Τέσσερις ομάδες προσανατολισμού, όσα και τα επιστημονικά πεδία, σχολές ελεύθερης πρόσβασης, αλλαγές στις εξετάσεις για το απολυτήριο, κατάργηση των Λατινικών και αντικατάστασή τους από την Κοινωνιολογία, κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας, καθώς επίσης και κατάθεση μηχανογραφικού πριν την έναρξη της Γ′ λυκείου, είναι οι βασικές βελτιώσεις στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τις οποίες ανακοίνωσε την Δευτέρα ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.
Όπως είπε ο κ. Γαβρόγλου, σε συνέντευξη Τύπου για τις αλλαγές στο λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, «η πρόταση διαμορφώθηκε με βάση την πρόταση του ΙΕΠ, του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία που έγινε το 2015-16, των σχετικών συζητήσεων της επιτροπής Μορφωτικων Υποθέσεων της Βουλής, με εκπαιδευτικούς φορείς και εκπαιδευτικους και μετά από συστηματική μελέτη των συστημάτων που ισχύουν σε άλλες χώρες».
Επίσης, τόνισε ότι είναι βασικό να υπάρξει «σαφέστατη προοπτική και μία καλά προμελετημένη μεταβατική περίοδος» και επισήμανε ότι οι αλλαγές ήταν μέρος της συνολικής αναβάθμισης και αναμόρφωσης της εκπαίδευσης, που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια.
Οι βασικές αλλαγές:
Καταργούνται τα Λατινικά από τις Πανελλαδικές και αντικαθίστανται από την Κοινωνιολογία.
Οι ομάδες προσανατολισμού αυξάνονται σε τέσσερις.
Η κάθε κατεύθυνση θα έχει μόνο τρία μαθήματα. Κάθε μάθημα προσανατολισμού θα διδάσκεται επί έξι ώρες.
Καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλήνιο επίπεδο.
Η κατάθεση του μηχανογραφικού θα γίνεται από την έναρξη της Γ′ Λυκείου.
Τα Θρησκευτικά μειώνονται σε μία ώρα την εβδομάδα.
Δημιουργούνται τμήματα ελεύθερης πρόσβασης σε πανεπιστημιακά τμήματα, σε σχολές χαμηλής ζήτησης. Οι υποψήφιοι θα εισάγονται με τον βαθμό του απολυτηρίου.
Υπενθυμίζεται, ότι οι αλλαγές, θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2019-20, δηλαδή από τη «φουρνιά» των παιδιών που φέτος θα ξεκινήσουν να φοιτούν στη Β′ λυκείου.