Όταν οδηγείς για πολλές μέρες κάνοντας, μάλιστα πάρα πολλά χιλιόμετρα, σε μεικτές συνθήκες, τότε έχεις την ευκαιρία να διαπιστώσεις πολλά από ένα νέο μοντέλο.
Και το νέο Peugeot 308, ειδικά στην έκδοση diesel, προσφέρεται για τέτοιους είδους διαδρομές.
Με φρέσκια εμφάνιση και premium χαρακτηριστικά σε εξοπλισμό, ένα, υποτίθεται, κλασικό πεντάθυρο hatchback έχει μετατραπεί σε ένα καλογυμνασμένο σύνολο, που μπορεί άμεσα να ξεχωρίσει στον δρόμο και αυτό το διαπιστώνεις από όσους σε κοιτούν.
Το μακρύ καπό με τις πτυχές, τα κάθετα φώτα ημέρας LED που αποτελούν σήμα κατατεθέν όλων των νέων Peugeot, το νέο σήμα στην κυψελοειδή μάσκα και στο πλαϊνό φτερό, οι περίτεχνες ζάντες αλουμινίου και οι πινελιές χρωμίου στις άκρες του πίσω προφυλακτήρα, ενδυναμώνουν την εικόνα του μοντέλου.
Με 4,367μ. μήκος, συγκαταλέγεται στην κατηγορία των μικρομεσαίων αμαξωμάτων, έχοντας μακρύνει από το προηγούμενο, κάτι που μεταφράζεται και σε περισσότερους χώρους στην καμπίνα, εξαιτίας και των 2,675μ. του μεταξονίου.
Κι αν εξωτερικά σου κάνει κλικ στο μάτι, στην καμπίνα δύσκολα θα βρεις κάτι που να μην σου αρέσει. Η ψηφιακή τεχνολογία είναι έκδηλη παντού, από τον πίνακα οργάνων μέχρι και την οθόνη αφής, το i-Cockpit περιλαμβάνει και το σπορ τιμόνι με σχεδόν επίπεδα πάνω και κάτω μέρη (αν υπάρχει ψεγάδι, εντοπίζεται στο ότι δεν βρίσκεις εύκολα την ιδανική ρύθμιση σε ύψος για να βλέπεις και τις ενδείξεις του πίνακα), όπως και τον διακόπτη εκκίνησης στο πάνω μέρος της κονσόλας. Ακριβώς από κάτω, βρίσκεται ο μοχλός για το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και λίγο πιο κάτω, στην ίδια ευθεία, ο διακόπτης για τα προγράμματα λειτουργίας του συστήματος κίνησης.
Αυτό που σε εντυπωσιάζει είναι τα σπορ καθίσματα, με επένδυση αλκαντάρα και δέρμα, που προσδίδουν premium χαρακτήρα στο μοντέλο. Επίσης, η άνεση είναι υποδειγματική. Μπροστά από οδηγό και συνοδηγό, το βάθος του ταμπλό δημιουργεί μια αίσθηση ευρυχωρίας και ασφάλειας, ενώ και πίσω οι επιβάτες απολαμβάνουν άνεση για τα πόδια και το κεφάλι. Τα δε 412 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ, είναι καλά για την κατηγορία του αυτοκινήτου.
Πέραν αυτών, έμφαση έδωσα - και λογικό ήταν - στο κινητήριο σύνολο του αυτοκινήτου. Ηθελα να δω αν πράγματι μπορείς να πετύχεις χαμηλή κατανάλωση, υψηλή απόδοση και να βγάλεις πολλά χιλιόμετρα στον δρόμο. Και ο τίτλος «καταπίνει χιλιόμετρα και όχι λίτρα», είναι ενδεικτικός των συμπερασμάτων.
Με κινητήρα πετρελαίου 1.5lt και 130 ίππους σε ισχύ, έχεις ένα μοτέρ ικανό σε δύναμη, που μπορεί να προσπεράσει γρήγορα (10 δευτ. επιτάχυνση) και να κινηθεί με χαμηλό παραγόμενο θόρυβο. Ξεχνάς, δηλαδή, τα diesel του παρελθόντος. Σε μια εποχή που η υβριδική τεχνολογία έχει διεισδύσει, πρώτον για να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και δεύτερον για να μειωθεί και το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου, το Peugeot 308 diesel δείχνει ότι δεν καταναλώνει πολύ, εκπέμπει όσο το δυνατόν λιγότερους ρύπους, ενώ και σε κόστος χρήσης είναι εντός πλαισίου. Αρα, τα καλά diesel υπάρχουν και θα υπάρχουν για χρόνια ακόμα, έως τον πλήρη εξηλεκτρισμό.
Οδηγώντας, κυρίως με το πρόγραμμα Eco και το Normal, και ελάχιστα με το Sport, και με φυσιολογικές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς να ξεπεράσω τα όρια ταχύτητας, η μέση τιμή των 4,9 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα, για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, μόνο με πλήρως υβριδικά μοντέλα μπορεί να συγκριθεί. Θα μπορούσα να κατεβάσω και πιο κάτω τη μέση κατανάλωση, ίσως και στα 4,5 λίτρα, αλλά αυτό επιτυγχάνεται με πιο χαμηλές ταχύτητες. Όμως, 1.000 χιλιόμετρα ταξιδιού δεν είναι καθόλου λίγα με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ, κι αυτό το εκτιμάς ιδιαίτερα, κάνοντας την αναγωγή σε κόστος.
Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ, και τα 300 Nm έρχονται εύκολα στον δρόμο, τραβώντας τα 1.300 κιλά του αμαξώματος με άνεση.
Με γερό πάτημα, κράτημα, και ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος, δεν καταλαβαίνεις από κλίσεις, ούτε από αναπηδήσεις σε πιο δύσκολες καταστάσεις.
Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο για οικογένεια, αλλά και ζευγάρια, ενώ και ένας εργένης θα βρει αυτά που θέλει, σε ζωντάνια και λοιπά χαρακτηριστικά. Και επιπλέον, για όλους ισχύουν τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.