Ό,τι καλύτερο για έναν οδηγό να έχει στα χέρια του ένα αυτοκίνητο SUV με σχεδιασμό coupe στο πίσω μέρος της οροφής, αλλά συνάμα υπερ-γρήγορο, που θα δώσει πολλά... μαθήματα επιτάχυνσης σε επίδοξους γκαζιάρηδες.
Το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo C40 Recharge P8 AWD, πέραν του ότι διαθέτει 4κίνηση, εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, το ένα στον εμπρός άξονα και το άλλο στον πίσω, δίνοντας στον οδηγό την ελευθερία να πατήσει λίγο περισσότερο το γκάζι, έστω και αυτό θα έχει αποτέλεσμα τη μείωση της στάθμης φόρτισης της μπαταρίας.
Όμως, προσφέρει, εκτός από επιδόσεις, πολλούς χώρους, άνεση και στιβαρότητα στον δρόμο.
Το αυτοκίνητο διακρίνεται από την κλίση που παίρνει η οροφή στο πίσω μέρος, μετατρέποντάς το σε στιλ coupe, από τα νέα φωτιστικά σώματα, αλλά και το σπόιλερ.
Εμπρός, απουσιάζει φυσικά η γρίλια, καθώς δεν απαιτείται ψύξη του θερμικού μοτέρ - αφού δεν έχει - με τη θέση της να έχει πάρει μια κλειστού τύπου μάσκα, όπως στην πλειονότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Κοιτώντας το προφίλ, ξεχωρίζει η κεκλιμένη οροφή πίσω και ο αεροδυναμικός σχεδιασμός, ο οποίος φανερώνει τις εκρηκτικές του επιδόσεις, για τις οποίες θα αναφερθούμε παρακάτω και πραγματικά χρήζουν αναφοράς.
Στον θάλαμο επιβατών, τα υλικά είναι ποιοτικά, απουσιάζει η υπερβολή και τα... χίλια-δυο κουμπάκια, με τα πλαστικά έχουν μαλακή αίσθηση και να «τοποθετούνται» σε υψηλό επίπεδο.
Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, διαστάσεων 12,3 ιντσών, ενώ η οθόνη στην κεντρική κονσόλα εννέα ιντσών, αφής, έχοντας τη δυνατότητα ενημέρωσης τακτικά, προκειμένου να γίνεται ακόμα πιο εύκολη η λειτουργία κάποιων συστημάτων.
Σχετικά με τους χώρους, μικρό πρόβλημα ίσως αντιμετωπίσουν οι πίσω, που αν είναι ψηλοί, θα δουν πως δεν υπάρχει αρκετός χώρος για τα κεφάλια τους.
Βέβαια, αν είναι να φιλοξενηθεί ομάδα... μπάσκετ καλύτερα να αποκτήσετε πούλμαν ή λεωφορείο. Εφόσον οι επιβαίνοντες είναι στον μέσο όρο ύψους, δεν θα προβληματιστούν.
Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλοί, ενώ τα 414 λίτρα για τις αποσκευές δεν σε αφήνουν ασυγκίνητο, καθώς πρόκειται για ένα ικανοποιητικό νούμερο.
Θα καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας εύκολα, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως στο καπό υπάρχουν άλλα 31 λίτρα, προκειμένου να αποθηκεύονται τα καλώδια για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Εκεί που ξεχωρίζει, όμως, το Volvo C40 Recharge P8 AWD είναι στον τομέα των επιδόσεων. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 204 ίππων με 330Nm ροπή ο καθένας, κάτι που μεταφράζεται σε 408 ίππους συνολικής με 660Nm ροπή.
Η μπαταρία των 75kWh έχει τοποθετηθεί στο δάπεδο του οχήματος και καλύπτεται από πλαίσιο αλουμινίου, για λόγους ασφαλείας. Το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 4,8 δευτ., ενώ η τελική αγγίζει τα 182χλμ./ώρα, κάτι που δείχνει πως στην πρώτη περίπτωση, τα μόνα οχήματα που θα το περάσουν από στάση ή ακόμα και ρολαριστά, είναι supercars ή μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού.
Πραγματικά το αυτοκίνητο... εκτοξεύεται μόλις πατήσεις το πεντάλ του γκαζιού και πιστέψτε μας, είναι λίγες οι φορές που θα το παίξεις... ήρεμος.
Όταν έχεις στη διάθεσή σου πάνω από 400 ίππους και μάλιστα, ηλεκτρικούς, κάτι που σημαίνει πως τα μοτέρ ροπιάζουν στο χρόνο... dt, θα το πατήσεις, πού θα πάει;
Η αυτονομία στην πόλη δεν θα ξεπεράσει τα 370 χιλιόμετρα και στον αυτοκινητόδρομο τα 320, άρα επιβάλλεται να ολοκληρώσεις τη διαδρομή, δίχως να είσαι ο… Σεμπαστιέν Λεμπ ή ο Μαξ Φερστάπεν.
Ο χρόνος που χρειάζεται για να φορτιστεί το Volvo C40 Recharge P8 AWD, είναι 38 ώρες σε οικιακή πρίζα, 12 ώρες σε wallbox ισχύος 11kW και 40 λεπτά στο 10-80%, εφόσον χρησιμοποιηθεί ταχυφορτιστής DC 150kW.
Μέσα στην πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, πολύ καλή μπορεί να χαρακτηριστεί η ανάρτηση, που εμπρός αποτελείται από γόνατα McPherson και πίσω από πολλαπλούς συνδέσμους. Διατηρεί σε σταθερή τροχιά το αυτοκίνητο και τους 408 ίππους του, οι οποίοι μπορούν να τιθασευτούν στις στροφές, αφού τα συστήματα ασφαλείας δηλώνουν «παρών» και δεν το αφήνουν να ξεφύγει (ούτε τον οδηγό).
Πρόκειται για ένα πλήρες αυτοκίνητο, το οποίο είναι εξαιρετικά ισχυρό και ο οδηγός θα πρέπει να είναι αρκετά διαβασμένος και... ψυλλιασμένος. Οι περίπου 410 ίπποι του φαίνονται όταν πατηθεί το γκάζι στο πάτωμα και αυτό που οφείλει να κάνει, είναι να επιταχύνει όταν το θεωρήσει σκόπιμο, έχοντας κατά νου πως η μπαταρία «αδειάζει» γρήγορα με επιθετικό τρόπο οδήγησης.
Όταν, όμως, οδηγηθεί όπως πρέπει, η διαδρομή γίνεται χαλαρή, όμορφη, ασφαλής και δίχως θορύβους, που σε συνδυασμό με το καλό και πλήρες εσωτερικό, θα τη μετατρέψει σε μια ωραία αίσθηση διαμονής στην καμπίνα.