Οδηγούμε το plug-in hybrid Lynk & Co 01

Μια νέα μάρκα, ένα νέο μοντέλο, με ξεχωριστό στυλ και επιδόσεις.
.
.
HuffPost Greece/Δημήτρης Μπαλής

Η αλήθεια είναι ο κόσμος στον δρόμο κοιτούσε το σήμα στο καπό, έβλεπε τα γαλάζια φινιρίσματα στη μάσκα, στο πλάι και στις ζάντες και περίμενε να το κοιτάξει από την πίσω πλευρά για να διαβάσει Lynk & Co στη μέση της πίσω πόρτας και το 01 στην άκρη της.

Δεν πρόκειται για μια μάρκα, αμερικανική, με εμπορικό σήμα που συνήθως στο Co σημαίνει Company, αλλά για μια κινεζική μάρκα που αποτελεί κοινοπραξία του Geely Group και του Volvo Group, που ανήκει βέβαια στη Geely.

Μάλιστα η επινόηση της ονομασίας Lynk & Co ήρθε μέσα σε ένα… ταξί, από τους ιδρυτές της εταιρείας. Με το Lynk θέλησαν να τονίσουν τη συνδεσιμότητα της μάρκας με το παρόν και το μέλλον της τεχνολογίας, ενώ με το Co προσεγγίζουν τη νεότερη γενιά ανθρώπων. Το 01 απλά είναι το πρώτο μιας σειράς μοντέλων και το πρώτο που ήρθε στην Ελλάδα.

Για να δώσω ακριβή διάσταση, η Lynk & Co ιδρύθηκε το 2016 και τώρα απασχολεί περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους στα κεντρικά γραφεία στη Σουηδία. Διαθέτει ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης στο Γκέτεμποργκ και επιπλέον σχεδιαστικά κέντρα στη Σαγκάη, στην Καλιφόρνια και στο Κόβεντρι, ενώ τέσσερα νεοσύστατα εργοστάσια τελευταίας τεχνολογίας κατασκευάζουν τα προϊόντα της. Ήδη λειτουργεί σε 7 κύριες αγορές και σε 12 της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, έχοντας διαθέσει 57.000 αυτοκίνητα από το 2021.

Στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από την εταιρεία SEEAG, που δραστηριοποιείται σε 12 χώρες με μάρκες όπως η Volvo, η Kia και η Geely, δημιουργώντας υποκατάστημα αλλά και εμπόρους που απέκτησε πρόσφατα στην Αθήνα.

.
.
HuffPost Greece/Δημήτρης Μπαλής

Τώρα, όσον αφορά το 01, το μοντέλο δοκιμής. Πρόκειται για ένα Premium plug-in hybrid SUV που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στη Σουηδία, βγαίνει από την ίδια γραμμή παραγωγής με το Volvo XC40 και το Polestar και μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Volvo XC40.

Σχεδιαστικά είναι όμορφο με τα φώτα ημέρας ψηλά στο καπό και τους προβολείς χαμηλά, με τις ακμές και τα περιμετρικά προστατευτικά να τονίζουν τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου.

Με μήκος 4,54μ., πλάτος 1,85μ. και ύψος 1,68μ., ανήκει στα λεγόμενα συμπαγή SUV, ενώ έχει και πιο αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21,3 εκ.) έναντι του XC40.

.
.
HuffPost Greece/Δημήτρης Μπαλής

Στο εσωτερικό, η υπερυψωμένη κονσόλα, το κεκλιμένο προς τον οδηγό ταμπλό, το σπορτίφ τιμόνι, τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα (και με γαλάζια ταπετσαρία), η χαμηλά τοποθετημένη, οριζόντια οθόνη αφής 12,8 ιντσών (με απίστευτη κάμερα οπισθοπορείας), και ο μικρός επιλογές στο κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με διακόπτες και περιστροφικά χειριστήρια, συνθέτουν μια ευχάριστη εικόνα που συμπληρώνεται από την ανοιγόμενη πανοραμική οροφή.

.
.
HuffPost Greece/Δημήτρης Μπαλής

Πέντε ενήλικες θα βολευτούν καλά, με 461 λίτρα διαθέσιμα στον χώρο αποσκευών, ενώ η ψηφιακή τεχνολογία κάνει την εμφάνισή της και στον πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, έχοντας και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με ενημερώσεις OTA, πληροφορίες κυκλοφορίας και στάθμευσης σε πραγματικό χρόνο, όντας πάντα με συνδεδεμένο WI-FI. Φέρει και ασύρματη φόρτιση smartphone καθώς και συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Παράλληλα διαθέτει και θύρες φόρτισης.

Εκκινώντας ηλεκτρικά και οδηγώντας με αθόρυβη λειτουργία, όχι μόνο σε χαμηλές ταχύτητες αλλά και σε υψηλότερες, πατάς καλά στον δρόμο και με το άμεσο τιμόνι οι στροφές φαίνονται παιχνίδι. Έχει συνδυασμένη ισχύ 262 ίππων, χρησιμοποιώντας τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα και τον ίδιο κινητήρα βενζίνης 1.5lt με το Volvo XC40. Προσφέρει αυτονομία 75 χλμ. σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία μέσω της μπαταρίας 17,6 kWh και φορτίζεται με τον ενσωματωμένο φορτιστή.

Μπορείς να επιλέξεις και πρόγραμμα λειτουργίας, Pure για αμιγώς ηλεκτρικά όπως θα πλησιάσεις τα 75 χλμ. που δίνει το εργοστάσιο, και Hybrid για μικτή λειτουργία με το μοτέρ βενζίνης. Στο δε Power παίρνεις το μέγιστο από τα δύο μοτέρ, επιταχύνοντας σε 8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα. Για εκείνους που αρέσκονται στην τελική ταχύτητα, «βγάζει» 210 χλμ./ώρα, έχοντας εκεί ηλεκτρονικό κόφτη.

Προσθιοκίνητο, με σκληρά φρένα και καλοστημένη ανάρτηση, έφθασα τη μέση κατανάλωση στα 6,6 λίτρα στα 100 χλμ. κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Έχοντας υπερπλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας καλύπτεται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση και 8ετή για την μπαταρία.

.
.
HuffPost Greece/Δημήτρης Μπαλής

Δημοφιλή