μια απρόσμενα δραματική τροπή.
Μία σπουδή πάνω στη μεταβαλλόμενη φύση της εξουσίας, στον αντίκτυπό της στην κοινωνία και στην ανθεκτικότητα της απέναντι στον σύγχρονο κόσμο, σε σενάριο και σκηνοθεσία Τοντ Φιλντ.
Στο καστ επίσης, Νίνα Χος, Νοεμί Μερλαντ, Μαρκ Στρονγκ, Σόφι Κάουερ, Τζούλια Γκλόβερ και Άλαν Κόρντουνερ.
Magic Mike: Ο Τελευταίος του Χορός
Στην τρίτη ταινία του franchise Magic Mike, ο Τσάνινγκ Τέιτουμ, εκτός από χρέη παραγωγού, επιστρέφει στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Μάικ Λέιν, ενώ ο Στίβεν Σόντερμπεργκ παίρνει ξανά τα ηνία της σκηνοθεσίας, σε σενάριο του Ριντ Κάρολιν, που έχει υπογράψει τις δύο πρώτες ταινίες.
Ο Μάικ Λέιν ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή μετά από μακρόχρονη απουσία εξαιτίας μίας καταστροφικής εμπορικής συμφωνίας που τον άφησε άφραγκο και τον ανάγκασε να αναλάβει χρέη μπάρμαν στη Φλόριντα. Με την ελπίδα ότι βρίσκεται μπροστά σε μία χρυσή ευκαιρία, ο Μάικ κατευθύνεται στο Λονδίνο με μία πλούσια γυναίκα της κοσμικής κοινωνίας, η οποία τον παρασύρει με μία πρόταση που δεν μπορεί να αρνηθεί, κρατώντας τα κίνητρα της μυστικά. Όταν ανακαλύψει τι έχει πραγματικά στο μυαλό της, ο Μάικ συνειδητοποιεί ότι έχει πάρει ένα τεράστιο ρίσκο.
Μαζί του στο καστ Σάλμα Χάγιεκ, Αγιούμπ Καν Ντιν, Τζεμέλια Τζορτζ, Τζουλιέτ Μοτάμεντ, Βίκι Πέπερντιν.
Τόρι και Λοκίτα
Στο Βέλγιο σήμερα δύο ασυνόδευτα ανήλικα, ένα νεαρό αγόρι και μια έφηβη που ταξίδεψαν ολομόναχα από την Αφρική μέχρι το Βέλγιο, βάζουν την ανεκτίμητη φιλία τους πάνω από τις δύσκολες συνθήκες της εξορίας τους.
Η νέα ταινία των αδελφών Νταρντέν αφηγείται μια ιστορία για τους ασυνόδευτους ανήλικες πρόσφυγες. Ειδικό βραβείο της 75ης επετείου του Φεστιβάλ Καννών 2022.
Peter von Kant
Ο επιτυχημένος, διάσημος σκηνοθέτης Πέτερ Φον Καντ ζει με τον βοηθό του, τον Καρλ, τον oποίο κακομεταχειρίζεται και ταπεινώνει με ιδιαίτερη ευχαρίστηση. Μέσω της σπουδαίας ηθοποιού Σιντονί γνωρίζει και ερωτεύεται τον Αμίρ, έναν όμορφο, φτωχό νεαρό. Προκειμένου να τον βοηθήσει, ο σκηνοθέτης του προσφέρει φιλοξενία στο διαμέρισμά του, αλλά και την ευκαιρία να μπει στον κόσμο του κινηματογράφου.
Ένας φόρος τιμής σε μία σπουδαία ταινία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ από τον Φρανσουά Οζόν, που δεν είναι άλλη από Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ (1972). Με τους Ντενίς Μενοσέ, Ιζαμπέλ Ατζανί, Χάνα Σιγκούλα (που έπαιζε και στην ταινία του Φασμπίντερ).
