Μεταφορές κλασικών μυθιστορημάτων, νέα έργα αλλά και σπάνια ανεβάσματα επιφυλάσσει ο Νοέμβριος στις θεατρικές σκηνές της Αθήνας.
«Top Girls» της Κάριλ Τσέρτσιλ, Θέατρο Πόρτα (από 2 Νοεμβρίου)
Το διάσημο θεατρικό έργο της Κάριλ Τσέρτσιλ έρχεται στο θέατρο Πόρτα, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Έργο πρωτότυπο ως προς τη δομή του, με εξαιρετικά λεπτό χειρισμό στο χιούμορ του, την ποιητικότητα, την ιστορικότητα αλλά και την κριτική του στάση απέναντι στην κοινωνική θέση της γυναίκας και μην έχοντας χάσει τίποτα απ′ τη φρεσκάδα του απ′ τη δεκαετία του ’80, το «Top Girls» διέπεται από μια βασική φεμινιστική προβληματική, δίνοντας μια πολύ καλή βάση για έναν ουσιαστικό διάλογο επί του θέματος. Παρόλα αυτά, δεν είναι ένα έργο για το φεμινισμό αλλά για τη γυναίκα, την πολιτική και κοινωνική της θέση, «μια νηφάλια οπτική στο γυναικείο ζήτημα, που αρνείται τις χρωματισμένες υπερπλουστεύσεις και τη διαρκή συνθηματολογία, που δικαιολογείται μόνο ως θυμός και αμηχανία μπρος σ’ έναν κόσμο που αλλάζει βίαια και δραματικά», κατά τον Θωμά Μοσχόπουλο. Πρωταγωνιστούν: Μαρία Καβογιάννη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Βίκυ Βολιώτη, Αλεξία Καλτσίκη, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Ειρήνη Μακρή, ’Αλκηστις Πολυχρόνη.
«Αξύριστα Πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου, Από Μηχανής Θέατρο (από 2 Νοεμβρίου)
Δεκατρία χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα, το βραβευμένο θεατρικό έργο «Αξύριστα Πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου ανεβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη. Πρόκειται για ένα ρεαλιστικό, κοινωνικό δράμα με υπαρξιακές και ποιητικές προεκτάσεις. Μέσα από το χιούμορ και το έντονο σασπένς παρακολουθούμε πέντε ανδρικούς χαρακτήρες που ξεγυμνώνονται ψυχικά απέναντι στο αντικείμενο του πόθου τους. Τα μυστικά τους προοδευτικά αποκαλύπτονται και μαζί τους ξετυλίγεται το κουβάρι της ιστορίας μέχρι το καθηλωτικό φινάλε.
«Μαρία Στιούαρτ» του Φρίντριχ Σίλερ, Θέατρο ’Αλμα (από 2 Νοεμβρίου)
Η ‘Αντζελα Μπρούσκου ανατρέχει στο δράμα του Φρίντριχ Σίλερ για να παρακολουθήσει την ανηλεή σύγκρουση των δύο μυθικών βασιλισσών της ευρωπαϊκής ιστορίας: της Ελισάβετ της Αγγλίας και της Μαρίας της Σκωτίας που διεκδικούν τον ίδιο θρόνο προκειμένου να επικρατήσουν σ’ έναν κόσμο ανδρών που επιβουλεύεται την θέση τους. Εθνικές ταυτότητες, θρησκείες, παραμορφωμένες ιδεολογίες, ιστορικές συμμαχίες θα θέσουν σε δοκιμασία τις δυνάμεις και τις δυνατότητες τους. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους κρατούν η Κατερίνα Μαραγκού και η Παρθενόπη Μπουζούρη.
«Life Before Grammy’s», Γυάλινο Μουσικό Θέατρο (από 4 Νοεμβρίου)
Ο βραβευμένος ηθοποιός Γιάννης Νιάρρος,, μετά τις συνεχείς ερμηνευτικές του διακρίσεις στο θέατρο αλλά και στον κινηματογράφο («Στέλλα Κοιμήσου» - «Ποιός σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα» - «Ορέστεια» - «Νοτιάς» ) αφήνει για λίγο το θεατρικό σανίδι και στήνει με τους συνεργάτες του, ένα πρωτότυπο stand-up comedy, χτίζοντας μιαν εκκεντρική περσόνα. Σ′ αυτό το ταξίδι του στα διάφορα μουσικά στυλ (blues, rock, funk, pop, disco, jazz, hip-hop, trap, ελληνικά) και στα θεατρικά νούμερα, θα τον συνοδεύουν κάθε Δευτέρα δύο εκλεκτοί καλεσμένοι από τον χώρο της μουσικής και του θεάτρου.
«Lulu» του Φρανκ Βέντεκιντ, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (από 6 Νοεμβρίου)
O Γιάννης Χουβαρδάς διασκευάζει και σκηνοθετεί το αριστούργημα του Φρανκ Βέντεκιντ, «Lulu». Γραμμένο ακριβώς στο κατώφλι του εικοστού αιώνα, και έχοντας περάσει από αλλεπάλληλα κύματα απαγορεύσεων, λογοκρισίας, εκδόσεων, κινηματογραφικών διασκευών και σκηνικών θριάμβων, θεωρείται σήμερα ένα από τα κορυφαία κείμενα του σύγχρονου θεάτρου. Ανεβαίνει στο Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης σε νέα μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα, με έναν εξαιρετικό θίασο πρωταγωνιστών που αποτελείται από τους: Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Γιώργο Μπινιάρη, ‘Αλκηστη Πουλοπούλου, ’Ακη Σακελλαρίου, Αλέκο Συσσοβίτη, Χάρη Φραγκούλη και Νίκο Χατζόπουλο.
