Ο ελληνικός τουρισμός βασίζεται σε κορυφαίες υπηρεσίες και η Goldair το κατέχει καλά

Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Διευθύνων Σύμβουλος της Goldair Handling Ελλάδας και Βουλγαρίας, μιλά για την οργάνωση της εταιρείας, τη συμβολή της στον ελληνικό τουρισμό και για το μείζον ζήτημα της έλλειψης προσωπικού.
.
.
Goldair

Το 2023 τρέχει με ρυθμούς 2019 και κάτι παραπάνω. Πριν τέσσερα χρόνια η Ελλάδα σημείωσε ρεκόρ αφίξεων και εσόδων και όλα έδειχναν ότι η ανοδική πορεία θα συνεχιζόταν.

Ωστόσο, η πανδημία, που τόσο άλλαξε τη ζωή μας, διαφοροποίησε την κατάσταση. Η Ελλάδα, όμως, άντεξε περισσότερο από άλλες χώρες, έδειξε ανθεκτικότητα και κατάφερε να επανέλθει πιο γρήγορα σε ρυθμούς προ πανδημίας.

Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, ένας εκ των οποίων είναι και οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που προσφέρει, αλλά και η τεχνογνωσία έμπειρων στελεχών στη διαχείριση κρίσεων, έστω και απρόσμενων, απροσδόκητων, πρωτοφανών.

Ζητήσαμε από τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, διευθύνοντα σύμβουλο της Goldair Handling Ελλάδας και Βουλγαρίας, μια εταιρείας που διαχειρίζεται δεκάδες αεροδρόμια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αεροδρόμια που αποτελούν πύλη εισόδου σε κάθε χώρα, να μας μιλήσει για την τουριστική σεζόν που έχει ανοίξει, για τα ζητήματα που υπάρχουν, για την προετοιμασία της εταιρείας να δεχθεί το μεγάλο κύμα τουριστών.

Σημειώνω ότι ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ βρίσκεται στη Goldair Α.Ε. εδώ και 37 χρόνια και η άποψή του έχει βαρύνουσα σημασία.

.
.
GOLDAIR

Κύριε Παπαμιχαήλ, η τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει. Στην ουσία έχει διευρυνθεί. Οι υπηρεσίες της Goldair είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες ροές;

Πράγματι, η τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει και τόσο τα δεδομένα του πρώτου πενταμήνου του έτους, όσο και οι εκτιμήσεις για την εξέλιξή της είναι πολύ ενθαρρυντικά. Όσον αφορά την Goldair Handling, για ακόμα μια χρονιά είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις μιας έντονης θερινής σεζόν, προκλήσεις που δυστυχώς διαφοροποιούνται χρόνο με το χρόνο, και ως εκ τούτου πρώτο μας μέλημα είναι να προβλέψουμε τι «απρόβλεπτο» θα συμβεί. Για παράδειγμα, την περσινή σεζόν, το 2022, μας αιφνιδίασε το θέμα των πολλών χαμένων αποσκευών, λόγω των προβλημάτων στελέχωσης προσωπικού που αντιμετώπισαν αρκετά και μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, με αποτέλεσμα πολλές πτήσεις να αφικνούνται χωρίς τις αποσκευές των επιβατών τους. Η διαχείριση, δε, του παραπάνω προβλήματος ήταν σύνθετη και απαιτούσε τη συνδρομή πόρων, που εκτάκτως οργανώθηκαν με σκοπό την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των επιβατών. Ενδεικτικά των προβλημάτων θα αναφέρω τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται λόγω της αυξημένης εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίες με τη σειρά τους δημιουργούν αλυσιδωτά, αντιδράσεις στην ομαλή ροή της εξυπηρέτησης των πτήσεων στο έδαφος, κ.ο.κ.

Ερχόμενοι στη φετινή χρονιά είναι γεγονός ότι στην προετοιμασία της σεζόν αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με την απαραίτητη στελέχωση ορισμένων τμημάτων της εταιρείας, τόσο στην Αθήνα, όσο και σε ορισμένα περιφερειακά αεροδρόμια, με έντονη τουριστική δραστηριότητα. Στα τελευταία, δε, παρατηρούμε για ακόμα μία χρονιά, έλλειψη καταλυμάτων, για την εποχική διαμονή προσωπικού από άλλους σταθμούς του δικτύου μας. Επίσης, στο πλαίσιο των προκλήσεων, πάντα, δε μπορώ να μην αναφέρω και τις καθυστερήσεις στην παραλαβή νέου εξοπλισμού εξυπηρέτησης αεροσκαφών, λόγω των ευρύτερων προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, απόρροια της εποχής του covid με τον περιορισμό στην παραγωγή και του πολέμου στην Ουκρανία με την έλλειψη ανταλλακτικών.

