Η δημιουργία και η διατήρηση αξιόπιστων, αποτελεσματικών και φθηνών δικτύων δημόσιων μεταφορών είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της μετάβασης προς έναν πιο βιώσιμο τρόπο μετακίνησης.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα αγροτικά περιβάλλοντα, καθώς οι μεγαλύτερες πόλεις σε όλο τον κόσμο έχουν κατά κανόνα μια σταθερή υποδομή δημόσιων μεταφορών και οι μικρότερες πόλεις και χωριά πρέπει συχνά να βασίζονται στα νοικοκυριά που διαθέτουν αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους.
Όσον αφορά ωστόσο, το κατά πόσο οι τιμές για τις μετακινήσεις με δημόσια μέσα μεταφοράς είναι προσιτές, φαίνεται πως ακόμη και οι πιο ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης έχουν ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουν.
Όπως δείχνει το γράφημα το οποίο βασίζεται σε δεδομένα του Statista Mobility Market Outlook, οι Ελβετοί χρήστες δημόσιων συγκοινωνιών πληρώνουν κατά μέσο όρο περίπου 46 δολάρια για τοπικές και περιφερειακές συνδέσεις μέσω τρένου ή λεωφορείου ανά μήνα.
Τις πέντε επόμενες θέσεις στη λίστα καταλαμβάνουν χώρες του βορρά, κυρίως σκανδιναβικές και συγκεκριμένα η Ολλανδία, όπου οι κάτοικοι δαπανούν 45 δολάρια το μήνα κατά μέσο για μετακινήσεις με δημόσια ΜΜΜ, η Δανία με 44 δολάρια, η Σουηδία με 42 δολάρια, η Νορβηγία με 40 δολάρια, και η Φινλανδία με 35 δολάρια. Και οκτάδα συμπληρώνουν οι Γαλλία και οι ΗΠΑ με 33 δολάρια.
Στον αντίποδα, βρίσκονται οι ασιατικές και αφρικανικές χώρες.
Στο Πακιστάν, τη Νιγηρία, την Κένυα και την Ινδία, για παράδειγμα, η μέση δαπάνη ανά χρήστη είναι περίπου 1 δολάρια, ενώ οι κινεζικές και ταϊλανδικές εταιρείες δημόσιων μεταφορών κερδίζουν περίπου 3 ανά μήνα ανά χρήστη.
Η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα κατέλαβαν την 17η και 21η θέση από 45 χώρες που αναλύθηκαν, με μέση μηνιαία δαπάνη ανά χρήστη 21 δολάρια και 17 δολάρια.
Συνολικά, ο τομέας των δημόσιων μεταφορών θα παράγει περίπου 261 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως το 2022, αύξηση 21%, μετά την ύφεση που προκλήθηκε από την πανδημία.
Σε σύγκριση με την αυτοκινητοβιομηχανία, τα έσοδα του κλάδου των δημόσιων μεταφορών είναι ελάχιστα.
Το 2022, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα κερδίζουν περίπου 2 τρισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, πουλώντας περίπου 73,4 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων 20 εκατομμύρια μικρά SUV και 14 εκατομμύρια μεσαία αυτοκίνητα, σε όλο τον κόσμο.