Νέες ταινίες: Βαβυλώνα, Πίσω από τις Θημωνιές, Άλις, αγάπη μου, Η Κυριακή της Μητέρας

Οι κινηματογραφικές αφίξεις της εβδομάδας. Οι 5+1 νέες ταινίες που κυκλοφορούν από την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου.
Η Μάργκοτ Ρόμπι «Νέλι» στην ταινία «Babylon» της Paramount
Η Μάργκοτ Ρόμπι «Νέλι» στην ταινία «Babylon» της Paramount
Photo Credit: Scott Garfield

Η πολυσυζυτημένη «Βαβυλώνα» του Ντάμιεν Ζαζέλ, η ταινία της Ασημίνας Προέδρου «Πίσω από τις Θημωνιές» που ξεχώρισε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, η αληθινή ιστορία ενός κατά συρροή δολοφόνου στο Ιράν που στις αρχές της δεκαετίας του 2000 σκότωνε ιερόδουλες στην «Ιερή Αράχνη» του Αλί Αμπάσι, «Άλις, αγάπη μου», το ψυχολογικό θρίλερ της Μέρι Νάι με την Άννα Κέντρικ στον ρόλο μίας γυναίκας, η οποία βρίσκεται σε κακοποιητική σχέση και «Η Κυριακή της Μητέρας», μία ιστορία αγάπης, αλλά και συγγραφικής αφύπνισης με φόντο τη Βρετανία του Μεσοπολέμου.

Βαβυλώνα

Τοποθετημένη στο Λος Άντζελες του 1920, με πρωταγωνιστές τους Μπραντ Πιτ, Μάργκοτ Ρόμπι και Ντιέγκο Κάλβα, και συμπρωταγωνιστές τους Τζιν Σμαρτ, Γιόναν Αντέπο και Λιν Τζουν Λι, μεταξύ άλλων, η «Βαβυλώνα» του Ντάμιεν Σαζέλ είναι μία ιστορία υπέρμετρης φιλοδοξίας και εξωφρενικής ακρότητας, που ακολουθεί την άνοδο και την πτώση πολλών χαρακτήρων σε μια εποχή αχαλίνωτης παρακμής και διαφθοράς στα πρώτα χρόνια του Χόλυγουντ.

Ο Μάνι Τόρες (Ντιέγκο Κάλβα) είναι ένας νεαρός ονειροπόλος που προσπαθεί να μπει στην βιομηχανία του κινηματογράφου στην ίδια χρονική στιγμή με την επίδοξη ηθοποιό Νέλι, και εντυπωσιάζεται από την παρουσία της. Καταμεσής της ερήμου μπορεί να είναι ένα μέρος παράξενο για να αποκαλυφθεί μια ιστορία για την λάμψη του Χόλυγουντ, όμως εκεί συναντάμε για πρώτη φορά τον Μάνι, στις πρώτες σκηνές της Βαβυλώνας, να προσπαθεί να μεταφέρει έναν ελέφαντα στο πάρτι που δίνει ο μεγάλος παραγωγός του Χόλυγουντ Ντον Γουάλας (Τζεφ Γκάρλιν) στην έπαυλή του έξω από την πόλη.

Πίσω από τις Θημωνιές

Ένας ψαράς και αγρότης, κάτοικος ενός παραλίμνιου χωριού στα βόρεια σύνορα της Ελλάδας, πνιγμένος στα χρέη, αρχίζει να μεταφέρει μετανάστες με τη βάρκα του έναντι αδράς αμοιβής. Η γυναίκα του, νοικοκυρά και εκκλησάρισσα του χωριού, αναζητά τον πραγματικό Λόγο του Θεού, ενώ η κόρη τους προσπαθεί να ορίσει τη ζωή της μέσα στο καταπιεστικό περιβάλλον στον οποίο ζει. Μέχρι που ένα τραγικό γεγονός θα αλλάξει τις ισορροπίες και θα φέρει τους τρεις ήρωες μπροστά σε προσωπικά αδιέξοδα και αδυναμίες, με τον καθένα να πρέπει να αναλογιστεί για πρώτη φορά στη ζωή του το κόστος των πράξεών του.

Πρωταγωνιστούν Στάθης Σταμουλακάτος, Λένα Ουζουνίδου, Ευγενία Λάβδα, Χρήστος Κοντογεώργης, Ντίνα Μιχαηλίδου και ο Πασχάλης Τσαρούχας. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Ασημίνας Προέδρου βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Ιερή Αράχνη

Ένας serial killer κυκλοφορεί στους νυχτερινούς δρόμους της ιερής πόλης Μασχάντ του Ιράν, εξοντώνοντας ιερόδουλες, επειδή πιστεύει ότι εξαγνίζει τον κόσμο από τους αμαρτωλούς. Μέχρι που μια θαρραλέα δημοσιογράφος αποφασίζει να βάλει τη ζωή της σε κίνδυνο προκειμένου να τον ξεσκεπάσει.

