Οδηγούμε το φουλ υβριδικό Toyota Yaris Cross

Δυνατό παράστημα αλλά το μεγάλο ατού είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Tο φουλ υβριδικό Toyota Yaris Cross.
Tο φουλ υβριδικό Toyota Yaris Cross.
Huffpost Greece

Η Toyota είναι θιασώτης της φουλ υβριδικής τεχνολογίας, μολονότι έχει αποδείξει ότι και δυναμικές plug-in hybrid εκδόσεις μπορεί να δημιουργήσει, αλλά και μοντέλα υδρογόνου. Τα τελευταία είναι μια κατηγορία μόνα τους και θα δούμε αν και πόσο σύντομα θα έρθουν στην Ελλάδα, καθώς η ανάπτυξη των υποδομών υδρογόνου τώρα έχει ξεκινήσει.

Αφήνοντας λοιπόν στην άκρη το μέλλον, πάμε στο παρόν που λέγεται υβριδική τεχνολογία, εκεί που όπως προανέφερα η Toyota κάνει την «υπερβολή», καθώς η φουλ υβριδική της εκδοχή παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, όχι τόσο λόγω επιδόσεων, αλλά κυρίως λόγω οικονομίας στην κατανάλωση. Κι ας μη γελιόμαστε, αυτό είναι ένα μεγάλο ζητούμενο στην εποχή μας.

Επειδή έχω κερδίσει στο εξωτερικό σε διαγωνισμό οικονομίας οδηγώντας το απλό Yaris, ήμουν προκατειλημμένος για το τι θα αντιμετωπίσω με το Yaris Cross, λόγω του κάπως μεγαλύτερου αναστήματος, καθώς η Toyota κατασκευάζει SUV παραλλαγές τόσο στο Yaris όσο και στο Corolla.

Το φουλ υβριδικό Toyota Yaris Cross.
Το φουλ υβριδικό Toyota Yaris Cross.
Huffpost Greece

Η ιαπωνική μάρκα είδε ότι στα SUV κινείται πάνω από το μισό της αγοράς και άδραξε την ευκαιρία να πλασαριστεί και μάλιστα με εμφατικό τρόπο, διότι το Yaris Cross είναι μακρά το πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία των B-SUV, έχοντας μερίδιο αγοράς 18,2%.

Με 4,18μ. μήκος σου γεμίζει το μάτι και μαζί με το περίπου 1,6μ. σε ύψος και το 1,77μ. σε πλάτος, δημιουργούν ένα αρκετά συμπαγές σύνολο σε ένα καλογυμνασμένο αμάξωμα, με τονισμένους θόλους τροχών, ακμές στο καπό, φουσκωμένο πίσω προφυλακτήρα και αεροτομή ψηλά. Ξεχωρίζουμε τα κάθετα φώτα ημέρας LED μπροστά και το λογότυπο hybrid στην πίσω πόρτα που υπογραμμίζει την ταυτότητά του.

Το φουλ υβριδικό Toyota Yaris Cross.
Το φουλ υβριδικό Toyota Yaris Cross.
Huffpost Greece

Στην αρκετά κομψή καμπίνα αλλά με σκουρόχρωμο διάκοσμο κι αυτό επειδή οι Ιάπωνες δύσκολα παίζουν με χρώματα θα βρεις μπόλικη άνεση μπροστά και καλή πίσω για δύο ενήλικες. Οι μεγαλύτεροι σε ανάστημα θα νιώσουν τα γόνατα να ακουμπούν στο κάθισμα, αλλά εν γένει οι χώροι είναι ικανοποιητικοί, όπως και στο πορτ-μπαγκάζ με τα 397 λίτρα όγκου που φθάνουν για το ταξίδι. Διάσπαρτοι χώροι για μικροαντικείμενα εξυπηρετούν τις ανάγκες σε μπουκάλια, ποτήρια και άλλα αντικείμενα.

Στο κόκπιτ δεσπόζει η οθόνη αφής από 9 έως 10,5 ίντσες, ανάλογα την έκδοση, ενώ ο 7 ιντσών πίνακας οργάνων έχει ψηφιακά αλλά και αναλογικά όργανα.

Τα καθίσματα θα τα ήθελα με καλύτερη πλευρική στήριξη, όμως δεν κουράζουν το σώμα στα πολλά χιλιόμετρα.

Το φουλ υβριδικό Toyota Yaris Cross.
Το φουλ υβριδικό Toyota Yaris Cross.
Huffpost Greece

Η εκκίνηση γίνεται με διακόπτη ο οποίος είναι σε μπλε χρώμα, ίσως για να θυμίζει ότι πρόκειται για εξηλεκτρισμένη έκδοση.

Κι επειδή αναφέρομαι σε αυτό, πράγματι έχει ενδιαφέρον η τεχνολογία της Toyota η οποία χρησιμοποιεί το νέο της υβριδικό σύστημα με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5lt που αποδίδει 116 ίππους, συνεπικουρούμενος από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 59kW. Μπορεί τα 116 άλογα να φαίνονται, και είναι λίγα, σε σχέση με τον κυβισμό, όμως η συνύπαρξη με το ηλεκτρικό μοτέρ και κυρίως τα 207 Nm ροπής που προστίθενται στα 120 Nm του κινητήρα βενζίνης, ωθούν δυναμικά το Yaris Cross.

Το δε CVT κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, στο οποίο εμμένει η Toyota ναι μεν συνεισφέρει ώστε να μένει χαμηλά την κατανάλωση, όμως πατώντας το πεντάλ του γκαζιού αφενός ανεβάζει πολύ γρήγορα τις στροφές και αφετέρου, όταν το ζορίσεις, για παράδειγμα σε μια προσπέραση, τότε παράγει παραπάνω θόρυβο. Το λέω αυτό συγκρίνοντας με άλλα κιβώτια ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη, που είναι σχεδόν αθόρυβα. Ένας άλλος οδηγός μάλλον δεν θα αντιμετωπίσει θέμα, ενώ γίνεται και συνήθεια, εδώ που τα λέμε.

Πάντως όλα αυτά τα αυτόματα κιβώτια εξυπηρετούν πολύ, ειδικά όταν κινείσαι στην πόλη.

Το φουλ υβριδικό Toyota Yaris Cross.
Το φουλ υβριδικό Toyota Yaris Cross.
Huffpost Greece

Τώρα, καθισμένος ψηλά διότι και τα 17 εκ. απόστασης του αυτοκινήτου από το έδαφος δεν είναι λίγα, χαίρεσαι να οδηγείς και μάλιστα γίνεσαι ακόμα πιο χαρούμενος όταν βλέπεις την κατανάλωση με τιμές και κάτω από τα 5 λίτρα στα 100 χλμ., όταν κινείσαι ρελαντί στο αυτοκινητόδρομο. Πάντως με 5,5 λίτρα, συνδυαστικά, συμβιβάζεσαι άνετα και αν σε ρωτήσουν πόσο καίει και τους πεις, τότε θα νιώσεις και τον θαυμασμό. Άσε που έχεις και διακόπτη EV για να κινηθείς, για λίγο, αμιγώς ηλεκτρικά.

Καλοστημένο, με αρκετά σφικτή ανάρτηση, χωρίς περιττές κλίσεις, και προικισμένο με πλούσια γκάμα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, το Yaris Cross φιγουράροντας στην πρώτη θέση των πωλήσεων σε βάζει σε πειρασμό να το οδηγήσεις και, πλέον, τα συμπεράσματα δικά σου. Εγώ αρκετά είπα.

Δημοφιλή