″Η συνολική αναβάθμιση από κάτω προς τα πάνω, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο με αγγλικά και ρομποτική από την ηλικία των 4 ετών, με 170.000 σετ ρομποτικής σε όλη τη χώρα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, επειδή η Πολιτεία οφείλει να βλέπει μπροστά για τις ανάγκες που μπορεί να έχουν περισσότερο τα παιδιά μας όταν φτάσουν κάποτε στην αγορά εργασίας”, είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα, που ξεχωρίζει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κάνοντας τον προσωπικό απολογισμό της μετά από τέσσερα χρόνια θητείας σε μία από τις - διαχρονικά - ”ηλεκτρικές καρέκλες” στην κυβέρνηση.
Στέκεται, επίσης, στην εισαγωγή της αξιολόγησης τονίζοντας ότι ”μετά 41 χρόνια αξιολογούνται ξανά οι εκπαιδευτικοί” και σε ατομικό επίπεδο. Διευκρινίζει ότι, εάν τα αποτελέσματα είναι θετικά παίρνει μόρια και ανοίγει μία προοπτική προαγωγής, ενώ αν είναι μη ικανοποιητική αξιολόγηση προκύπτει ανάγκη επιμόρφωσης επιστημονικής ή σε εκπαιδευτικά ζητήματα.
Παράλληλα, η υπουργός Παιδείας υπερασπίζεται στο ακέραιο ως ”μεταρρύθμιση” την εισαγωγή της έννοιας της ασφάλειας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τονίζοντας ότι το άσυλο πρέπει να είναι ”άσυλο ιδεών και όχι κακοποιών”.
″Δεν έχουμε φτάσει στο ιδεατό, αλλά έχει μπει το νερό στο αυλάκι για συνολική αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος” και η ασφάλεια αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση, σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως.
“Είναι δέσμευση όμως του πρωθυπουργού, στην επόμενη 4ετία εφόσον ο ελληνικός λαός μας εμπιστευθεί, να ανοίξει ο δρόμος με το άρθρο 16”
″Αντικειμενικό εμπόδιο το άρθρο 16 του Συντάγματος για τα Πανεπιστήμια”
″Είμαστε από τις ελάχιστες χώρες που έχουν ακόμα μονοπώλιο στην ανώτατη εκπαίδευση. Η ΝΔ έχει επιχειρήσει να τροποποιηθεί αυτό το 2018, όταν η προηγούμενη κυβέρνηση πρότεινε αναθεώρηση του Συντάγματος κι εμείς προτείναμε αναθεώρηση του άρθρου 16. Δυστυχώς, χάθηκε μία μεγάλη ευκαιρία. Είναι δέσμευση όμως του πρωθυπουργού, στην επόμενη 4ετία εφόσον ο ελληνικός λαός μας εμπιστευθεί, να ανοίξει ο δρόμος με το άρθρο 16...Στο μεταξύ αξιοποιούμε όσα μας επιτρέπει το άρθρο 16. Λειτουργούν πλέον αγγλόφωνα τμήματα στην Ιατρική Σχολή της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης(...) Η Ελλάδα είναι στην 9η θέση του κόσμου στις προτιμήσεις Αμερικανών φοιτητών για σπουδές στο εξωτερικό. Αυτό λέει πολλά. 30 Αμερικανικά πανεπιστήμια ήρθαν ήδη πριν από μερικούς μήνες για να συνεργαστούν με τα δικά μας.”
“Αυτοδύναμη κυβέρνηση ΝΔ δεν σημαίνει μόνο στελέχη της ΝΔ. Αυτό αποδείχθηκε στην πράξη, αποδείχθηκε στην παρούσα κυβέρνηση, όπου έχουμε αρκετά στελέχη τα οποία προέρχονται από άλλους πολιτικούς χώρους”
Αδιανόητη η δήλωση Ανδρουλάκη για τον πρωθυπουργό ”Αγνωστο Χ”
″Εχουμε πολλές προκλήσεις μπροστά...Εχουμε να δώσουμε πολύ μεγάλη μάχη για την αυτοδυναμία. Εχω απόλυτη εμπιστοσύνη σε ένα πρόσωπο: στον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος έχει όλα τα κομμάτια του παζλ και μπορεί να κρίνει, αν και σε τι βαθμό καθένας από εμάς μπορεί να του είναι χρήσιμος”, είναι η απάντηση που δίνει η Νίκη Κεραμέως στην ερώτηση σχετικά με το ποιος θα μπορούσε να είναι ο επόμενος ρόλος της σε μία κυβέρνηση μετά τις εκλογές, αποφεύγοντας να δείξει συγκεκριμένη ”κατεύθυνση” για ένα άλλο υπουργείο στο μέλλον.
″Εμείς είμαστε ξεκάθαροι, λέμε θέλουμε να γίνουμε πάλι αυτοδύναμη κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Θεωρώ θεσμική ασέβεια προς τους πολίτες να ψηφίζουν οι πολίτες χωρίς να ξέρουν ποιο πρωθυπουργό ψηφίζουν”, τονίζει ως απάντηση στη δήλωση του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη για ”Αγνωστο Χ” ως πρωθυπουργό σε περίπτωση κυβερνητικής συνεργασίας.
″Τα παιδιά μου είναι σκληρά στην κριτική τους και διεκδικούν χρόνο μαζί μου”
″Εάν κλείσει ο κύκλος στην πολιτική, ναι, θα επιστρέψω στη μαχόμενη δικηγορία. Η πραγματικότητα είναι ότι σταμάτησα να το εξασκώ όταν ανέλαβα τη θέση της υπουργού Παιδείας”, δηλώνει η Νίκη Κεραμέως, ενώ τονίζει ότι λείπουν οι γυναίκες από τη δημόσια ζωή. ”Ξέρω ότι απασχολεί και προσωπικά τον πρωθυπουργό. Δεν είναι εύκολο. Σε ένα βαθμό λείπουν κάποια κίνητρα. Δεν υπήρχε πρόβλεψη ούτε για επιστολική ψήφο όταν εγώ γέννησα τα παιδιά μου. Αυτό έχει αλλάξει στο μεταξύ και είναι θετικό. Χρειαζόμαστε γυναίκες σε θέσεις ευθύνες. Εχουμε ανάγκη από γυναίκες και από νέους ανθρώπους”, σημειώνει η υπουργός Παιδείας.
″Ο σύζυγός μου είναι βράχος και εξηγεί στα παιδιά μου την απουσία μου...Τα παιδιά μου είναι σκληρά στην κριτική τους, διεκδικούν χρόνο μαζί μου και εγώ προσπαθώ να τους προσφέρω ποιοτικό χρόνο, όσο είμαι εκεί. Εχω τύψεις, θα ήθελα να περνάω πολύ περισσότερο χρόνο με τα παιδιά μου. Αλλά μετράει και η ποιότητα, όχι μόνο η ποσότητα”, λέει η υπουργός Παιδείας σε μία σύντομη αναφορά στο κεφάλαιο μητρότητα και εργασία.