Οδηγούμε το υβριδικό και γνήσια ιαπωνικό Mazda 3 e-Skyactiv-X

Χάρη στην τεχνολογία του κινητήρα και το design του, το 3άρι της Mazda εξακολουθεί να παραμένει μια ενδιαφέρουσα πρόταση.
D.Ballis
D.Ballis
D.Ballis

Τη στιγμή που τα SUV κάθε είδους, αλλά και τα crossover έχουν κάνει... απόβαση σε όλη την Ευρώπη, η Mazda επιμένει να αναζωογονεί τα μοντέλα της, μεταξύ άλλων και το 3, το οποίο ενισχύει ακόμα περισσότερο έναν τύπο αμαξώματος που ξεχωρίζει. Όπως ξεχωρίζουν κι εκείνοι που το προτιμούν.

Το Mazda 3 λοιπόν διατηρεί το σφηνοειδές εμπρός τμήμα του με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, έτοιμα να... επιτεθούν, ενώ στο πίσω μέρος, διακρίνονται κι εκεί τα ίδια χαρακτηριστικά, με το έμβλημα να ξεχωρίζει στο κέντρο. Ξανά στα... εμπρός, η γρίλια υποδέχεται τον αέρα για την απαραίτητη ψύξη του μοτέρ και φαινομενικά φαίνεται να ενώνεται με τα φώτα.

D.Balis
D.Balis
D.Balis

Εντός καμπίνας, οι Ιάπωνες έχουν υιοθετήσει τη φιλοσοφία Kodo, όπως την ονομάζουν, κάτι που σημαίνει πως όλα είναι μινιμαλιστικά και προσεγμένα, έως και την παραμικρή λεπτομέρεια. Η ποιότητα των υλικών είναι θαυμάσια είτε άνω είτε κάτω του ταμπλό, ενώ η οθόνη των πολυμέσων είναι ακόμα πιο ευανάγνωστη. Ο έλεγχος γίνεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, γεγονός που διευκολύνει αφάνταστα τον οδηγό. Οι πίσω χώροι κρίνονται επαρκείς για τους επιβάτες και το πορτ μπαγκάζ δεν θα πει «όχι» στις πολλές αποσκευές τους.

Ο κινητήρας είναι 2λιτρος, τεχνολογίας e-Skyactiv-X (ναι, είναι υβριδικό), με την ισχύ να φτάνει τους 186 ίππους. Το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,1δευτ., με την τελική να σταματά στα 216χλμ./ώρα. Η ήπια υβριδική του φύση αποτελείται από ένα σύστημα μίζας/γεννήτριας με ιμάντα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 24V, χωρητικότητας 0,17kWh. Εννοείται πως με τόσο μεγάλη εξέλιξη, το Mazda 3 πετυχαίνει ακόμα καλύτερες τιμές ρύπων, αφού τα 120γρ./χλμ. το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας, ό,τι καλύτερο δηλαδή για τον ιδιοκτήτη.

D.Ballis
D.Ballis
D.Balis

Στον δρόμο, η σταθερότητα και η ησυχία είναι αυτά που σε συναρπάζουν. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, άρα αισθάνεσαι αρκετά ασφαλής στο «κουβούκλιό» σου, το τιμόνι έχει πάρα πολύ καλή αίσθηση, όπως, άλλωστε, τα φρένα και η ανάρτηση που θα έλεγε κανείς πως ισορροπεί στην... ισορροπία. Ούτε πολύ σκληρή δηλαδή ούτε πολύ μαλακή. Οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι μεγάλες ελέω του χαμηλωμένου αμαξώματος, ενώ στον αυτοκινητόδρομο δεν θα δυσκολευτεί να δείξει τις αρετές του, αγγίζοντας τις υψηλές ταχύτητες σε μικρό σχετικά χρόνο.

D.Balis
D.Balis
D.Balis

Το Mazda 3 e-Skyactiv-X 2.0 186PS ξεχωρίζει από την τεχνολογία του κινητήρα, τη συμπεριφορά του, την ποιότητα κατασκευής και τη χαμηλή του κατανάλωση. Ιδιαίτερα το τελευταίο, αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα, όταν η αναφορά γίνεται για 2λιτρο μοτέρ. Αρκετά καλό στο ρεπρίζ, άνετο και ήσυχο κατά τις συνθήκες, αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόταση σε μια κατηγορία που ο ανταγωνισμός είναι αρκετός, μόνο που οι Ιάπωνες έχουν μάθει να ζουν με αυτόν.

Δημοφιλή