Το επιβατικό κοινό αντιμετωπίζει υψηλότερες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων ενόψει της επικείμενης «πράσινης μετάβασης» στα καύσιμα και τον στόχο του κλάδου για τη μείωση των εκπομπών στο καθαρό μηδέν έως το 2050, δήλωσε την Τρίτη ο επικεφαλής μιας παγκόσμιας εμπορικής ένωσης.
Ο Γουίλι Γουόλς, Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών, η οποία περιλαμβάνει τις περισσότερες από τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου, ζήτησε ταχύτερη δράση στην Ευρώπη για να αυξηθεί η σπάνια παραγωγή πιο οικολογικού Αειφόρου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF).
«Δεν μπορείτε να περιμένετε από έναν κλάδο που έχει κατά μέσο όρο κέρδος 1 δολάριο ανά πελάτη να απορροφήσει τις αυξήσεις που έχουμε δει», είπε στους δημοσιογράφους.
«Στο μέλλον, καθώς βλέπουμε αυξήσεις στο κόστος του άνθρακα... πρέπει να υπάρχει αντίκτυπος στις τιμές των εισιτηρίων καθώς ο κλάδος μεταβαίνει στο καθαρό μηδέν. Οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να απορροφήσουν το αυξημένο κόστος», πρόσθεσε.
Οι περιβαλλοντικές ομάδες υποστηρίζουν ότι τα υψηλότερα αεροπορικά έξοδα ταξιδιού θα συμβάλουν στον περιορισμό των εκπομπών, περιορίζοντας την αύξηση της κυκλοφορίας.
Ο Γουόλς επαίνεσε τις προσπάθειες των Ηνωμένων Πολιτειών να αυξήσουν την παραγωγή καθαρών καυσίμων, σε προφανή αντίθεση με τις ευρωπαϊκές αντιρρήσεις ότι τα νέα κίνητρα των ΗΠΑ θα μπορούσαν να δημιουργήσουν άνισους όρους ανταγωνισμού.
«Στις ΗΠΑ αναγνωρίζεται ότι τα Βιώσιμα Αεροπορικά Καύσιμα αποτελούν μέρος της απάντησης και επικεντρώνονται σε μεγάλο βαθμό στην πρόσθετη παραγωγή», είπε.
Απέρριψε ως «ανοησίες» τις κινήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης να υποχρεώσει τα αεροδρόμια να προσφέρουν αυξανόμενες προμήθειες SAF, οι οποίες δεν είναι ευρέως διαθέσιμες.
«Η απάντηση της Ευρώπης στο πρόβλημα τιμωρεί τους ανθρώπους», είπε.
Τον Ιούλιο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε κανόνες για τα αεροπορικά καύσιμα που θέτουν δεσμευτικούς στόχους για την αντικατάσταση της κηροζίνης με λιγότερο ρυπογόνες πηγές, διευρύνοντας παράλληλα τον ορισμό του τι θα μπορούσε να είναι ένα πράσινο καύσιμο.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει ξεκινήσει μια κυβερνητική πρόκληση να προμηθεύει τουλάχιστον 3 δισεκατομμύρια γαλόνια SAF ετησίως έως το 2030.
Ο τομέας των αεροπορικών εταιρειών θεωρείται ένας από τους πιο δύσκολους στην απομάκρυνση του άνθρακα, καθώς τα καύσιμα για πτήσεις δεν μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν με άλλα είδη ενέργειας.
Ο φετινός νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ περιλαμβάνει σημαντικές επιδοτήσεις στη βιομηχανία SAF με τη μορφή εκπτώσεων φόρου, αλλά οι ηγέτες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου του επικεφαλής της αεροπλάνας Airbus, είπαν ότι η νομοθεσία είναι άδικη