Ο Μεγάλος Περίπατος αναδεικνύει την Αθήνα σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό

O Δήμος Αθηναίων, η Marketing Greece και φορείς του Τουρισμού συζήτησαν για την τουριστική αξιοποίηση του Μεγάλου Περιπάτου
 φ
φ
Menelaos Myrillas

Όλες οι πτυχές του Μεγάλου Περιπάτου οι δυνατότητες ανάδειξης του ως τουριστικής εμπειρίας και οι προκλήσεις που δημιουργεί για την πόλη συζητήθηκαν στην διάρκεια της παρουσίασης του Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάδειξης του Μεγάλου Περιπάτου, που εκπονήθηκε από την Marketing Greece, σε σημαντικούς εκπροσώπους τουριστικών φορέων, στη διάρκεια εκδήλωσης στο Δημαρχιακό Μέγαρο της Αθήνας.

Στη διαβούλευση έλαβαν μέρος ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιάννης Ρέτσος, ο πρόεδρος του HATTA, Νικόλαος Κελαϊδίτης, το μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών, Σοφία Θεωνά, ο πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), Άρης Μαρίνης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής (ΣΕΤΕΥΔΑ), Στέφανος Σιδηρόπουλος, η εκπρόσωπος του HAPCO, Ράνια Λάμπου και η διευθύντρια της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής και Αργοσαρωνικού, Λία Φαληρέα.

Ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης ανοίγοντας την εκδήλωση αναφέρθηκε στον Μεγάλο Περίπατο τονίζοντας ότι πρόκειται για μία σπουδαία επένδυση για την Αθήνα και τους ανθρώπους της. Και μίλησε για τον σχεδιασμό που γίνεται ώστε ο Μεγάλος Περίπατος να αποτελέσει, εκτός των άλλων, σημαντικό μέσο για τη διάχυση των τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας και για να συμβάλει στον εθνικό τουριστικό στόχο, να αυξήσουμε τη διάρκεια παραμονής των επισκεπτών μας, όταν η κρίση της πανδημίας θα έχει αντιμετωπιστεί.

Το Στρατηγικό Σχέδιο ενίσχυσης της ταξιδιωτικής ταυτότητας μέσω των παρεμβάσεων του Μεγάλου Περιπάτου, στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας παρουσιάστηκε διεξοδικά από την διευθύνουσα σύμβουλο της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα

Μιλώντας για τις σημαντικές ευκαιρίες που δίνει το έργο στην τουριστική αναβάθμισης της πόλης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην βελτίωση της προσβασιμότητας και της συνολικής εμπειρίας του επισκέπτη καθώς:

  • Έχει την δυνατότητα να μετατρέψει τμήματα του κέντρου της Αθήνας από σημεία διέλευσης σε ”προορισμούς”, αποδίδοντας πολύτιμο, δημόσιο χώρο στον επισκέπτη

  • Αυξάνει τους χώρους πρασίνου, μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση και τα επίπεδα θορύβου, δημιουργώντας μια πόλη πιο φιλική και ελκυστική

  • Ενθαρρύνει τρόπους μετακίνησης εναλλακτικούς του ΙΧ και ιδιαίτερα το ποδήλατο, φέρνοντας την Αθήνα πιο κοντά στο ισχυρό cycling culture χωρών της

  • Βελτιώνει την προσβασιμότητα και κάνει την πόλη πιο φιλική σε επισκέπτες ΑΜΕΑ

Σε ό,τι αφορά την ανάδειξη του πολύπλευρου πολιτισμικού κεφαλαίου της Αθήνας, ο Μεγάλος Περίπατος:

  • Ενώνει σημεία με διαφορετική ιστορία και πολιτισμό, και κατά αυτό τον τρόπο μπορεί να αποκαλύψει τις διάφορες φάσεις της Αθήνας και αναδεικνύοντας όχι μόνο τον αρχαίο πολιτισμό της, για τον οποίο είναι φημισμένη, αλλά και την πορεία της τον 19ο και 20ο αιώνα

  • Στην ακτίνα επιρροής του, περιλαμβάνει λιγότερο γνωστά μουσεία της πόλης, που παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον

  • Τα σημεία που περιλαμβάνει μπορούν να αναδείξουν μια σύγχρονη πολιτισμική πλευρά της Αθήνας, μέσα από χώρους πολιτισμού, θέατρα, εκθέσεις, ακόμη και μέσα από τα Αθηναϊκά graffiti (όχι ταtags)

Επίσης ο Μεγάλος Περίπατος δημιουργεί πρόσβαση σε σημεία με πιο έντονη της αίσθηση της γειτονιάς:

  • Διευρύνει τον πυρήνα του κέντρου της Αθήνας με σημεία που δεν είναι ως τώρα στην καθιερωμένη πορεία του επισκέπτη

  • Δίνει ευκολότερη πρόσβαση σε γειτονιές που βρίσκονται γύρω από τον Περίπατο και μπορούν να αποτελέσουν προέκτασή του. Κατά αυτό τον τρόπο, προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να βιώσει από κοντά πώς ζουν οι Αθηναίοι, πέρα από τα τουριστικά μέρη, και να αποκτήσει την αίσθηση του Localhood, η έλλειψη του οποίου τώρα καταγράφεται ως μια από τις αδυναμίες της πόλης

  • Παράλληλα, αναδεικνύει τις αντιθέσεις της Αθήνας π.χ. Καλλιμάρμαρο VS Βαρβάκειος Αγορά - που είναι ιδιαίτερα ελκυστικές στον επισκέπτη

  • Γενικότερα, ενθαρρύνει τον επισκέπτη να ανακαλύψει την πόλη σε βάθος.

Εκτός από τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τον Μεγάλο Περίπατο για την τουριστική ταυτότητα της πόλης καθώς και τους τρόπους που αυτές οι ευκαιρίες μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, έγινε αναφορά και στις προκλήσεις: την ανάγκη να διατηρείται το ενδιαφέρον του επισκέπτη σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, την ανάγκη η πόλη να διατηρήσει την ποικιλομορφία της και το διαφορετικό της χρώμα ανά γειτονιά, το γεγονός ότι ο μεγάλος περίπατος φέρνει στην επιφάνεια διαχρονικά προβλήματα της πόλης που επηρεάζουν την εμπειρία του επισκέπτη (υποδομές, πράσινο, καθαριότητα, εγκληματικότητα κλπ) και την όχληση κατά τη διάρκεια των έργων.

Τέλος παρουσιάστηκαν προτάσεις που θα μπορούσαν να ενταχθούν στον σχεδιασμό του Μεγάλου Περιπάτου μεταξύ των οποίων:

  • Δημιουργία «instagrammable» σημείων σε όλο το μήκος του Περιπάτου

  • Διαμόρφωση μικρότερων Περιπάτων με θεματικό ενδιαφέρον

  • Δημιουργία φεστιβάλ και event για τον Περίπατο

  • Ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου & εργαλείων

  • Σύνδεση με άλλες δράσεις/ προγράμματα που αναβαθμίζουν το κέντρο της Αθήνας (του Δήμου αλλά και ιδιωτών»

  • Ανάπτυξη κάρτας πόλης

  • Διεύρυνση και εμπλουτισμός τουριστικής εμπειρίας με νέες εμπειρίες (π.χ. για οικογένειες)

  • Ανάμειξη locals στη διαμόρφωση της τουριστικής εμπειρίας

  • Έμφαση στην τοπικότητα και στο τοπικό χρώμα της πόλης

Δημοφιλή