«Η Ιερή Αράχνη είναι μια ταινία για την άνοδο και την πτώση ενός από τους πιο διαβόητους κατά συρροή δολοφόνους του Ιράν: του Σαΐντ Χανάι. Σε ευρύτερο πλαίσιο, είναι μια κριτική της ιρανικής κοινωνίας, καθώς ο δολοφόνος είναι ένας πολύ θρησκευόμενος άνθρωπος και σεβαστός πολίτης. Ζούσα ακόμα στο Ιράν στις αρχές της δεκαετίας του 2000 όταν ο Χανάι σκότωνε ιερόδουλες στην ιερή πόλη Μασχάντ. Κατάφερε να σκοτώσει 16 γυναίκες πριν συλληφθεί και δικαστεί. Σε έναν κανονικό κόσμο δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένας άνθρωπος που είχε σκοτώσει 16 ανθρώπους θεωρείται ένοχος. Εδώ όμως ήταν διαφορετικά: μια μερίδα του κοινού και τα συντηρητικά μέσα ενημέρωσης άρχισαν να τον θεωρούν και να τον παρουσιάζουν ως ήρωα. Υποστήριζαν ότι έπρεπε απλώς να εκπληρώσει το θρησκευτικό καθήκον του να καθαρίσει τους δρόμους της πόλης σκοτώνοντας αυτές τις «βρώμικες» γυναίκες. Και τότε σκέφτηκα να κάνω αυτή την ταινία», αναφέρει ο σκηνοθέτης Αλί Αμπάσι στο σημείωμα του. Πρωταγωνιστούν Ζαρ Αμίρ-Εμπραχίμι, Μεχντί Μπαζεστάνι, Αράς Αστιάνι, Φορουζάν Τζαμσιντνετζάντ. Η πρόταση της Δανίας για τα Όσκαρ.

Άλις, Αγάπη μου

Μία νεαρή γυναίκα, η Άλις -στον ρόλο η Άννα Κέντρικ- φτάνει στα όρια της εξαιτίας της ψυχολογικής βίας που της ασκεί ο σύντροφός της Σάιμον. Κατά την διάρκεια μίας ολιγοήμερης ανέμελης απόδρασης με δύο αγαπημένες της φίλες, η Άλις επαναπροσδιορίζει τον εαυτό της και κερδίζει τη χαμένη της αυτοεκτίμηση. Σταδιακά αρχίζει και σπάει τους δεσμούς που την κρατούν συναισθηματικά εξαρτημένη. Όμως το συντριπτικό εκδικητικό μένος του Σάιμον αναπόφευκτα όταν απελευθερωθεί θα δοκιμάσει την αντοχές, το κουράγιο αλλά και τις φιλίες της.

Η Κυριακή της Μητέρας

Μια ζεστή, ανοιξιάτικη μέρα του 1924, η νεαρή καμαριέρα Τζέιν Φέαρτσαϊλντ καταλήγει μόνη της την ημέρα της Μητέρας. Τα αφεντικά της, ο κύριος και η κυρία Νάιβεν (Κόλιν Φερθ και Ολίβια Κόλμαν), έφυγαν και εκείνη έχει την σπάνια ευκαιρία να περάσει πολύτιμο χρόνο με τον κρυφό εραστή της, τον Πολ, το αγόρι από την κοντινή έπαυλη με το οποίο βρίσκεται σε πολύχρονη σχέση παρ’ ότι εκείνος πρόκειται να παντρευτεί μια άλλη γυναίκα. Ωστόσο, γεγονότα που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει θα αλλάξουν τη ζωή της Τζέιν για πάντα. H αφήγηση καλύπτει πολλές δεκαετίες και κινείται συνεχώς μπρος πίσω, ενώ όλα όσα μαθαίνουμε και διαισθανόμαστε για την Τζέιν -για το πώς αγαπάει, σκέφτεται, νιώθει, βλέπει, θυμάται- φωτίζουν μια αξιοσημείωτη ζωή. Κάθε λεπτομέρεια που αποκαλύπτεται, κάθε στιγμή που ανακαλείται στη μνήμη από εκείνη την άνοιξη του 1924 είναι και μία ψηφίδα στη συναρπαστική πορεία της ηρωίδας προς την αυτογνωσία.

Η ταινία βασίζεται στο μπεστ σέλερ του βραβευμένου Βρετανού συγγραφέα Γκράχαμ Σουίφτ «Mothering Sunday» που κυκλοφόρησε το 2016 (στα ελληνικά από τις εκδόσεις Μίνωας, σε μετάφραση Κατερίνας Σχινά).

Με τους Τζος Ο’Κόνορ, Οντέσα Γιουνγκ, Ολίβια Κόλμαν, Κόλιν Φερθ. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Εύα Χάσον.

Η Μικρή Πυροσβέστης

Από μικρό παιδί η Τζόρτζια Νόλαν είχε μόνο ένα όνειρο: να γίνει πυροσβέστης όπως ο πατέρας της. Δυστυχώς όμως για εκείνη, στη Νέα Υόρκη του 1932, δεν επιτρεπόταν στις γυναίκες να ακολουθήσουν τέτοια επαγγέλματα. Όταν όμως οι πυροσβέστες της πόλης εξαφανίζονται μυστηριωδώς ένας προς ένα σε μια μεγάλη φωτιά που κατακαίει το Θέατρο Μπρόντγουεϊ, μια χρυσή ευκαιρία παρουσιάζεται για τη Τζόρτζια Υποδύεται τον «Τζο», έναν αμήχανο νεαρό και γίνεται μέλος της ομάδας πυροσβεστών που συγκαλείται εκτάκτως για να σταματήσει τον εμπρηστή. Η Τζόρτζια πρέπει να διατηρήσει κρυμμένη την αληθινή της ταυτότητα, ειδικά όταν ο πατέρας της αναλαμβάνει να ηγηθεί αυτής της έρευνας.

Προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.

Δημοφιλή