Οδηγούμε το νέο Ford Kuga PHEV

Μια από τις εταιρείες που έχουν επενδύσει σημαντικά στην υβριδική τεχνολογία, είναι η Ford, η οποία προσφέρει το Kuga σε plug-in hybrid έκδοση.
Δημήτρης Μπαλής

Όλες οι εταιρείες βαδίζουν προς τον δρόμο της ηλεκτροκίνησης και εξαίρεση δεν θα αποτελούσε η Ford.

Ο Αμερικανός κατασκευαστής έχει επενδύσει τεράστια ποσά για την εξέλιξη των κινητήριων συστημάτων του και ως εκ τούτου διαθέτει στην αγορά πολλά μοντέλα και επίπεδα εξοπλισμού τα οποία μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή.

Ένα από τα μοντέλα που συνδυάζουν όλα τα παραπάνω είναι το plug-in hybrid Kuga που πετυχαίνει τιμές, περισσότερο ενός αυτοκινήτου πόλης παρά ενός μεσαίου SUV.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν στην έκδοση St Line X.

Αυτή εφοδιάζει το μοντέλο με έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 2.5 lt και έναν ηλεκτρικό. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 225 ίππους, που περνούν στον δρόμο μέσω ενός κιβωτίου CVT. Το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9 δευτερόλεπτα, με την κατανάλωση να είναι κάτω από 5 λίτρα/100χλμ. με τη χρήση του ατμοσφαιρικού μοτέρ, ενώ αν η μπαταρία έχει φορτιστεί, τότε διατηρείται κάτω από τα τέσσερα.

Για να φορτιστεί πλήρως η μονάδα απαιτούνται 6,5 ώρες σε οικιακή πρίζα και 3,5 εφόσον χρησιμοποιηθεί ο wallbox της Ford. Η χωρητικότητά της είναι 14,4kWh και οι συνολικές εκπομπές ανέρχονται στα 22γρ./χλμ.

Δημήτρης Μπαλής

Το αυτοκίνητο διακρίνεται από τον όμορφο σχεδιασμό και την ποιοτική καμπίνα του, εκεί όπου τα υλικά είναι καλά και η εργονομία παραμένει σε εξίσου καλά επίπεδα.

Ο εξοπλισμός και η τεχνολογία διατηρούνται στο προσκήνιο παρά την ηλικία του και οι χώροι για τους επιβαίνοντες κρίνονται επαρκείς. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 411 λίτρα, αλλά μπορούν να ανέβουν στα 581, ανάλογα με τη θέση της πίσω συρόμενης σειράς.

Στον δρόμο, η κύλισή του είναι μια από τις καλύτερες στην κατηγορία, έστω και αν η ανάρτηση παραμένει κάπως σφιχτή. Λογικό, όμως, να γίνεται αυτό, καθώς η αναφορά γίνεται για ένα αυτοκίνητο 225 ίππων, κάτι που σημαίνει πως δεν επιτρέπονται πολλές κλίσεις, διατηρώντας παράλληλα σταθερότητα στην άσφαλτο.

Το υβριδικό σύνολο βοηθά, πέραν της κατανάλωσης, στην ησυχία κατά τη διαδρομή έως ότου εμπλακεί το θερμικό μοτέρ και αν χρειαστεί κάποια στιγμή να πατηθεί περισσότερο το γκάζι, αυτό θα γίνει άνετα, εύκολα και προφανώς πολύ γρήγορα. Αν κάποιος επιθυμεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρισμό, μπορεί να το κάνει έως τα 76 χιλιόμετρα.

Δημήτρης Μπαλής

Ένα SUV με σπορ χαρακτήρα, όπως είναι το Ford Kuga plug-in hybrid, διαθέτει κράτημα στον δρόμο, αλλά και τον αστικό χαρακτήρα του όταν χρειαστεί να οδηγηθεί εκεί.

Χάρη στο κινητήριο σύστημα, η οικονομία καυσίμου διατηρείται στα επιθυμητά επίπεδα, ενώ ταυτόχρονα, φορτίζεται και η μπαταρία από το θερμικό μοτέρ, μειώνοντας τους χρόνους φόρτισης σε πρίζα. Στο ταξίδι παραμένει οικονομικό και άνετο, ενώ στις off-road διαδρομές κινείται ικανοποιητικά, δίχως να έχεις μεγάλες απαιτήσεις από ένα όχημα με κίνηση στον έναν άξονα.

Εν κατακλείδι, το Kuga PHEV αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο που συνδυάζει όλα τα απαραίτητα στοιχεία ενός SUV με την υβριδική τεχνολογία, εξασφαλίζει οικονομία καυσίμου, ενώ έχει την ικανότητα παράλληλα να κινηθεί πολύ γρήγορα όταν απαιτηθεί.

Δημήτρης Μπαλής

Δημοφιλή