Στην εποχή που τα υβριδικά μοντέλα κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, και σε λίγο θα επικρατήσουν πλήρως, μαζί με τα ηλεκτρικά, υπάρχουν και εναλλακτικές προτάσεις που –επί του παρόντος- συμφέρουν σε αγορά αλλά και σε χρήση.
Στα μοντέλα διπλού καυσίμου, βενζίνης και υγραερίου, το Dacia Duster αποτελεί μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση, καθώς είναι ένα μοντέλο της κατηγορίας των SUV που φθάνει να κατέχει το 60% των πωλήσεων στην αγορά και επιπροσθέτως χαρίζει μια αυτονομία κίνησης που σε κάνει να ξεχνάς πότε θα ανεφοδιάσεις.
Το Duster, για τη ρουμανική Dacia, του ομίλου Renault, είναι μοντέλο – σταθμός στην ιστορία της, διότι άλλαξε κατά πολύ την εικόνα της μάρκας, από το 2010, όταν έκανε το ντεμπούτο του.
Σήμερα, πιο ώριμο από ποτέ, πιο εκλεπτισμένο και καλύτερα εξοπλισμένο, κατέχει το δικό του, σημαντικό μερίδιο στην αγορά, κάτι που το ενισχύει η έκδοση διπλού καυσίμου.
Θα σταθώ λίγο στη σχεδίαση, η οποία έχει έντονα τα off-road χαρακτηριστικά, με ποδιές εμπρός και πίσω, ράγες οροφής, περιμετρικά προστατευτικά, προβολείς LED τόσο μπροστά όσο και πίσω, φρέσκιες ταπετσαρίες που αναγράφουν Duster στα καθίσματα, τεσσάρων αχτίνων τιμόνι, οθόνη αφής 8 ιντσών με ελληνικό μενού και σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας.
Ανετο στην καμπίνα, ακόμα και για πέμπτο επιβάτη, με τα 445 λίτρα του χώρου αποσκευών να είναι υπερ-αρκετά για το ταξίδι. Μάλιστα, δεν επηρεάζονται από την ύπαρξη του ρεζερβουάρ του υγραερίου, που έχει πάρει τη θέση της ρεζέρβας, διότι αντί αυτής υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού.
Τώρα, αυτό που είναι το πολύ ενδιαφέρον, για το συγκεκριμένο μοντέλο, είναι το σύστημα κίνησης. Εφοδιασμένο με ένα ρεζερβουάρ υγραερίου 60 λίτρων (49,8 είναι τα ωφέλιμα) και ένα βενζίνης 50 λίτρων, τρίβεις τα μάτια σου με την αυτονομία που αναγράφεται στον πίνακα οργάνων, σε διαφορετική ένδειξη για καθένα καύσιμο. Μπορεί να ξεπεράσει η συνολική αυτονομία και τα 1.200 χλμ., γεγονός που το καθιστά ασυναγώνιστο, συγκριτικά με όλα τα άλλα μοντέλα ενός καυσίμου.
Το μοτέρ 1.0 lt, είναι turbo και τρικύλινδρο που αποδίδει 100 ίππους, όταν κινείται με το υγραέριο και 91 όταν κινείται με τη βενζίνη, λόγω της θερμοδυναμικής απόδοσης του υγραερίου. Η εκκίνηση γίνεται με υγραέριο, ωστόσο μπορείς να αλλάξεις χειροκίνητα το καύσιμο σε βενζίνη. Αυτόματα γίνεται μόνον όταν αδειάσει το ρεζερβουάρ υγραερίου. Σε κάθε περίπτωση, την εναλλαγή την αντιλαμβάνεσαι, λόγω της διαφοράς ισχύος.
Η συνεργασία με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι καλή, αν και θα ήθελα λίγο πιο ομαλές αλλαγές. Το μοτέρ θα ζοριστεί στις πολύ υψηλές στροφές και αυτό ακούγεται λογικό και το ίδιο λογικό είναι σε τέτοιες περιπτώσεις η κατανάλωση να τσιμπάει στα πάνω από 8 λίτρα υγραερίου στα 100 χλμ. και στα πάνω από 7 λίτρα βενζίνη.
Βέβαια, έτσι όπως είναι η κατάσταση, αξίζει να κυκλοφορείς μόνο με υγραέριο, που είναι πιο φθηνό καύσιμο, έχεις και μεγαλύτερη απόδοση ισχύος και εκπέμπεις λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Το θέμα του ανεφοδιασμού είναι διαφορετικό, ωστόσο αυτός που θα αγοράσει ένα διπλού καυσίμου αυτοκίνητο, γνωρίζει και που θα το ανεφοδιάζει.
Οδηγώντας το, μολονότι προσθιοκίνητο, δείχνει ότι θέλει να πάρει τα βουνά και δεν του το αρνήθηκα. Με 21,7 εκ. απόσταση από το έδαφος, μπορεί να κινηθεί στα πολύ δύσκολα, έχοντας μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, με την ανάρτηση να μην είναι τόσο σφικτή, καθώς λίγοι θα το κυκλοφορήσουν σε τέτοια εδάφη. Οι περισσότεροι στους απλούς δρόμους θα κινηθούν και εκεί δεν θα προβληματιστούν.
Εφοδιασμένο με αρκετά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, το Dacia Duster διπλού καυσίμου, είναι μια επιλογή ξεχωριστή, αλλά όχι ιδιαίτερη, οικονομικά προσιτή, και, κυρίως, ακόμα πιο οικονομική στη χρήση.