Μπλε Φεγγάρι
Η Ιρίνα ζει σε μια «τοξική» οικογένεια, εγκλωβισμένη στην οικογενειακή επιχείρηση, ένα ορεινό ξενοδοχείο. Για να ξεφύγει από τη βία που την περιβάλλει, επιδιώκει να περάσει στο Πανεπιστήμιο, στο Βουκουρέστι. Μία παράξενη σεξουαλική εμπειρία με έναν παντρεμένο καλλιτέχνη που γνωρίζει σε ένα πάρτι, θα τη φέρει σε σημείο να απαντήσει στη βία των ανδρών που υπάρχουν στη ζωή της. Παρακινημένη από το γυναικείο της ένστικτο, αλλά και το εύστροφο μυαλό της, σιγά - σιγά τους παρασύρει όλους σε ένα ανεπαίσθητο αλλά επικίνδυνο ψυχολογικό παιχνίδι. Και χωρίς να το καταλάβουν, οι θύτες μεταμορφώνονται σε θύματα.
Η ταινία, που αποτελεί το κινηματογραφικό ντεμπούτο της νεαρής Αλίνα Γκριγκόρε από τη Ρουμανία, απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν, ενώ συμμετείχε εκτός συναγωνισμού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Παίζουν Iοάννα Κίτου, Μιρτσέα Ποστελνίκου, Μιρτσέα Σιλάγκι, Βλαντ Ιβάνοφ.
1341 Καρέ Έρωτα και Πολέμου
Για ενάμιση χρόνο, ο καταξιωμένος φωτορεπόρτερ Μίσα Μπαρ-Αμ επέτρεψε την πρόσβαση στον σκηνοθέτη Ραν Ταλ στο τεράστιο αρχείο αρνητικών του. Αποτελούμενο εξ ολοκλήρου από εικόνες που ο Μπαρ-Αμ τράβηξε για περισσότερα από πενήντα χρόνια, η ταινία αποκαλύπτει το τεράστιο τίμημα που συνοδεύει την καταγραφή φρικαλεοτήτων και πολέμων, προσφέροντας το οικείο πορτρέτο ενός καλλιτέχνη καθώς και έναν στοχασμό για τη μνήμη, τη βία και την ταυτότητα. Πέρα από αυτό το αφηγηματικό αφιέρωμα, η ταινία προσφέρει μια μοναδική κινηματογραφική, οπτική και αισθητηριακή εμπειρία που διερευνά πώς να εμποτίσει τη φωτογραφία με κίνηση από τη μια πλευρά, ενώ παγώνει την κινηματογραφική κίνηση για να αποστάξει νόημα και συναίσθημα από την άλλη.
Από ένα αρχείο με πάνω από μισό εκατομμύριο αρνητικά που τραβήχτηκαν από τον πιο διάσημο πολεμικό φωτογράφο του Ισραήλ Μίσα Μπαρ-Αμ, το «1341 Καρέ Έρωτα και Πολέμου» αποκαλύπτει ένα ταξίδι αυτοαμφισβήτησης και προβληματισμών μέσα από την κάμερα. Πρωταγωνιστούν: Μίσα Μπαρ-Αμ, Μπάρακ Μπαρ-Αμ, Νίμροντ Μπαρ-Αμ.
Θόδωρος Αγγελόπουλος - Νίκος Παναγιωτόπουλος: Ο Καθένας και η Μουσική του
Στα μέσα της δεκαετίας του ’80 οι εκδόσεις Αιγόκερως σχεδίαζαν ένα περιοδικό για τον κινηματογράφο και το θέατρο (το οποίο τελικά δεν ευοδώθηκε), του οποίου η δομή θα βασιζόταν σε μια συζήτηση (εν είδει αμφίδρομης συνέντευξης) ανάμεσα σε δύο προσωπικότητες του αντίστοιχου χώρου. Για το πρώτο τεύχος επιλέχθηκαν ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, αδιαμφισβήτητα οι κορυφαίες προσωπικότητες του ελληνικού σινεμά της εποχής, και δύο από τους πρωτεργάτες και στυλοβάτες του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου. Έτσι, ένα καλοκαιρινό βράδυ, ο Αντώνης Κόκκινος και ο Γιάννης Σολδάτος κάθισαν με τους δυο τους στο σπίτι του Αγγελόπουλου στο Μάτι και κατέγραψαν μια τρίωρη συζήτηση που κινήθηκε εντός δεδομένων πλαισίων, ώστε να ενταχθεί στο περιοδικό. Ξετυλίχθηκε εκεί η κοινή και, από κάποιο σημείο και έπειτα, εντελώς διαφορετική τους πορεία · μια διαδρομή που ξεκίνησε από τα χρόνια του Παρισιού, συνεχίστηκε με εκείνη τη θεαματικά ναυαγισμένη απόπειρα να στήσει ο Αγγελόπουλος την πρώτη του ταινία, αυτή για τους Φόρμιγξ, με βοηθό τον Παναγιωτόπουλο, και καταλήξε στο, ιστορικό πια, έργο του καθενός.