.
.
GOLDAIR

Το νέο, μεγάλο και πολυτελές Lounge της εταιρείας στην extra Schengen ζώνη, αποτελεί αιχμή των υπηρεσιών της εταιρείας εντός του αεροδρομίου;

Το νέο Lounge της εταιρείας μας στον δεύτερο όροφο της νέας επέκτασης του κτηρίου των αναχωρήσεων εκτός Σένγκεν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Goldair Handling στην παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους διακεκριμένους επιβάτες των εταιρειών που εξυπηρετούμε. Η αίθουσα αυτή, αποτελεί μέρος της συνολικής επένδυσης της εταιρείας μας, όπου, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου Lounge στην εντός Σένγκεν περιοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, την αναβάθμιση του Lounge μας στο αεροδρόμιο της Μυκόνου, και τέλος, την κατασκευή του νέου Lounge μας στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Αν και η ταξιδιωτική εμπειρία του επιβάτη πριν την επιβίβαση στο αεροσκάφος αποτελείται από πολλές επιμέρους υπηρεσίες εδάφους (έκδοση εισιτηρίων, check-in, επιβίβαση, μεταφορά στο αεροσκάφος, κλπ.) που όλες πρέπει να δουλέψουν αρμονικά και στον χρόνο τους, σίγουρα η επίσκεψη στα Lounges πριν την αναχώρηση, δημιουργεί τις καλύτερες συνθήκες και τη χαλαρή διάθεση που είναι καλό να έχουμε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχετε, πώς πιστεύετε ότι θα κινηθεί φέτος η σεζόν;

Είναι πλέον γεγονός ότι τόσο ο αριθμός των πτήσεων, όσο και η επιβατική κίνηση, έχουν ήδη περάσει τα αντίστοιχα επίπεδα του 2019 -χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό- και αυτό από μόνο του αποτελεί ένα εξαιρετικά καλό και ενθαρρυντικό νέο, μεταξύ άλλων, για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί διαψεύστηκαν οι εκτιμήσεις ότι θα βλέπαμε αυτή την ανάκαμψη το 2024-2025 και δεύτερον, γιατί άλλες τουριστικές αγορές -ανταγωνιστικές με την ελληνική- δεν έχουν ανακτήσει πλήρως τα νούμερα του 2019, κάτι που στη χώρα μας συμβαίνει ήδη από το τελευταίο τρίμηνο του 2022. Ενδεικτικά το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατέγραψε αύξηση επιβατικής κίνησης 5,9% το πρώτο πεντάμηνο του έτους, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece αντίστοιχα κατέγραψαν αύξηση 5,2%, ενώ στα ίδια επίπεδα κινήθηκαν και τα περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η ΥΠΑ, πάντα σε σχέση με το 2019. Παράλληλα, οι εκτιμήσεις των φορέων του τουρισμού, επιβεβαιώνουν την ισχυρή ζήτηση του τουριστικού μας προϊόντος. Ετσι έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε και να είμαστε αισιόδοξοι ότι το 2023 θα αποτελέσει χρονιά ρεκόρ για την επιβατική κίνηση, ενδεχομένως και χρονιά ρεκόρ για τις τουριστικές εισπράξεις.

.
.
GOLDAIR

Διαπιστώνουμε μια σημαντική επένδυση της εταιρείας, τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό, στην Κύπρο, τη Βουλγαρία, την Ελβετία, την Ινδία, ενώ είστε και σε άλλους διαγωνισμούς για την επίγεια εξυπηρέτηση. Η τεχνογνωσία της εταιρείας είναι αυτή που ενδυναμώνει την εξωστρέφειά της;

