Οδηγούμε την ηλεκτρική Mercedes EQA Edition

Αρκετή αυτονομία, εμφάνιση εφάμιλλη συμβατικού, ανώτερος εξοπλισμός.

Ουσιαστικά, η Mercedes EQA είναι το ηλεκτρικό αδερφάκι της GLA, του μικρότερου SUV της γερμανικής μάρκας, το οποίο, στην προκειμένη περίπτωση, είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

Είναι αδερφάκια, καθώς μοιράζονται το ίδιο πάτωμα, με κάποιες τροποποιήσεις, βέβαια, στην περίπτωση της EQA, προκειμένου να τοποθετηθεί η μπαταρία και το ηλεκτρικό σύστημα.

Οι μηχανικοί της μάρκας με το αστέρι στη μάσκα, θέλοντας η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να μη γίνει με εμφατικό τρόπο, διατήρησαν τη συμβατική φυσιογνωμία της GLA, όμως ο LED φωτισμός από τη μια πλευρά στην άλλη, μπροστά, την κάνει ξεχωριστή τη νύχτα, ενώ η κλειστή μάσκα και οι περίτεχνες, χρυσαφί, αεροδυναμικές ζάντες (στην έκδοση δοκιμής), προσδίδουν διαφορετικότητα.

Εχοντας μακρύτερο αμάξωμα, στα 4,463 μ. (+5,3 εκ.), έναντι της GLA, με ίδιες λοιπές διαστάσεις και μεταξόνιο, στην καμπίνα διαπιστώνεις διαφορές, με τη διπλή ψηφιακή οθόνη του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας να κάνει μπαμ και... μπουμ οι τουρμπίνες – αεραγωγοί, μεγάλου μεγέθους. Το τιμόνι με το ελαφρώς επίπεδο κάτω τμήμα, το χρώμιο σε αρκετά σημεία, το pad αφής στη βάση της κονσόλας, και το διαιρούμενο υποβραχιόνιο / αποθηκευτικός χώρος, δημιουργούν μια ευχάριστη εικόνα που αρέσει. Η δε λευκή, δερμάτινη ταπετσαρία στα καθίσματα, προσδίδει φωτεινότητα.

Dimitris Balis
Dimitris Balis
Dimitris Balis

Σε χώρους, και οι πίσω επιβάτες θα βολευτούν σχετικά άνετα, όμως λόγω της μπαταρίας περιορίστηκε ο χώρος στο πορτ-μπαγκάζ, στα 340 λίτρα, που επαρκούν, πάντως, για αποσκευές ταξιδιού.

Το μοτέρ των 190 ίππων, δείχνει να επιταχύνει πιο σβέλτα από τα 8,9 δευτ. της εργοστασιακής επιτάχυνσης, έχοντας 370 Nm ροπής, αλλά δεν χρειάζεται να είσαι συνεχώς κολλημένος με το πόδι στο γκάζι, διότι ναι μεν έχει μεγάλη αυτονομία, αλλά σε ταξίδι θα πρέπει να ξέρεις που υπάρχουν φορτιστές, για να προλάβεις.

Κι αυτό επειδή η μπαταρία των 66,5 kWh, μπορεί να έχει ενδεικτική αυτονομία έως και 426, εντούτοις, στην πράξη, όμως, να υπολογίζεις καμία 60αριά χιλιόμετρα λιγότερα.

Με συνετή οδήγηση θα ευχαριστηθείς την εντελώς αθόρυβη λειτουργία της EQA, η οποία μπορεί να φορτιστεί αρκετά γρήγορα από ταχυφορτιστή, σε έναν αυτοκινητόδρομο, για παράδειγμα. Διαφορετικά θα χρειαστείς 8-9 ώρες για να γεμίσεις από επιτοίχιο φορτιστή και πολύ περισσότερες από απλή πρίζα.

Dimitris Balis
Dimitris Balis
Dimitris Balis

Οι περίπου 2 τόνοι βάρους (500 κιλά μόνο η μπαταρία), δεν δυσκολεύουν την έλξη στα ορεινά, στην προσθιοκίνητη EQA 250, ούτε τις σβέλτες κινήσεις στην πόλη, έχοντας και κοφτερό τιμόνι, με την ανάρτηση να λειτουργεί άνω του μετρίου σε δύσκολους δρόμους, λόγω και του ημιάκαμπτου άξονα.

Εν κατακλείδι, η Mercedes – Benz προσφέρει ένα εισαγωγικό ηλεκτρικό μοντέλο στην κατηγορία των SUV, που μπαίνει στις επιδοτούμενες εκδόσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», με αποτέλεσμα να μειώνεται η τιμή αρκετά.

Dimitris Balis
Dimitris Balis
Dimitris Balis

Δημοφιλή