Ο εικαστικός Γιώργος Γεροντίδης στήνει ένα μουσείο α-φυσικής ιστορίας στο Αλεξ Μυλωνά

Με αυτή του τη δουλειά, ο βραβευμένος εικαστικός επιχειρεί να προβληματίσει αναφορικά με την σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον του.
Από την έκθεση του "A flock of fakes: ορισμοί του μη φυσικού" του Γιώργου Γεροντίδη
Από την έκθεση του "A flock of fakes: ορισμοί του μη φυσικού" του Γιώργου Γεροντίδη
Χριστίνα Παναγιωταρά

Τι πιο χαριτωμένο από ένα γλυκό λούτρινο ζωάκι στα χέρια ενός μικρού παιδιού;

Κι όμως, έχουμε σκεφτεί ποτέ ότι αυτή η ευχέρεια που έχει κανείς να ζουλήξει, να τραβήξει, να ξεχειλώσει και να συμπεριφερθεί κατά το δοκούν στο σ′ αυτό ίσως και να αποτελεί τη βάση της εκμετάλλευσης της φύσης από τον άνθρωπο σύμφωνα με τις δικές του προτιμήσεις και συμφέροντα;

Να ένα από τα ζητήματα για σκέψη που καταθέτει μάλλον ευθέως ο εικαστικός Γιώργος Γεροντίδης στο πάλλευκο και κομψό MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - ένα στολίδι στην Πλατεία Αγίων Ασωμάτων στο Θησείο - στην έκθεση έργων του με τίτλο: «A flock of fakes: ορισμοί του μη φυσικού».

Στην ξενάγηση που έκανε ο ίδιος ο εικαστικός καλλιτέχνης - κάτοχος του βραβείου Art Athina 2022 για νέο καλλιτέχνη - το μεσημέρι της Πέμπτης στους δημοσιογράφους με την σύμπραξη του Θοδωρή Μάρκογλου, ιστορικού της Τέχνης, επιμελητή MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, ξετύλιξε τα ερωτήματα που τον απασχολούν καθώς έννοιες όπως το αρχείο, η ιστορική έρευνα, το μουσείο, ο πολιτισμός κι η φύση μπαίνουν κάτω από το μικροσκόπιό του.

Πώς επεμβαίνουμε στο περιβάλλον ταυτόχρονα με την αναπαράστασή του; Πώς δημιουργούνται τα μουσεία Φυσικής Ιστορίας; Πώς ταξινομούμε τα αντικείμενα, τις ιδέες και τα παρουσιάζουμε;

Από την έκθεση του "A flock of fakes: ορισμοί του μη φυσικού" του Γιώργου Γεροντίδη
Από την έκθεση του "A flock of fakes: ορισμοί του μη φυσικού" του Γιώργου Γεροντίδη
Χριστίνα Παναγιωταρά

Ο Γεροντίδης προτείνει μέσα από τις τρεις ξεχωριστές «ζωντανές» εγκαταστάσεις-ενότητες που συνθέτουν την έκθεση στον χώρο («Οι τρόποι που μαθαίνουμε για τα είδη των ζώων», «Τμήμα Τεχνητών Πεταλούδων», «Εργοστάσιο Θαλάσσιου Γυαλιού») νέους τρόπους να αποκωδικοποίησουμε, να ερμηνεύσουμε και να κατηγοριοποιήσουμε το φυσικό μας περιβάλλον και κατ’ επέκταση να δούμε εκ νέου τη μουσειακή καταγραφή και παρουσίαση του.

Η ευφάνταστη ειρωνεία και ο δημιουργικός σαρκασμός είναι ένα από τα «οχήματά» του για να μπει στο στόχαστρό του ο τρόπος που ζούμε, που καταναλώνουμε, που κινούμαστε και συμβιώνουμε με τα άλλα έμβια όντα.

Ταριχευμένα ζώα σε έναν νέο τρόπο έκθεσης υπό νέα ηχοτοπία, πολύχρωμες πεταλούδες που αποτυπώνονται πλέον σε πλαστικό υλικό, και μια κριτική θέση απέναντι στη χρήση και τη διαχείριση του ίδιου του γυαλιού, βάζουν στο «κάδρο» ένα μουσείο α-φυσικής ιστορίας, με προεκτάσεις βέβαια και εκτός των συγκεκριμένων μουσείων, καθώς μας βάζει σε μια διαδικασία να αναρωτηθούμε και περαιτέρω.

H έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αιθουσών Τέχνης, ο οποίος στο πλαίσιο της Art Athina 2022 καθιέρωσε τον θεσμό του βραβείου για έναν νέο καλλιτέχνη με έπαθλο μία ατομική έκθεση στο συγκεκριμένο μουσείο.

Από την έκθεση του "A flock of fakes: ορισμοί του μη φυσικού" του Γιώργου Γεροντίδη
Από την έκθεση του "A flock of fakes: ορισμοί του μη φυσικού" του Γιώργου Γεροντίδη
Χριστίνα Παναγιωταρά

Το βραβείο Art Athina 2022 για νέο καλλιτέχνη

Ο Γιώργος Γεροντίδης που εκπροσωπείται από την zina athanassiadou gallery είναι ο νικητής του βραβείου της Art Athina για νέο καλλιτέχνη, του καινούριου θεσμού που καθιέρωσε η φουάρ το 2022 και αποσκοπεί στην ενίσχυση της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Βάσει του νεοσύστατου θεσμού, δυνατότητα υποψηφιότητας για το βραβείο είχαν εικαστικοί έως 45 ετών, οι οποίοι ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα και προτείνονται από την γκαλερί που τους εκπροσωπεί, όπου έχουν πραγματοποιήσει μία τουλάχιστον ατομική έκθεση. Για το πρώτο βραβείο που αποτελεί πρωτοβουλία του Πανελληνίου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης, η Art Athina συνεργάστηκε με το MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, ένα από τα πέντε Μουσεία του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus). Το έργο του Γιώργου Γεροντίδη χαρακτηρίστηκε θετικά από την Επιτροπή Αξιολόγησης για τη συνοχή, τη συνέπεια, την ευρύτητα των εικαστικών αναζητήσεων και των προβληματισμών του, την έντονη ερευνητική διάθεση, τον προσανατολισμό σε σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα και συνθήκες, τον πειραματισμό και την τεχνική του αρτιότητα.

Την έκθεση επιμελείται ο Θοδωρής Μάρκογλου, Ιστορικός της Τέχνης, Επιμελητής MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.Ο Γιώργος Γεροντίδης συνεργάστηκε σε όλα τα στάδια οργάνωσης της έκθεσης με τους Post Spectacular. Η έκθεση υποστηρίζεται από το Υφυπουργείο Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας, την 3D Hub Greece και το Research and Innovation Centre on Interactive Media, Smart System and Emerging Technologies – CYENS Centre of Excellence

Παράλληλες δράσεις

Περφόρμανς - ξεναγήσεις στην εγκατάσταση «Εργοστάσιο θαλάσσιου γυαλιού» από τον εικαστικό Δημήτρη Αμελαδιώτη 18, 25 Μαΐου και 10 Ιουνίου, 18:00
Ξεναγήσεις στην έκθεση με το εισιτήριο εισόδου, κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 13:00 (εκτός 21.05)

Δηλώσεις συμμετοχής, τ. 210 3215717 ή email: reception.mam@momus.gr

Δημοφιλή