Μετά τα πανάκριβα κολάρα με διαμάντια, τα επώνυμα πουλόβερ από την Gucci, τα μπολ φαγητού από τα Tiffany και τα φανταχτερά σπίτια με κλιματισμό, θέρμανση, φωτισμό και τρεχούμενο νερό, οι τετράποδοι φίλοι απέκτησαν και το δικό τους άρωμα.
Η γνωστή ιταλική μάρκα Dolce & Gabbana, κυκλοφόρησε στην αγορά το πρώτο άρωμα αποκλειστικά για σκύλους.
Όπως υποστηρίζει στο διαφημιστικό της σποτ, το Fefe, έχει «ζεστές νότες» του ylang ylang, του μόσχου και του σανταλόξυλου και είναι η νέα μικρή πολυτέλεια για σκύλους, που μπορεί κανείς να προσφέρει στον τετράποδο φίλο του έναντι 99 ευρώ.
Το πράσινο γυάλινο μπουκάλι έχει μια επιχρυσωμένη τετράποδι πατούσα 24 καρατίων που γράφει: «Fefé Docle & Gabbana» κι ένα αποκλειστικό κολάρο σκύλου Dolce & Gabbana.
«Το Fefé κυκλοφορεί ήδη σε όλη την Ευρώπη και στις ΗΠΑ ενώ είναι ήδη διαθέσιμο στο διαδίκτυο», δήλωσε ο Stefano Gabbana, στην Corriere della Sera. Μάλιστα αποκάλυψε ότι η εταιρεία σκοπεύει να κυκλοφορήσει το άρωμα σε Ασία και Αυστραλία καθώς «η αγορά αντέδρασε πολύ καλά και όλοι τρελάθηκαν με το νέο».
Μια βιομηχανία 230 δισ δολαρίων
Τα αρώματα για σκύλους δεν είναι μια καινούργια ιδέα, όμως είναι η πρώτη φορά που ένας κορυφαίος οίκος μόδας λανσάρει ένα τέτοιο προιόν.
Κι όχι άδικα, αν αναλογιστεί κανείς ότι μέχρι το 2030, η παγκόσμια βιομηχανία κατοικίδιων ζώων – συμπεριλαμβανομένης της φροντίδας κτηνιάτρων, των τροφών για ζώα συντροφιάς και των φαρμακευτικών προϊόντων μεταξύ άλλων – αναμένεται να φτάσει στα 500 δισεκατομμύρια δολάρια από 320 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως που είναι σήμερα, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg το 2023.
Η Diana Rosero-Pena, αναλύτρια του Bloomberg υπογραμμίζει ότι «καταγράφεται μια ραγδαία αύξηση των καταναλωτικών δαπανών για κατοικίδια η οποία αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το 2030. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τα προϊόντα που χρησιμοποιούν για τα κατοικίδια τους» υπογραμμίζει.
Το 2007, το Harrods, το πολυτελές πολυκατάστημα του Λονδίνου, παρουσίασε ένα άρωμα σκύλου, το Sexy Beast. Τον Φεβρουάριο του 2022, η Ελισάβετ II κυκλοφόρησε την κολόνια για σκύλους Happy Hounds, διακοσμημένη με το έμβλημα του βασιλικού κτήματος Sandringham. Για 20 λίρες, το βρετανικό κατάστημα Space NK πουλά ένα σπρέι για σκύλους με «τραγανές κορυφαίες νότες» ενώ η Kiehl’s, που ανήκει στη L’Oréal, πουλά ένα παλτό σκύλων για 18 στερλίνες.
Σκυλίσια ζωή ή ανθρώπινη ματαιοδοξία;
Το μεγάλο ωστόσο ερώτημα είναι εάν όλα αυτά τα πολυτελή αξεσουάρ κάνουν τη ζωή των τετράποδων φίλων μας καλύτερη ή απλά καλύπτουν μια ανθρώπινη ανάγκη.
Θα μπορούσε αυτή η συζήτηση να πάει ένα βήμα παραπάνω εάν σκεφτεί κανείς ότι οι σκύλοι για παράδειγμα, βασίζονται στην όσφρησή τους για να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον, τους ανθρώπους και τα άλλα ζώα μέσα σε αυτό.
Πόσο καλό λοιπόν μπορεί να είναι ένα άρωμα για σκύλους που εμποδίζει ή αλλοιώνει την ιδιάιτερη αυτή αίσθησή τους;
Μήπως τελικά, όλα αυτά τα πανάκριβα κολάρα, τα μάλινα ζακετάκια, τα καλτσάκια για τα πατουσάκια τους, τα αρώματα και πολλά ακόμη, είναι μία ακόμη βιομηχανία πολλών δισ δολαρίων που ανθεί χωρίς λόγο;