Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και του μικρού το μεγαλύτερο, θα μπορούσα να πω. Αν βάλουμε το Nissan Qashqai πρώτης γενιάς, του 2007, που όρισε μια νέα κατηγορία, των Crossover, τα οποία μετεξελίχθηκαν και ενσωματώθηκαν με τα SUV, δίπλα δίπλα με το σημερινό, της 3ης γενιάς μοντέλο, τότε θα τρίβουμε τα μάτια μας. Όχι τόσο με τις σχεδιαστικές αλλαγές, οι οποίες –πράγματι- είναι σημαντικές, αλλά κυρίως με τις διαστάσεις, καθώς είναι σαν να άλλαξε κατηγορία.
Να φανταστείτε ότι, ακόμα και από την 2η γενιά, μεγάλωσε σε μήκος κατά 3,5 εκ., φθάνοντας στα 4,425 μ., ψήλωσε κατά 2,5 εκ., στα 1,625 μ. και φάρδυνε κατά 3,2 εκ., στα 1,835 μ.
Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, δέχθηκε όλα τα ευεργετήματα της μηχανολογικής εξέλιξης, για τα οποία θα αναφερθώ στη συνέχεια.
Σε εμφάνιση, για να ξεκινήσω, το Qashqai είναι από μακριά αναγνωρίσιμο, με το τονισμένο, χρωμιωμένο V στη μάσκα, ενώ οι εισαγωγές αέρα μπροστά, οι ποδιές και τα περιμετρικά προστατευτικά, τονίζουν τον χαρακτήρα του on-off οχήματος, μολονότι αυστηρά προσθιοκίνητο, σε αυτή την έκδοση.
Ταυτόχρονα, το ανασηκωμένο πίσω τμήμα και η αεροτομή οροφής, χαρίζουν ακόμα πιο σπορτίφ εμφάνιση, με το ολόγραμμα QASHQAI στην πόρτα, να αναδεικνύει την ταυτότητα του μοντέλου, που διαθέτει LED φωτιστικά, εμπρός και πίσω.
Οι τροχοί των 17 ιντσών, σε περίτεχνες ζάντες, είναι περισσότερο για εντός δρόμου καταστάσεις, σε συνδυασμό με το πιο χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 2 εκ., όντας στα 18 εκ. Όμως, και με αυτά θα κινηθεί στο χώμα πολύ καλά, αλλά όχι σε ακραίες καταστάσεις.
Η καμπίνα του Nissan Qashqai, ήταν ευρύχωρη, όμως έγινε ακόμα πιο άνετη, πίσω, καθώς μάκρυνε κατά 2 εκ. και το μεταξόνιο των 2,665 μ. Η ευταξία είναι χαρακτηριστική, το ταμπλό ελαφρώς κεκλιμένο προς τον οδηγό, απουσιάζουν τα χειριστήρια, φέρει οθόνη αφής 10,8 ιντσών, αναλογικό πίνακα οργάνων, μαλακά πλαστικά, τιμόνι με σχεδόν επίπεδο κάτω τμήμα, πολύ καλής στήριξης καθίσματα, αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και ηλεκτρικό χειρόφρενο. Μεγαλύτερο και το πορτ-μπαγκάζ των 504 λίτρων, υπερ-αρκετό για 5 άτομα σε ταξίδι.
Το μοτέρ βενζίνης των 1.3 lt, ισχύος 140 hp στις 5.500 σ.α.λ. και ροπής 240 Nm μεταξύ 1.650 και 4.000 σ.α.λ., είναι πολύ αποδοτικό και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το μοτέρ εισάγεται με την πολύ ήπια υβριδική τεχνολογία 12V, που μαζί με την απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων στο ρελαντί, καταφέρνουν να περιορίζουν λίγο την κατανάλωση καυσίμου, σε ανεκτά επίπεδα, δηλαδή και κάτω από τα 8 λίτρα στα 100 χλμ., μέρες που είναι.
Ουσιαστικά, η ενσωματωμένη μίζα / γεννήτρια, φορτίζει την μικρούλα μπαταρία, που χαρίζει αθόρυβο ξεκίνημα και 6 ίππους για έως 20 δευτ., αλλά παράλληλα μειώνει και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 4 γρ./χλμ. Εύκολη λύση, ως ένδειξη περιβαλλοντικής ευαισθησίας.
Οδηγώντας, βέβαια, μπορείς να επιλέξεις από τον σχετικό διακόπτη στην κονσόλα, ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας: Eco, Standard, Sport, ανάλογα το πώς θέλεις να κινηθείς. Εγώ πιο πολύ επέλεξα το Eco, όμως στο Sport νιώθεις ζωντάνια και το γκάζι να πιάνει τόπο. Τότε, όμως, ανεβαίνει και λίγο ο θόρυβος του μοτέρ, στις υψηλές στροφές, αλλά χωρίς να προβληματίζει ιδιαίτερα, εξαιτίας της θαυμάσιας ηχομόνωσης.
Στιβαρό στον δρόμο, με κάτι παραπάνω από 1.300 κιλά βάρος, ανεβαίνει εύκολα στις ορεινές διαδρομές, με το κιβώτιο ταχυτήτων να συνδράμει με την καλή κλιμάκωση των σχέσεων. Τις κλίσεις δεν τις νιώθεις εύκολα, έχοντας βελτιωμένη ακαμψία κατά 40%, με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω να μην διαφέρει πολύ από τους πολλαπλούς συνδέσμους, εξυπηρετώντας τους χώρους στο πορτ-μπαγκάζ.
Με δυνατά φρένα, κοφτερό τιμόνι για ευελιξία και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, το Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS, όπως αναφέρεται η έκδοση, είναι ένα αυτοκίνητο που θέλοντας να επιλέξεις κάτι από την κατηγορία αυτή, από εκεί θα πρέπει να ξεκινήσεις να δοκιμάζεις, καθότι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού.