Βλέποντας το Volkswagen Tiguan, με τις πληθωρικές του διαστάσεις (4,728 μ. μήκος πλάτος 1,839 μ. και ύψος 1,686 μ.), αντιλαμβάνεσαι πόσο έχουν αλλάξει τα μεγέθη αμαξωμάτων στις κατηγορίες.
Πλέον, τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο μεγάλα, με το Tiguan να αγγίζει τις διαστάσεις του μεγαλύτερου SUV της VW, του Touareg, αλλά στην πρώτη του γενιά.
Πληθωρικό, λοιπόν, και με άκρως εντυπωσιακό look, στην έκδοση δοκιμής R-Line, η οποία διακρίνεται για αρκετά χαρακτηριστικά εμφάνισης που την κάνουν να ξεχωρίζει στον δρόμο.
Προφυλακτήρες και ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος, εντυπωσιακές εισαγωγές αέρα στις άκρες του προφυλακτήρα μπροστά, μαρσπιέ, ράγες οροφής, 19άρες ζάντες αλουμινίου, μεγάλη αεροτομή πίσω και δύο διπλές απομιμήσεις εξάτμισης στις άκρες του πίσω προφυλακτήρα, ολοκληρώνουν ένα καλοσχεδιασμένο σύνολο.
Κι επειδή αναφέρθηκα στις απομιμήσεις εξάτμισης, βρίσκονται εκεί για να κάνουν μπαμ και όχι για να εκπέμπουν καυσαέρια, καθώς κάτω από τον προφυλακτήρα έχουν καλυφθεί, επιμελώς, οι πραγματικές απολήξεις εξάτμισης. Ωραίο κόλπο, για το μάτι, από τους σχεδιαστές.
Εξίσου σπορτίφ είναι και η καμπίνα, με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, πλαστικά μαλακά σε υφή, καλαίσθητη ταπετσαρία, πενταλιέρες αλουμινίου, και τιμόνι με κάπως επίπεδο κάτω τμήμα και πολλούς διακόπτες. Η ψηφιακή τεχνολογία κάνει έντονη την εμφάνισή της στον πίνακα οργάνων, στην οθόνη αφής και στα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού.
Αρκετοί μικροί αποθηκευτικοί χώροι διευκολύνουν τη ζωή των επιβατών στην καμπίνα, η οποία με μεταξόνιο 2,789 μ. αποδεικνύεται υπερ-άνετη για πέντε ενήλικες επιβάτες. Αν εξαιρέσουμε το τούνελ μετάδοσης στο πίσω μέρος, που θα δυσκολέψει κάπως τον μεσαίο επιβάτη, τότε ψεγάδι δε βρίσκεις εύκολα.
Το ίδιο ευρύχωρο είναι και το πορτ-μπαγκάζ των 520 λίτρων, που γίνεται ακόμα πιο μεγάλο (615 λίτρα) εξαιτίας της δυνατότητας μετακίνησης του πίσω πάγκου των επιβατών, κατά 16 εκ. μπροστά.
Πρακτικά αυτό εξυπηρετεί, αν δεν υπάρχουν πίσω επιβάτες ή είναι μικρά παιδιά, να σύρεται ο πάγκος για να χωρούν περισσότερες αποσκευές στο πορτ-μπαγκάζ. Παράλληλα, διαιρούνται και αναδιπλώνονται οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, ώστε να δημιουργείται ένας σχεδόν επίπεδος χώρος φόρτωσης.
Στα μηχανικά μέρη, το γνωστό turbo μοτέρ των 1.5lt TSI, αποδίδει 150 ίππους, μεταξύ 5.000 και 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή των 250Nm να έρχεται από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Το χαρακτηριστικό του μοτέρ είναι ότι στο ρελαντί απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, προκειμένου να κάνει εξοικονόμηση καυσίμου.
Πάντως, μολονότι η εταιρεία δίνει μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα στα 100 χλμ., εντούτοις δεν κατάφερα να πέσω κάτω από τα 9 λίτρα στα 100 χλμ., χωρίς ιδιαίτερο ζόρι.
Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, που συνοδεύει το μοτέρ, είναι διπλού συμπλέκτη, κάτι που σημαίνει ότι οι αλλαγές είναι άμεσες και γίνονται ακόμα πιο άμεσες αν αλλάξεις χειροκίνητα τις σχέσεις, από τα paddles που βρίσκονται πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού. Μάλιστα μπορείς να χρησιμοποιήσεις και την πιο σπορ ρύθμιση.
Πέραν αυτού, έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, που παραμετροποιούν τη χαρτογράφηση του κινητήρα, του κιβωτίου και του ESP: το Eco είναι για οδήγηση στην πόλη, για να μην καίς πολύ καύσιμο, το Normal που μπορείς να το χρησιμοποιείς στον αυτοκινητόδρομο, το Sport αν θέλεις να κάνεις μια γρήγορη προσπέραση, για παράδειγμα, και το Individual, για να ρυθμίσεις το δικό σου στυλ οδήγησης.
Η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα και η πρόσφυση είναι πολύ καλή. Παρά τον δυναμικό του χαρακτήρα, δεν εμφανίζει υποστροφή, ακόμα και στα γρήγορα στροφιλίκια. Το δε στήσιμο της ανάρτησης, παρόλο που υπάρχουν μεγάλες ζάντες, συμπεριφέρεται πολύ καλά.
Με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το Tiguan μπορεί να κινηθεί και σε δύσκολα εδάφη, αν χρειαστεί, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι πολλοί αγοραστές SUV δεν τα παίρνουν για να κινούνται off-road.
Εξοπλισμένο με τη σύγχρονη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, το Τguan R-line 1.5 TSI, αποτελεί μια αξιοπρόσεκτη πρόταση στην αγορά των μεσαίων SUV, έχοντας χαρακτήρα και δυνατότητες.