«Να τελειώνουμε με τον Εντύ Μπελγκέλ» του Εντουάρ Λουί, Θέατρο Rex (από 6 Νοεμβρίου)
Η παράσταση που ανέβηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Νέων Δημιουργών και έκανε αίσθηση επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο. Ένας από τους πιο σημαντικούς συγγραφείς της νέας γενιάς, ο Εντουάρ Λουί πέτυχε ήδη με το πρώτο του βιβλίο, να ανανεώσει το λογοτεχνικό είδος της βιογραφίας. Μεταφρασμένο σε πάνω από είκοσι γλώσσες, το «Να τελειώνουμε με τον Εντύ Μπελγκέλ», είναι ένα παγκόσμιο μπεστ σέλερ με έντονα αυτοβιογραφική αφήγηση, που ξεσήκωσε θύελλες αντιδράσεων, δημόσιες συζητήσεις και διαμάχες. Ο συγγραφέας αναμετριέται με ένα περιβάλλον που ο ίδιος έχει βιώσει, και χαρακτηρίζεται από κοινωνικές ανισότητες, ομοφοβία, ξενοφοβία, βία και ρατσισμό.
Είκοσι χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα της πολιτικής σάτιρας του Τόμας Μπέρνχαρντ, το Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας επιστρέφει σ′ ένα από τα λιγότερα προβεβλημένα έργα του σε μετάφραση Βασίλη Πουλαντζά. Ο Νίκος Μαστοράκης που συνεργάζεται για έβδομη χρονιά με τη σκηνή της Κυψέλης, ζωντανεύει επί σκηνής την ιστορία ενός πρώην ναζί δικαστή που προσπαθεί να κρατήσει ζωντανή την ανάμνηση του ζοφερού παρελθόντος. Πρωταγωνιστούν οι: Μπέτυ Αρβανίτη, Περικλής Μουστάκης και Σμαράγδα Σμυρναίου.
«Ρόουζ» του Mάρτιν Σέρμαν, Γυάλινο Μουσικό Θέατρο (από Νοεμβρίου)
Με το έργο του Μάρτιν Σέρμαν, επιστρέφει στη σκηνή η Δέσποινα Μπεμπεδέλη σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου. Υποδύεται μια 80χρονη γυναίκα εβραϊκής καταγωγής η οποία με αφορμή την αγρυπνία ενός νεκρού κοριτσιού ξεδιπλώνει το παρελθόν της. Τα πρώτα χρόνια της ζωής της στην Ουκρανία, το πέρασμα στην Πολωνία λίγο πριν τον Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, την ηχώ του Ολοκαυτώματος, τη φυγή στην Αμερική και την καινούργια ζωή που διαπερνά δεκαετίες και κοινωνικές αλλαγές. Σχολιάζει με ευαισθησία, συγκίνηση αλλά και χιούμορ, όσα συνέβησαν δίπλα και μέσα της σε μια ολόκληρη ζωή, τη ζωή της.
Η Ιόλη Ανδρεάδη καταπιάνεται μ′ ένα από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, έχοντας στο πλευρό της έναν εκλεκτό θίασο πρωταγωνιστών. Φέρνοντας στο προσκήνιο τα πάθη της ρωσικής αριστοκρατίας την εποχή της Ναπολεόντειας κυριαρχίας, ο Τολστόι φωτίζει το πέρασμα των ανθρώπων από τη φρίκη του πολέμου στη θαλπωρή της ειρήνης και από το φως του έρωτα στο σκοτάδι και την αποδοχή του θανάτου. Παίζουν: Γεράσιμος Γεννατάς, Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης, Νεφέλη Κουρή, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Κώστας Νικούλι, Ρούλα Πατεράκη, Βασιλική Τρουφάκου και ο Κώστας Καζάκος σε ρόλο αφηγητή.
Για πρώτη φορά ανεβαίνει στο Εθνικό Θέατρο η διαχρονική, κωμωδία του Κάρλο Γκολντόνι. Η κυριαρχία του χρήματος, τα ταξικά απωθημένα και η παγίδα του φαίνεσθαι είναι τα βασικά θέματα που αναδύονται μέσα από την εύστοχη κριτική του καινοτόμου Ιταλού συγγραφέα. «Το Καινούριο σπίτι φτιάχνεται για να κατοικηθεί αλλά δεν θα κατοικηθεί ποτέ. Σ′ αυτό το σπίτι-ουτοπία η επιθυμία του εγώ είναι δυνατότερη από την επιθυμία του μαζί. Οι ήρωες του Γκολντόνι, νάρκισσοι και υποκριτές έως εσχάτων, θα περιφέρουν τις άστεγες σκιές τους στην πιο τραγική κωμωδία μοναξιάς» σημειώνει ο Γιάννης Σκουρλέτης που υπογράφει τη σκηνοθεσία.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