Νέος ΚΟΚ: Γιατί χαμηλώνει τις ταχύτητες στην Αθήνα - Τι προβλέπει για πατίνι και «διήθηση»

Αλλαγές στην ταχύτητα για όλα τα οχήματα, κάμερες και πρόστιμα στα κινητά των παραβατών - Τι αλλάζει για τα δίκυκλα.
Δίκυκλο ανάμεσα σε οχήματα ακινητοποιημένα εν μέσω κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Δίκυκλο ανάμεσα σε οχήματα ακινητοποιημένα εν μέσω κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Eurokinissi

Μεγάλες αλλαγές, που μας αφορούν όλους, φέρνει ο νέος ΚΟΚ που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση και αναμένεται να ψηφιστεί τον Δεκέμβριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της HuffPost, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας μειώνει τα όρια ταχύτητας για όλα τα οχήματα μέσα στην πόλη, με βασικό γνώμονα τον άνθρωπο - την ασφάλεια και προστασία των πολιτών, πεζών και οδηγών - εντός κατοικημένης περιοχής.

«Ρίχνουμε την ταχύτητα, ενισχύουμε την ασφάλεια, ενθαρρύνουμε την μικροκινητικότητα» είναι το κεντρικό σύνθημα των ανθρώπων του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, όπως μετέφεραν αρμόδιες πηγές στην HuffPost.

Η μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στην πόλη φέρνει σε πρώτο πλάνο την μικροκινητικότητα: πατίνι και ποδήλατο.

Το μυστικό: Μέσω της μικροκινητικότητας, παρά τα μειωμένα όρια ταχύτητας στην οδήγηση, οι συγκοινωνιολόγοι προβλέπουν ότι θα γίνεται ταχύτερα η μετακίνηση στην Αθήνα, καθώς ορισμένοι από εμάς θα χρησιμοποιούμε στο μέλλον πατίνι ή και ποδήλατο, αφήνοντας στο σπίτι το αυτοκίνητό μας. Καταλυτικό ρόλο θα παίξει η «περιφρούρηση της λεωφορειολωρίδας», που έχει ατονίσει εδώ και πολύ καιρό...

Το πατίνι μπορεί να βάλλεται από πολλούς, ωστόσο βρίσκει τον δικό του «χώρο», τους δικούς του κανόνες και τις δικές του ηλικίες. Θα κυκλοφορεί αποκλειστικά και μόνο εντός πόλεων, θα απαγορεύεται οποιαδήποτε εμφάνιση αναβάτη σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και σε δρόμο με όρια ταχύτητας άνω των 50 χιλιομέτρων.

Το πατίνι και το ποδήλατο είναι δύο μέσα που θέλουν να προωθήσουν τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου, αρκεί βεβαίως να τηρούνται κατά γράμμα τα μέτρα ασφαλείας από τους αναβάτες.

Η λεγόμενη διήθηση από δίκυκλα επί της Λ. Συγγρού
Η λεγόμενη διήθηση από δίκυκλα επί της Λ. Συγγρού
Eurokinissi

«Ναι μεν αλλά» στην διήθηση για τις μοτοσικλέτες

Εδώ έχουμε να κάνουμε με την λεγόμενη διήθηση και όχι τις γνωστές «σφήνες» από τα δίκυκλα -ανάμεσα στα αυτοκίνητα- που απαγορεύονται ούτως ή αλλιώς από τον παλιό ΚΟΚ.

Με τον όρο «διήθηση» εννοούμε την συνήθεια των μοτοσικλετιστών να κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα - στο κενό που απομένει ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας, ή ανάμεσα στα αυτοκίνητα και στα πεζοδρόμια.

Το νέο μέτρο δίνει την δυνατότητα στα δίκυκλα να περνούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα μόνο όταν βρίσκονται ακινητοποιημένα σε κάποιον πολυσύχναστο δρόμο και μόνο ενώ κινούνται με πάρα πολύ μικρές ταχύτητες.

Οι σφήνες ανάμεσα σε εν κινήσει αυτοκίνητα, πέρα από τον υψηλό κίνδυνο γιια την ασφάλεια των δικυκλιστών, απαγορεύονται ρητά από τον ΚΟΚ και επιφέρουν πρόστιμα για τους παραβάτες.

Πρόστιμα απευθείας στα κινητά

Μια εξίσου σημαντική αλλαγή που έρχεται είναι η αυστηροποίηση στην «περιφρούρηση της λεωφορειολωρίδας», ώστε να παραμένουν ανοιχτές μόνο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς οι λεωφορειολωρίδες «με κάθε κόστος, κάθε μέρα - όλη μέρα», όπως τονίζουν χαρακτηριστικά αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών.

Δεν θα κλείνουν για κανέναν λόγο και όσοι ευθύνονται για το αντίθετο θα είναι αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα.

Οι 1.000 νέες κάμερες που θα εγκατασταθούν σε κομβικά σημεία δρόμων της Αττικής, θα διασφαλίσουν την ομαλή διέλευση των λεωφορείων, σε χρόνους που θα τα καταστήσουν ελκυστικά για το επιβατικό κοινό.

Οδηγοί που θα εντοπίζονται με τα αυτοκίνητά τους πάνω στις λεωφορειολωρίδες, εν κινήσει ή σε στάση, θα λαμβάνουν στα κινητά τους τηλέφωνα το πρόστιμο, μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος!

Οι μεγαλύτερες αλλαγές του νέου ΚΟΚ που μας αφορούν όλους
Οι μεγαλύτερες αλλαγές του νέου ΚΟΚ που μας αφορούν όλους
Eurokinissi

Νέος συγκοινωνιακός χάρτης ενόψει

Η λύση στο «καυτό» ζήτημα του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής είναι το μέγα ζητούμενο για το νέο συγκοινωνιακός χάρτη, που βρίσκεται στο στάδιο των μελετών και αναμένεται να φέρει κρίσιμες παρεμβάσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.

Μία κομβική αλλαγή είναι, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, οι ανοιχτές λεωφορειολωρίδες. Επίσης, ο νέος ανανεωμένος στόλος, με τα «πράσινα» και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία, εκτιμάται ότι θα είναι αρκετά ελκυστικός για τους επιβάτες, σε σύγκριση με τον απαρχαιωμένο στόλο που σταδιακά αποσύρεται.

Με το νέο συγκοινωνιακό χάρτη επεκτείνεται η αστική συγκοινωνία σε όλη την Αττική, με κυριότερη παρέμβαση την μετατροπή σταθμών του Μετρό και του Προαστιακού -όπως εκείνοι του Κορωπίου και της Δουκίσσης Πλακεντίας- σε κεντρικούς σταθμούς λεωφορείων.

Στόχος είναι οι πολίτες να μπορούν εύκολα και απλά να επιβιβάζονται στα αστικά λεωφορεία και να αποβιβάζονται στον πλησιέστερο σταθμό Προαστιακού ή Μετρό.

Το σχέδιο αφορά εξίσου και την Θεσσαλονίκη, στην οποία έχει τροποποιηθεί ήδη ένα σημαντικό τμήμα από τα δρομολόγια των λεωφορείων, προκειμένου να επιτυγχάνεται η απευθείας ανταπόκριση με τους σταθμούς του Μετρό.

Ο νέος ΚΟΚ αναμένεται να ψηφιστεί εντός του 2024 και συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο.

Δημοφιλή