Στην εποχή του εξηλεκτρισμού η σουηδική Volvo, υπό κινεζική ιδιοκτησία και οικονομική ευρωστία, κυριαρχεί.
Η εταιρεία έχει να επιδείξει μια πλούσια γκάμα εξηλεκτρισμένων εκδόσεων, τόσο plug-in hybrid όσο και αμιγώς ηλεκτρικών, με σκοπό, σε λίγα χρόνια από τώρα, να κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.
Η έκδοση που οδήγησα πριν λίγες μέρες, η plug-in hybrid του Volvo XC60, ήρθε να μου θυμίσει ότι καλά κάνουν οι εταιρείες, και εν προκειμένω η Volvo, να εξακολουθούν να έχουν ενδιάμεσες λύσεις, δηλαδή μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που συνδυάζουν ηλεκτρικό μοτέρ και φόρτιση από εξωτερική πηγή.
Κι αυτό επειδή έχεις πολλά ηλεκτρικά χιλιόμετρα στη διάθεσή σου, υπερ-αρκετά για καθημερινές μετακινήσεις χωρίς να ρυπαίνεις και με πολύ χαμηλό κόστος, εξαιτίας της μεγάλης διαφοράς τιμής της κιλοβατώρας από τη βενζίνη.
Κι επιπλέον, στο ταξίδι μπορείς να αξιοποιήσεις τη βενζίνη ως καύσιμο, μέχρι να ξαναφορτίσεις.
Τα plug-in hybrid είναι μια ενδεδειγμένη λύση και την προτιμούν πολλοί, ειδικά οι εταιρείες για στελέχη τους, καθώς υπάρχουν φοροαπαλλαγές.
Το Volvo plug-in hybrid Recharge T6 είναι η λιγότερο… ισχυρή έκδοση, όσο μπορούμε να το πούμε αυτό, διότι οι 340 ίπποι δεν είναι καθόλου λίγοι, αλλά σαφώς λιγότεροι από τους 455 της έκδοσης Τ8.
Πάντως, δεν με πείραξε καθόλου. Τουναντίον, ευχαριστήθηκα πολύ οδηγώντας ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικές αρετές και δυναμικές επιδόσεις.
Αναμφίβολα, το μεσαίο μεγέθους SUV της Volvo (4,7μ. μήκος) είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχειλίζει από δυναμισμό και πολυτέλεια. Χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, με χαρακτηριστική ισορροπία ανάμεσα σε ακμές και λείες επιφάνειες, φέρει αλουμίνιο στα πλαίσια των παραθύρων, που «δένουν» με το αλουμίνιο στις ποδιές, μπροστά και πίσω, στη μάσκα και στις ράγες οροφής.
Τα πίσω φωτιστικά είναι σήμα κατατεθέν της Volvo, ενώ η αεροτομή στην οροφή συνεισφέρει στην πολύ καλή αεροδυναμική.
Στην χάρμα οφθαλμών καμπίνα, το κρεμ χρώμα στις δερμάτινες ταπετσαρίες, που απαντάται στις πόρτες, στο κάτω μέρος του ταμπλό και στην εσωτερική πλευρά του τιμονιού, έρχεται σε αρμονία με το σκούρο γκρι στα λοιπά μέρη.
Η ανασηκωμένη κονσόλα, φιλοξενεί το μικρό κρυστάλλινο λεβιέ για το αυτόματο κιβώτιο και τον μικρό περιστροφικό διακόπτη για την εκκίνηση, σε ένα μινιμαλιστικό κόκπιτ που όλα γίνονται μέσω της μεγάλης ψηφιακής οθόνης αφής.
Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη και διαθέτουν πολλές ρυθμίσεις, ενώ η άνεση είναι υποδειγματική, με τεράστιους χώρους ειδικά για τους πίσω επιβάτες (2,865μ. μεταξόνιο) που μπορούν να καθίσουν μέχρι και… σταυροπόδι. Τρεις ενήλικες βολεύονται εύκολα, παρά την ύπαρξη του τούνελ για το κιβώτιο, ενώ τα 468 λίτρα όγκου αποσκευών στο πορτ-μπαγκάζ χωρούν τα πάντα.
Οδηγώντας, έχεις συνδυαστική ισχύ 340 ίππους και μεγάλα αποθέματα ροπής με 590Nm διαθέσιμα και από τους δύο κινητήρες, τον 2λιτρο βενζίνης (253hp και 350Nm ροπής), και το ηλεκτρικό μοτέρ (88hp και 240Nm). Κι όλα αυτά τα απολαμβάνεις στο έπακρο, επιταχύνοντας το βάρους σχεδόν 2,2 τόνων αμάξωμα σε 5,9 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.
Το σύστημα τετρακίνησης δημιουργεί άριστα επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε συνθήκη, χωρίς να επηρεάζεται η μέση κατανάλωση που είναι κοντά στα 2,4 λίτρα ανά 100 χλμ., υπολογίζοντας ότι τα περίπου 81 χλμ. από αυτά είναι ηλεκτρικά, από μια μπαταρία χωρητικότητας 11,6 kWh. Μάλιστα, στην πόλη με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, μπορείς να διανύσεις έως και 99 χλμ. σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, κάνει που κάνει το Volvo plug-in hybrid Recharge T6 μια πολύ δυνατή επιλογή αγοράς, έχοντας και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.
Συμπερασματικά μιλάμε για ένα πολύ πλούσια εξοπλισμένο αυτοκίνητο, από τη βασική έκδοση, με υπηρεσίες Google και δυναμικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού.