Η σκηνοθετική του δεινότητα υπήρξε αδιαμφισβήτητη, καθώς μερικές από τις πιο εμβληματικές ταινίες όλων των εποχών φέρουν την υπογραφή του. Ωστόσο, ο Stanley Kubrick, πριν γίνει αυτός ο εξαιρετικός σκηνοθέτης που έγινε, ήταν φωτογράφος και μάλιστα σε ηλικία 17 ετών.
Το Museum of the City της Νέας Υόρκης φιλοξενεί έως και τις 28 Οκτωβρίου έκθεση με τις φωτογραφίες του νεαρού τότε Kubrick, τις οποίες ο σκηνοθέτης είχε τραβήξει για το περιοδικό «Look» στη Νέα Υόρκη, μετά το τέλος του Β′ Παγκοσμίου Πολέμου.
«Αν πήγαινα στο πανεπιστήμιο, σίγουρα δε θα είχα γίνει σκηνοθέτης», δήλωσε ο Kubrick το 1972 και, όπως έδειξε η ιστορία, ευτυχώς για την 7η Τέχνη που δεν επέλεξε να φοιτήσει σε κάποια σχολή. Και όλα αυτά χάρη στη φωτογραφία, την οποία υπηρέτησε ως freelancer στο περιοδικό Look έως το 1950.
Με το φακό του ο Kubrick αιχμαλώτισε στιγμές από την καθημερινότητα στους δρόμους της Νέας Υόρκης: δύο ερωτευμένοι νέοι σε παγκάκι, μικροπωλητές, λούστροι, ασθενείς, εύποροι νέοι, αγκαλιές στο μετρό, θεατρίνες στο καμαρίνι τους. Ένας μικρόκοσμος που λίγα χρόνια αργότερα θα εδραίωνε τη Νέα Υόρκη ως μία από τις μεγαλύτερες και πιο ξακουστές μητροπόλεις του κόσμου.
Εικόνες που προκαλούν το ερώτημα -όπως και οι ταινίες του- τι θα συμβεί στη συνέχεια; Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πορτρέτο του καρτουνίστα Peter Arno, με το στόμα ορθάνοιχτο και κλειστά τα μάτια, να στέκει δίπλα από ένα σταχτοδοχείο, δημιουργώντας την απορία από ποιο φιλμ είναι βγαλμένος και τι θα κάνει στο επόμενο πλάνο.
Ανάμεσα στις 160 φωτογραφίες που εκτίθενται, υπάρχει κι εκείνη με τον Rocky Graziano και τον Walter Cartier, ο οποίος αργότερα έγινε ο πρωταγωνιστής της πρώτης ταινίας του Kubrick «Day Of The Fight», ένα ντοκιμαντέρ 16 λεπτών.
Τυχεροί όσοι βρεθούν στη Νέα Υόρκη έως τον Οκτώβρη, έτσι δεν είναι;
*Το κείμενο δημοσιεύτηκε αρχικά στην ιταλική έκδοση της HuffPost και αποδόθηκε στα ελληνικά