Η έκθεση που μετέτρεψε τις πυραμίδες της Αιγύπτου σε σύγχρονη τέχνη

Και ποιό είναι το highlight.
Άποψη του γλυπτού «Μαζί» του Ιταλού γλύπτη Λορέντζο Κουίν, γιου του αείμνηστου ηθοποιού Άντονι Κουίν, μπροστά από τις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας, στα περίχωρα του Καΐρου.
Άποψη του γλυπτού «Μαζί» του Ιταλού γλύπτη Λορέντζο Κουίν, γιου του αείμνηστου ηθοποιού Άντονι Κουίν, μπροστά από τις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας, στα περίχωρα του Καΐρου.
REUTERS

Για πρώτη φορά στην ιστορία των 4.500 ετών, η Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας, ένα από τα διασημότερα τοπόσημα του αρχαίου κόσμου, φιλοξενεί ένα art show σύγχρονης τέχνης.

Το «Forever Is Now», όπως τιτλοφορείται η έκθεση που θα διαρκέσει έως τις 7 Νοεμβρίου, είναι ένα μονοπάτι με γλυπτά και εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας που οδηγεί στην πυραμίδα.

Το highlight της έκθεσης, στην οποία συμμετέχουν συνολικά δέκα καλλιτέχνες, είναι ένα γλυπτό από ατσάλι και πλέγμα του Γάλλου street artist JR, το οποίο απεικονίζει ένα γιγάντιο χέρι να κρατά μια καρτ ποστάλ στην οποία είναι ζωγραφισμένη η κορυφή μιας πυραμίδας. Όταν τη βλέπουμε από τη σωστή γωνία, δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι η κορυφή της αρχαίας δομής έχει διαχωριστεί και αιωρείται πάνω από τη βάση της.

Art D’Egypte - Instagram

Με την υποστήριξη του Αιγυπτιακού Υπουργείου Τουρισμού και Αρχαιοτήτων, του Υπουργείου Εξωτερικών και της UNESCO, το «Forever Is Now» διοργανώθηκε από την Art D’Égypte, μια εταιρεία που κατά δήλωση της στοχεύει στη «διατήρηση της κληρονομιάς της Αιγύπτου και στην προώθηση του προφίλ της σύγχρονης αιγυπτιακής τέχνης».

Η έκθεση σηματοδοτεί την τέταρτη ετήσια εγκατάσταση της εταιρείας σε αρχαιολογική τοποθεσία της Αιγύπτου από το 2017 (με εξαίρεση το 2020).

Οι τουρίστες κοιτάζουν το γλυπτό «Here I Have Returned» της καλλιτέχνιδας Sherin Guirguis, μπροστά από τις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας, στα περίχωρα του Καΐρου.
Οι τουρίστες κοιτάζουν το γλυπτό «Here I Have Returned» της καλλιτέχνιδας Sherin Guirguis, μπροστά από τις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας, στα περίχωρα του Καΐρου.
REUTERS

Σε ανάρτηση του στο Instagram, ο JR εξήγησε ότι κλήθηκε να συμμετάσχει στην έκθεση της Αιγύπτου μετά την εξαιρετικά δημοφιλή εγκατάστασή του στο Λούβρο το 2016.

Με το νέο του γλυπτό, με τίτλο Greetings from Giza, ο καλλιτέχνης κάνει μια «βουτιά» στον κόσμο των NFT για πρώτη φορά.

Μια άποψη του γλυπτού «Ouroboros» του Ουκρανού καλλιτέχνη Alexander Evgenievich Ponomarev, φαίνεται μπροστά από τις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας.
Μια άποψη του γλυπτού «Ouroboros» του Ουκρανού καλλιτέχνη Alexander Evgenievich Ponomarev, φαίνεται μπροστά από τις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας.
REUTERS

Ο JR έκοψε το αρχείο εικόνας του έργου σε 4.591 κομμάτια - την κατά προσέγγιση ηλικία των πυραμίδων - έτσι ώστε «κάθε κομμάτι να γίνει ένα NFT», εξήγησε σε ανάρτησή του. «Τα κομμάτια μοιάζουν από πολύ κοντά με ασπρόμαυρες κουκκίδες, λίγο αφηρημένες, αλλά όταν συγκεντρωθούν όλες μαζί αποκτούν νόημα».

Τουρίστας τραβάει selfie με το γλυπτό «Barzakh» του Αιγύπτιου καλλιτέχνη Moataz Nasr, μπροστά από τις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας.
Τουρίστας τραβάει selfie με το γλυπτό «Barzakh» του Αιγύπτιου καλλιτέχνη Moataz Nasr, μπροστά από τις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας.
REUTERS

Ο καλλιτέχνης πρόσθεσε ότι έχει κρύψει «743 σπάνια ιερογλυφικά», το καθένα με ένα μυστικό μήνυμα, σε όλη τη συλλογή. Οι εγγραφές για τα NFT άνοιξαν σε έναν ιστότοπο, όπου σύντομα θα πουληθούν.

Μια άποψη του γλυπτού «Body That Rises» του Βραζιλιάνου καλλιτέχνη Joao Trevisan, εμφανίζεται μπροστά από τις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας, στα περίχωρα του Καΐρου.
Μια άποψη του γλυπτού «Body That Rises» του Βραζιλιάνου καλλιτέχνη Joao Trevisan, εμφανίζεται μπροστά από τις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας, στα περίχωρα του Καΐρου.
REUTERS

Πηγή: artnetnews.gr

Δημοφιλή