Στην εποχή των Crossover – SUV οτιδήποτε καινούργιο βγαίνει στην αγορά, συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας και τραβά το βλέμμα του κοινού.
Η Hyundai, έχοντας μεγάλη γκάμα τέτοιων εκδόσεων, από το Kona και το Tucson, έως το Santa Fe, παρουσιάζοντας το Bayon θέλησε να «πιάσει» το κοινό που αναζητά ένα σχετικά μικρό Crossover, που να προσφέρει αρκετά στον μέσο αγοραστή.
Χωρίς να προχωρήσει στη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου από λευκό χαρτί, βασίστηκε στο πάτωμα του i20, πήρε αυτούσιο το ταμπλό και τα μηχανικά μέρη, ανασήκωσε το αμάξωμα, άλλαξε την εμφάνιση και ιδού του Bayon με ένα ξεχωριστό look που αποσπά την προσοχή.
Εχοντας 4,180μ. μήκος, συγκαταλέγεται μεταξύ του i20 και του Kona, ενώ είναι 1,775μ. σε πλάτος και 1,490μ. σε ύψος.
Οι ποδιές σε χρώμα αλουμινίου, οι ράγες οροφής, και τα περιμετρικά προστατευτικά, ενισχύουν την εικόνα του Crossover, με τις ακμές να είναι έντονες στα φωτιστικά σώματα. Το δε κόψιμο του πίσω μέρους, είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα του αυτοκινήτου.
Στην καμπίνα, εκτός από το ίδιο ταμπλό με το i20, διαπιστώνουμε οθόνη 10,25 ιντσών στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, και οθόνη αφής 8’ ή 10,25 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης /ψυχαγωγίας. Με περισσότερο χώρο για τέσσερις ενήλικες, ενώ και πέμπτος θα χωρέσει, ο χώρος αποσκευών με τα 411 λίτρα κρίνεται εντός του πλαισίου για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Ως προς το μοτέρ, η έκδοση δοκιμής εφοδιάζεται με το πιο ισχυρό σύνολο που προσφέρεται από τη Hyundai στο Bayon. Ο 1.0lt κινητήρας, με υπερτροφοδότηση αποδίδει 100hp μεταξύ 4.500 και 6.000 σ.α.λ., με τα 172 Nm ροπής, από χαμηλά, μεταξύ 1.500 και 4.000 σ.α.λ., να ενισχύουν στο ξεπέταγμα που αυτοκινήτου.
Με 11,7 δευτ. επιτάχυνση δεν είναι εκρηκτικό, αλλά ο μέσος οδηγός δεν κοιτάζει τόσο τη σπιρτάδα, όσο την ομαλή οδήγηση.
Το μοτέρ δεν διαθέτει κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορούσε να καταναλώνει ελαφρώς λιγότερο καύσιμο και να εξέπεμπε λίγο λιγότερους ρύπους, αλλά συνδυάζεται με ένα 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT, που πραγματικά λειτουργεί πολύ καλά, εξυπηρετεί αφάνταστα στην πόλη και πολύ στα στροφιλίκια των ορεινών διαδρομών, εκεί που χρειάζεται να αλλάζεις συνεχώς σχέσεις.
Το τρικύλινδρο μοτέρ το ακούς ελαφρά, όσο πρέπει, διότι δεν είναι ηλεκτρικό το αυτοκίνητο, και μόνο στις πολύ υψηλές στροφές θα βγάλει θόρυβο, χωρίς να είναι ενοχλητικός. Και βέβαια, δεν χρειάζεται να πιάσεις την τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα για να το ζορίσεις. Ασε που πρέπει την κατανάλωση να την έχεις σε χαμηλά επίπεδα, κι αυτό το επιτυγχάνεις επιλέγοντας την Eco λειτουργία στο πρόγραμμα χαρτογράφησης του εγκεφάλου του αυτοκινήτου, κατεβάζοντάς την κάτω από 8 λίτρα στα 100 χλμ. Δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλή τιμή, αλλά αξιοπρεπής.
Η συμπεριφορά στο αστικό περιβάλλον είναι πολύ καλή και στα στροφιλίκια επίσης, με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω να κάνει τη δουλειά του και να ταιριάζει στο αυτοκίνητο, έναντι των πολλαπλών συνδέσμων, που δεν τους προτιμούν οι κατασκευαστές σε μικρά, σχετικά, αυτοκίνητα.
Καλά τα φρένα και άμεσο το σύστημα διεύθυνσης, καθώς στρίβεις εκεί που θέλεις και αρκετά πλήρης η σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας.
Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα πρόταση για έναν νέο οικογενειάρχη και νεανικό κοινό, μια value for money επιλογή.