Έργα τέχνης σε απρόσμενες φόρμες που αγκαλιάζουν γυναικεία σώματα είναι οι δημιουργίες του Ντάνιελ Ρόσμπερι, του καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Schiaparelli.
Η νέα κολεξιόν για το φθινόπωρο – χειμώνας ’24 παρουσιάστηκε τη Δευτέρα, ανοίγοντας την έκθεση μόδας στο Παρίσι και μαγεύοντας εκατοντάδες καλεσμένους. «Πλέον τα ρούχα του οίκου δεν αγοράζονται για να φορεθούν, αλλά για να συλλεχθούν» ανέφερε κάποιος στον Ρόσμπερι κι εκείνος μοιράστηκε τη φράση με το κοινό του.
Η νέα κολεξιόν έχει τον τίτλο «Ο Φοίνιξ», προς τιμή της Ιταλίδας ιδρύτριας του οίκου Έλσας Σιαπαρέλι, η οποία παρομοίαζε τον εαυτό της με το μυθικό πουλί, που αναγεννιέται από τις στάχτες του. Η ίδια είχε μια μοναδική ικανότητα να μεταμορφώνεται ακατάπαυστα, τόσο στην εξωτερική της εμφάνιση, όσο και στη δουλειά της μέσω των δημιουργιών της.
Αρχική έμπνευση για τον Ρόσμπερι στάθηκε ένα παλιό σύνολο της Σιαπαρέλι από τη δεκαετία των ’40s. Τότε η μεγάλη σχεδιάστρια είχε δημιουργήσει μια τουαλέτα με φτερά για την μπαλαρίνα Άννα Πάβλοβα και την ερμηνεία της σαν ετοιμοθάνατος κύκνος στο γνωστό θεατρικό έργο «Η λίμνη των κύκνων». Ο Ρόσμπερι χρησιμοποίησε την ιδέα με τα φτερά απογειώνοντας ολόκληρη τη συλλογή. Με τις σουρεαλιστικές του πινελιές εκσυγχρόνισε το στυλ των παλαιότερων δεκαετιών μεταφέροντας εικονικά στο κοινό του μια μεταμοντέρνα μυστηριακή κατάσταση. Εξάλλου, αυτός είναι και ο πιθανότερος λόγος που αντί να επιλέξει το Petit Palais Museum σαν χώρο επίδειξης, διάλεξε μια υπόγεια σκοτεινή αίθουσα στο ξενοδοχείο Hotel Salomon de Rothschild.
Το πρώτο μοντέλο άνοιξε το σόου με ένα ασημί φόρεμα που κάλυπτε μανίκια και θώρακα με τεράστια ασημένια φτερά αγγέλου. Το μήνυμα για το τι θα επακολουθούσε δόθηκε από πολύ νωρίς. Ακολούθησαν μοντέλα με διάφανα πέπλα κρινολίνου και με τουαλέτες σε έντονες καμπύλες που θύμιζαν αναγεννησιακή εποχή σε σύγχρονη έκδοση. Φτερά, βελούδα και οργάντζες χρησιμοποιήθηκαν τεχνηέντως για να δραματοποιήσουν όσο είναι δυνατόν τις φιγούρες των μοντέλων.
Ολόκληρη η κολεξιόν κραύγαζε την εμμονή του δημιουργού, τη μελέτη και την εκτέλεση σε κάθε λεπτομέρεια. Κανένας συμβιβασμός, καμία αδυναμία στο τελικό αποτέλεσμα. Ακόμα και τα αξεσουάρ που συνόδευαν τις δημιουργίες χαρακτηρίστηκαν για την ιδιαιτερότητα τους. Χρυσά κοσμήματα και τσάντες που απεικονίζουν πρόσωπα με χαρακτηριστικά των ίμοτζις πρόσθεσαν τις τελικές πινελιές σε μια επίδειξη που θα συζητιέται για καιρό. Το ερώτημα που αναπόφευκτα έρχεται τώρα στο νου είναι πως η επόμενη κολεξιόν του οίκου θα μπορέσει να υπερτερέσει την τρέχουσα; Ο Ντάνιελ Ρόσμπερι έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη και ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής αυτή τη στιγμή είναι ο εαυτός του.