Δύο εβδομάδες πριν την περίοδο του Πάσχα, είναι ενδεικτικά τα στοιχεία που θέλουν φέτος να έχουμε αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης των Ελλήνων, τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Το πώς προκύπτει αυτό, δεν είναι εύκολο να το εξηγήσουμε, καθώς ναι μεν έχει αυξηθεί η απασχόληση, ωστόσο τα οικονομικά των περισσότερων Ελλήνων, δεν έχουν βελτιωθεί και κατά συνέπεια, δεν υπάρχουν περιθώρια εξόδων. Ίσως, μια εξήγηση, να είναι το γεγονός ότι με την δεκαετή κρίση, ο Έλληνας που έκανε όποιες ρυθμίσεις μπορούσε (δάνεια κ.ά), αυτά τα λίγα που του απομένουν, να θέλει να τα ξοδέψει προκειμένου να περάσει καλά.
Το 2018 η αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης των Ελλήνων, προς δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας και του εξωτερικού, για την περίοδο του Πάσχα, ξεπέρασε ο 10% και φέτος, αυτή η αύξηση, δείχνει να είναι μεγαλύτερη, φθάνοντας το 15%, σύμφωνα με τα στοιχεία από τις κρατήσεις στα ελληνικά τουριστικά γραφεία που ανήκουν σε Συνδέσμους-μέλη της FedHATTA.
Το γεγονός ότι το Πάσχα είναι αργά φέτος και προφανώς ο καιρός θα είναι καλύτερος, ενθαρρύνει αρκετούς να ταξιδέψουν, ενώ και οι τιμές φαίνεται ότι παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι, αν και κάποιοι, ιδιαίτερα δημοφιλείς προορισμοί έχουν αυξήσει κατά περίπου 8% τις τιμές. Επίσης, πλησιάζοντας προς τις γιορτές, ενδέχεται η αύξηση της κίνησης να είναι μεγαλύτερη, καθώς ο Έλληνας είναι ταξιδιώτης της τελευταίας στιγμής.
Πού θα πάμε
Και φέτος, οι πιο δημοφιλείς προορισμοί του Πάσχα, είναι στα νησιά. Κέρκυρα, Κρήτη, Κεφαλονιά, Ζάκυνθος, Πάτμος και Σύρος, έχουν την τιμητική του, ενώ η Πελοπόννησος (Πόρτο Χέλι), το Μέτσοβο, τα Ιωάννινα και το Πήλιο, παρουσιάζουν αυξημένο ενδιαφέρον, διότι υπάρχουν έθιμα και παραδόσεις που δεν συναντάς σε άλλα μέρη.
Πέραν της εσωτερικής κίνησης, αρκετοί Έλληνες θα κάνουν Πάσχα στο εξωτερικό, κυρίως σε περιοχές που έχουν θρησκευτικό χαρακτήρα, όπως η Ιερουσαλήμ στο Ισραήλ, που εμφανίζει αύξηση της τάξης του 8-10%, με μεγάλο ενδιαφέρον των ταξιδιωτών για την Αφή του Αγίου Φωτός.
Υπάρχουν, βέβαια και Έλληνες που δεν γιορτάζουν το Πάσχα ή που βρίσκουν την ευκαιρία να κάνουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Έτσι, παρατηρείται σημαντική αύξηση στις κρατήσεις για ταξίδια σε Ιορδανία, Ντουμπάι, Μαρόκο και Αίγυπτο, Κωνσταντινούπολη, Ιταλία (Σαρδηνία, Σικελία, Ρώμη), Γαλλία και Ισπανία.
Τα πολύ καλά οργανωμένα ταξίδια που προσφέρουν τα ταξιδιωτικά γραφεία, με ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές, κάνουν τους Έλληνες να αναζητούν εμπειρίες σε Ρωσία, Ρουμανία και Κεντρική Ευρώπη, ενώ αυξανόμενη είναι η ζήτηση για μακρινούς προορισμούς, όπως Περού, Αφρική, ΗΠΑ, Λατινική Αμερική και Αυστραλία.
Μιλώντας στη HuffPost, o πρόεδρος της Ομοσπονδίας FedHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης, επισήμανε ότι «οι συγκυρίες βοηθούν στη αύξηση της κίνησης, όμως παραμένει το έλλειμμα της περιόδου της κρίσης. Οι μεγάλες προσφορές, ο ανταγωνισμός των προορισμών, η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και η αυξημένη απασχόληση, αποτελούν ισχυρά κίνητρα ταξιδιού, με τα τουριστικά μεγέθη σιγά σιγά να προσεγγίζουν τα μεγέθη προ του 2010».