Ζούμε μια πρωτόγνωρη περίοδο που επιβάλλει
την προσαρμογή μας στις νέες συνθήκες. Για τους περισσότερους από εμάς, έχει αλλάξει εξ - ολοκλήρου το καθημερινό πρόγραμμα μας. Καλούμαστε να δημιουργήσουμε νέες συνήθειες και κουλτούρα, αξιοποιώντας το χρόνο μας δημιουργικά.
Δεν είναι τόσο απλό και εύκολο. Όπως αναφέρεται και στη Θεωρία της Διαχείρισης αλλαγών, η πρώτη αντίδραση σε οποιαδήποτε αλλαγή είναι αρνητική, όταν χρειάζεται να βγούμε από τη ζώνη άνεση μας. Πόσο μάλλον όταν η αλλαγή δεν είναι ηθελημένη, αλλά επιβεβλημένη.
Μας πήρε περίπου 2 εβδομάδες να ¨συνηθίσουμε¨ αυτόν τον τρόπο ζωής. Και τώρα τι κάνουμε;
Η απάντηση είναι μονόδρομος: Προσαρμοζόμαστε στα νέα δεδομένα, διότι η ζωή μας άλλαξε και θα συνεχίσει να αλλάζει.
Για αυτόν το λόγο χρειάζεται να ανακαλέσουμε την ανθρώπινη προσαρμοστικότητα και ευελιξία.
Πώς θα το πετύχουμε αυτό; Επαναπροσδιορίζουμε την Αποστολή και Σκοπό της Ζωής μας.
Η επόμενη ημέρα, σίγουρα, δεν θα είναι η ίδια. Οι συνθήκες εργασίας θα αλλάξουν. Πολλοί από εμάς, θα μάθουμε να δουλεύουμε από το σπίτι ή από
απόσταση.. Άλλοι πάλι, θα χάσουμε τις εργασίες μας. Χρειάζεται να δράσουμε
άμεσα, πριν μας προλάβουν οι εξελίξεις που έρχονται σύντομα.
Παρατηρούμε ότι, ανθίζει ακόμα περισσότερο η επιχειρηματικότητα μέσω του διαδικτύου. Όσοι επιθυμούμε να δημιουργήσουμε κάτι νέο, τώρα είναι η ευκαιρία. Η ηλεκτρονική εκπαίδευση που μας προσφέρθηκε αυτήν την περίοδο είναι πρωτόγνωρη. Οι περισσότεροι από εμάς , πραγματοποιούμε τις πληρωμές ηλεκτρονικά, ψωνίζουμε από online Super Markets. Ό,τι σχετίζεται με αγορές μέσω διαδικτύου θα έχει καθολική αποδοχή. Ας αρπάξουμε την ευκαιρία που μας προσφέρει η κρίση.
Είναι μια νέα πραγματικότητα στην οποία χρειάζεται να προσαρμοστούμε. Όποιος προσαρμοστεί γρηγορότερα θα είναι κερδισμένος, καθώς θα τοποθετηθεί γρηγορότερα στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται καθημερινά. Οι εταιρίες courier, δεν προλαβαίνουν να παραδίνουν δέματα, από ηλεκτρονικές παραγγελίες, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες των Super Markets, είναι ένα βήμα πριν τη κατάρρευση, αν δεν έχουν ήδη κλείσει τις ημερομηνίες παράδοσης των προϊόντων κατ΄οίκον λόγω της αυξημένης ζήτησης.
Θα κρατήσει μεγάλο διάστημα αυτή η τεράστια ζήτηση; Όχι, θα επιστρέψουμε στη κανονικότητα, αλλά θα έχουμε εκπαιδευτεί και θα έχουμε χτίσει κουλτούρα αγορών από το διαδίκτυο. Αλλώστε έχουμε μάθει να χρησιμοποιούμε και τις χρεωστικές κάρτες μας, που και αυτή είναι μια ηλεκτρονική συναλλαγή.
Κάποιοι από εμάς, χάσαμε το βηματισμό μας. Θα το βρούμε και πάλι. Ο άνθρωπος είναι από τη φύση του προσαρμοστικός. Χρειάζεται εγρήγορση απέναντι στα νέα δεδομένα και ειλικρινά πιστεύω πως, το πιο σημαντικό είναι να προσδιορίσουμε τη νέα αποστολή (mission) και το σκοπό (εάν παρ΄ ελπίδα, τα είχαμε κάπως απολέσει) της ζωής μας.
Με αυτόν τον τρόπο. θα δημιουργήσουμε μια νέα ικανοποιητική για εμάς πραγματικότητα και δεν θα γκρινιάζουμε για ό,τι μας συμβαίνει. Μπορούμε και από το σπίτι μας να αναλάβουμε τις πρωτοβουλίες αυτές, έτσι ώστε η δημιουργικότητα και η αποτελεσματικότητα να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας.
Αποδεικνύεται ότι, δεν είναι όλα σταθερές, αλλά αναζήτηση!