Έχουμε περάσει σε μια εποχή της ηλεκτροκίνησης, όπου οι θερμικοί κινητήρες θα αντικατασταθούν από τους ηλεκτρικούς. Βέβαια, για να γίνει κάτι τέτοιο εφικτό, θα χρειαστούν πολλά χρόνια και για να αρχίζουν να εγκλιματίζουν σιγά σιγά τους καταναλωτές, οι κατασκευαστές προσφέρουν πιο ενδιάμεσες λύσεις.
Διατίθενται τα plug-in hybrid, τα mild hybrid, αλλά και τα strong hybrid, όπως, άλλωστε, το Suzuki Vitara. Στη νέα φουλ υβριδική έκδοσή του, αποδεικνύει γιατί είναι ικανό εντός δρόμου, χάρη στη μικρή του κατανάλωση όσο και εκτός αυτού, λόγω της απόστασής του από το έδαφος.
Αν θελήσει κανείς να βρει τις διαφορές που εντοπίζονται ανάμεσα στις ήπιες υβριδικές εκδόσεις του Vitara και της Strong Hybrid, η αλήθεια είναι πως θα χρειαστεί αρκετό χρόνο. Αν, όμως, είναι «ψαγμένος» θα καταφέρει να βρεθεί στην πίσω πόρτα για να δει το λογότυπο Hybrid σε μαύρο φόντο. Αυτό για το εξωτερικό.
Όσον αφορά στο εσωτερικό, αν εξαιρέσει το μπουτόν ECO, με το οποίο έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, όλα τα υπόλοιπα είναι ίδια. Αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και σκληρά πλαστικά με σωστή συναρμογή, ό,τι ακριβώς εφοδιάζει τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 7 ιντσών με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, που είναι παράλληλα συμβατή με τα Android Auto και Apple CarPlay, ενώ η μικρότερη των 4,2 ιντσών, αφορά τον οδηγό και τις πληροφορίες που έχει στο οπτικό του πεδίο, όπως είναι για παράδειγμα αυτές για τον συμβατικό κινητήρα, τον ηλεκτρικό, την ανάκτηση ενέργειας και άλλα.
Επίσης, παρέχεται το Safety Support, η πλήρης γκάμα δηλαδή των συστημάτων υποβοήθησης, που εμπλουτίζει ακόμα περισσότερο τον εξοπλισμό. Πάντως, καθώς για χάρη της νέας τεχνολογίας, υπάρχουν και κάποια αναγκαία στοιχεία που χρήζουν διαφοροποίησης, η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ ανέρχεται στα 289 λίτρα, έναντι των 375 των ήπια υβριδικών εκδόσεων. Λογικό αυτό, καθώς η μπαταρία καταλαμβάνει περισσότερο χώρο σε ένα Strong Hybrid.
Αυτό δεν σημαίνει, όμως, σε καμία περίπτωση πως οι επιβάτες θα αισθανθούν άβολα στην καμπίνα. Κάθε άλλο. Τέσσερις στην προκειμένη περίπτωση μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα.
Η «καρδιά» του αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα Dualjet 1.5 lt, ισχύος 102 ίππων με 138Nm ροπή. Συνεργάζεται άψογα με τον συμπαγή και ελαφρύ ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 33 ίππους με 60Nm ροπή και το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η μπαταρία ιόντων λιθίου λειτουργεί με τάση 140V.
Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 116 ίππους, με την κίνηση να μεταδίδεται είτε στους εμπρός είτε σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος AllGrip. Το ηλεκτρομοτέρ παίρνει κίνηση ή με ρεύμα από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή από την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 840Wh.
Αυτή με τη σειρά της φορτίζεται είτε από τη συμβατική μονάδα κίνησης είτε από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που ενεργοποιείται κάθε φορά που πατιέται το φρένο ή το πόδι δεν πατά το πεντάλ του γκαζιού.
Ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, το Suzuki Vitara Strong Hybrid μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως 60χλμ./ώρα και για περίπου 4.5 χιλιόμετρα.
Επιπροσθέτως, σε ταχύτητες έως 80χλμ./ώρα, το θερμικό μοτέρ μπορεί να σβήσει κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης, φορτίζοντας έτσι το πακέτο της μπαταρίας. Η Suzuki ανακοινώνει κατανάλωση 5,8λτ./100χλμ. και εκπομπές CO2 132γρ.χλμ.
Το αυτοκίνητο εξασφαλίζει πως θα κινηθεί άνετα σε κάθε περίσταση και το σίγουρο είναι πως θα βοηθήσει τον ιδιοκτήτη να περιορίσει τα έξοδά του, αυξάνοντας παράλληλα την ευχαρίστησή του.
Το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 13,4 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα σταματά στα 180χλμ./ώρα, επιδόσεις που δεν είναι αξιοζήλευτες, απλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός πως δεν κατασκευάστηκε για να ρίχνει καρότσες, αλλά με γνώμονα την τσέπη του οδηγού.
Στη διάθεσή του έχει τέσσερα προγράμματα οδήγησης που είναι τα Auto, Sport, Snow και Lock, τα οποία βρίσκονται πανεύκολα μέσω του περιστροφικού διακόπτη που έχει τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα.
Εκτός δρόμου, θα αναδείξει τις πλούσιες αρετές του δίχως πρόβλημα, καθώς η απόσταση των 17,5 εκ. από το έδαφος το καθιστούν σχετικά αλώβητο, ενώ το σύστημα AllGrip δεν επηρεάζεται από το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας.
Λειτουργεί πάντα είτε είναι άδεια είτε στο φουλ. Ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι πάντα εκεί και θα βοηθά από την πλευρά του, έχοντας τη διαθέσιμη ισχύ πάντα παρούσα στο διάβα σου.