Είναι αλήθεια ότι πριν 15 χρόνια που πραγματοποιήσαμε την πρώτη μας προσπάθεια δραστηριοποίησης εκτός Ελλάδας, δεν περιμέναμε τη δυναμική και την έκταση που θα είχε η προσπάθειά μας. Ξεκινήσαμε το 2008 με τη συμμετοχή μας στην Κύπρο (πρώην LGS και πρόσφατα Goldair Handling Cyprus) και τη λειτουργία μας σε 2 αεροδρόμια (Λάρνακα και Πάφο), συνεχίσαμε το 2010 στη Βουλγαρία (Σόφια, Μπουργκάς, Βάρνα), κατόπιν, το 2020 στην Ελβετία (Ζυρίχη, αποκλειστική παροχή υπηρεσιών σε επιβάτες ΑμΕΑ) και πρόσφατα, το 2022 στην Ινδία (Bagdogra, Udaipur) με τη συμμετοχή μας στην LAS-Goldair. Παράλληλα, αξίζει να σημειώσω ότι έχουμε συμβάλλει ενεργά στην υποστήριξη και εκπαίδευση εταιρειών handling στην Αιθιοπία και το Ομάν, ότι έχουμε προκριθεί στον πρόσφατο διαγωνισμό για την αδειοδότησή μας σε 8 αεροδρόμια της Ισπανίας, ότι έχουμε ενεργό το ενδιαφέρον μας για τους επικείμενους διαγωνισμούς στην Κροατία και τη Σερβία, μέσω των ήδη πιστοποιημένων θυγατρικών μας και ότι είμαστε ιδρυτικό μέλος της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής συμμαχίας εταιρειών handling, «ground.net».

«Διαβατήριό» μας σε όλη αυτή τη διαδρομή, είναι προφανώς η καλή φήμη που αποκτήσαμε στην ελληνική αγορά, η πίστη μας για παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου που προσφέρουν οι άρτια εκπαιδευμένοι άνθρωποί μας και, βέβαια, η εξωστρέφεια που πιστεύουν, και κατ’ επέκταση υποστηρίζουν, οι μέτοχοι της εταιρείας.

Ποια είναι τα μελλοντικά πλάνα της Goldair ως προς την πράσινη ανάπτυξη; Σε ποιους τομείς θα επενδύσει;

Αρχικά θέλω να αναφέρω ότι η εταιρεία μας είναι από τις πρώτες της ευρύτερης αεροπορικής κοινότητας που εκδίδει ετήσιο απολογισμό εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και βιώσιμης ανάπτυξης. Στα πλαίσια αυτά, αναφέρονται μεταξύ άλλων, οι εθελοντικές δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα και οι δράσεις για το περιβάλλον και το ενεργειακό μας αποτύπωμα.

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η πράσινη τεχνολογία και η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι ψηλά στους στόχους, τις δεσμεύσεις και τις προτεραιότητες των διεθνών αλλά και των ελληνικών αεροδρομίων, και ως εκ τούτου, οφείλουμε να προσαρμόσουμε τη λειτουργία της εταιρείας μας στα νέα πρότυπα και προδιαγραφές που θέτουν οι αντίστοιχοι φορείς. Επομένως, τα τελευταία χρόνια έχουμε προβεί στον σταδιακό εκσυγχρονισμό των εφοδίων πίστας με νέα, κυρίως ηλεκτρικά εφόδια. Σήμερα, το 50% των μηχανοκίνητων εφοδίων πίστας είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη το επενδυτικό πλάνο αντικατάστασης του συνόλου των εφοδίων, σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο.

Κύριε Παπαμιχαήλ ευχαριστώ πολύ.

.
.
GOLDAIR

Γεννημένος το 1965, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ ξεκίνησε το 1986 την καριέρα του στη Goldair AE, στο αεροδρόμιο Αθηνών στο Ελληνικό. Το 1995, ανέλαβε υπεύθυνος πωλήσεων για τη Goldair ΑΕ Βόρειας Ελλάδας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και το 2001 εντάχθηκε στη Goldair Handling ΑΕ, ως Διευθυντής Σταθμού στο Διεθνές Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία». Το 2007, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ προήχθη στη θέση του Επιχειρησιακού Διευθυντή, με έδρα το νέο αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», με πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλα τα εγχώρια και διεθνή έργα της εταιρείας. Από το 2010, κατέχει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Goldair Handling Ελλάδας και Βουλγαρίας, καθώς επίσης είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Κυπριακής κοινοπραξίας, Louis Goldair Services, η οποία τον Μάιο του 2023 μετονομάστηκε σε Goldair Handling Cyprus και από τον Ιούνιο του 2022 είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Goldair India. Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ είναι, επίσης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής συμμαχίας εταιρειών ground handling “ground.net” και μέλος του CEO Clubs Greece.

Δημοφιλή