Η ξεχασμένη για τριάντα πέντε χρόνια συζήτηση βρέθηκε, τόσο οι κασέτες όσο και το απομαγνητοφωνημένο κείμενο, τώρα που οι δύο κορυφαίοι δημιουργοί μας έχουν φύγει από τη ζωή. Αυτή η συζήτηση είναι ένα πολύτιμο ντοκουμέντο και για την έως τότε στάση και πορεία των δύο δημιουργών, για το σχεδιασμό του μελλοντικού τους έργου, για την οντότητα του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, αλλά και του κινηματογράφου γενικότερα. Ο λόγος των δύο δημιουργών αποτελεί και τον βασικό πυρήνα γύρω από τον οποίο αναπτύσσεται η ταινία.
Τιτανικός
Το 1996 ο Μπροκ Λόβετ, ένας κυνηγός θησαυρών και η ομάδα του εξερευνούν το ναυάγιο του Τιτανικού, αναζητώντας ένα περιδέραιο που ονομάζεται Η Καρδιά του Ωκεανού. Πιστεύουν ότι το κόσμημα βρίσκεται στο χρηματοκιβώτιο του Κάλεντον «Καλ» Χόκλι, το οποίο και εντοπίζουν. Αντί όμως για το διαμάντι βρίσκουν ένα σκίτσο που απεικονίζει μια γυμνή γυναίκα να το φοράει. Το σχέδιο φέρει ημερομηνία 14 Απριλίου 1912, την ημέρα κατά το βράδυ της οποίας ο Τιτανικός βυθίστηκε. Η Ρόουζ Ντόσον Κάλβερτ μαθαίνει για το σκίτσο, επικοινωνεί με τον Λόβετ ισχυριζόμενη ότι είναι αυτή που απεικονίζεται στο σκίτσο. Αυτή και η εγγονή της η Λίζι επισκέπτονται τον Λόβετ στο πλοίο. Όταν τη ρωτάνε αν ξέρει πού βρίσκεται το διαμάντι, η Ρόουζ θυμάται τις μέρες πάνω στον Τιτανικό, αποκαλύπτοντας ότι είναι η Ρόουζ ΝτεΓουίτ Μπουκάτερ, μια επιβάτιδα που θεωρείται ότι πέθανε στο ναυάγιο.
Με αφορμή την 25η επέτειο, η remastered έκδοση της πολυβραβευμένης ταινίας του Τζέιμς Κάμερον επιστρέφει στους κινηματογράφους σε 3D. Με πρωταγωνιστές τους βραβευμένους με Όσκαρ Λεονάρντο Ντι Κάπριο και Κέιτ Γουίνσλετ, η επική, γεμάτη δράση και ρομαντισμό ταινία, έχει φόντο το τραγικό παρθενικό ταξίδι του «αβύθιστου» Τιτανικού. Ο «Τιτανικός» κέρδισε το ρεκόρ των 11 Όσκαρ μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Μουσικής και Ειδικών Εφέ. Με την κυκλοφορία της το 1997, η ταινία έγινε Νο1 στο παγκόσμιο box office και η τρίτη ταινία με τις υψηλότερες εισπράξεις παγκοσμίως.