Οι Έλληνες ανακαλύπτουν την αγορά second hand

Στα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφεται επίσης η στροφή των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
lechatnoir via Getty Images

Τη διεθνή τάση αγοράς μεταχειρισμένων προϊόντων –πέραν των αυτικινήτων-δείχνει να ακολουθούν και οι Έλληνες καταναλωτές πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Vendora, η εξειδικευμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα αγοραπωλησιών.

Σημειώνεται πως μια από τις ελάχιστες αγορές καταναλωτικών ειδών που παρουσίασε αύξηση πωλήσεων το κρίσιμο δίμηνο του ανοιξιάτικου lockdown παγκοσμίως ήταν ανέλπιστα τα είδη ένδυσης από δεύτερο χέρι, ενώ ανοδικά κινήθηκε και το resale επίπλων και ειδών σπιτιού. Η τάση ωστόσο δεν είναι απόρροια της πανδημίας αλλά μιας ιδιαίτερης στροφής των καταναλωτών- με διαφορετικές ταχύτητες ανά χώρα- που αφενός συνδέεται με την ανάγκη εξοικονόμησης αλλά και την αυξανόμενη ανησυχία για το περιβάλλον και την υπερπαραγωγή αγαθών, που αναδεικνύει όλο και περισσότερο τις αρετές της κυκλικής οικονομίας.

Ειδικότερα, η Vendora, η πλατφόρμα μικρών αγγελιών για αγορά και πώληση μεταχειρισμένων προϊόντων που δημιουργήθηκε το 2017 στην Ελλάδα (από τον Robin Schuil, ενός εκ των ιδρυτών του Marktplaats στην Ολλανδία, που αργότερα πουλήθηκε στο ebay έναντι 290 εκατ.δολαρίων) σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε σε 500 καταναλωτές κατέγραψε το διαρκώς αναπτυσσόμενο ενδιαφέρον των Ελλήνων. Σύμφωνα με τα ευρήματα και τα στατιστικά της πλατφόρμας, ένας στους πέντε Έλληνες αγοράζει κάτι μεταχειρισμένο κάθε μήνα, ενώ το 65% των ερωτηθέντων αγοράζουν μεταχειρισμένα προϊόντα μία φορά τουλάχιστον ετησίως. Η εξοικονόμηση χρημάτων εξακολουθεί να είναι ο κύριος λόγος αγοράς μεταχειρισμένων ειδών, αλλά στη δεύτερη θέση αναδεικνύεται η ποικιλία και η μοναδικότητα των μεταχειρισμένων αντικειμένων. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν πως σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι μεταχειρισμένο τους επόμενους 12 μήνες, ενώ οι μισοί από αυτούς που δεν έχουν κάνει ποτέ κάποια αγορά μεταχειρισμένου λένε ότι μπορεί να δοκιμάσουν σύντομα.

Στα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφεται επίσης η στροφή των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ 7 στους 10 Έλληνες (67%) δήλωσαν ότι η πανδημία τούς έκανε πιο ευαίσθητους όσον αφορά την τιμή των προϊόντων.

Σύμφωνα με τα στατιστικά πωλήσεων της Vendora, καταγράφονται σημαντικές διαφορές όσον αφορά τα προϊόντα που διακινήθηκαν πριν και κατά το lockdown. Μεγάλη αύξηση παρουσιάστηκε στην κατηγορία Υπολογιστές, Tablet και Περιφερειακά, όπου η ζήτηση υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με τα προ lockdown επίπεδα. Επίσης κατηγορία Βιντεοπαιχνίδια & Κονσόλες επίσης αυξήθηκε σημαντικά, ακολουθούμενη από τα πιο «παραδοσιακά» αντικείμενα για δραστηριότητες εντός σπιτιού, όπως είδη γυμναστικής και μουσικά όργανα.

Σύμφωνα τέλος με τα ευρήματα και τα στατιστικά της πλατφόρμας, αγοράζουν και πωλούν μεταχειρισμένα προϊόντα άτομα όλων των ηλικιακών ομάδων, και ειδικότερα οι ηλικίες από 38 έως 65 ετών. Οι γυναίκες προτιμούν να αγοράζουν μεταχειρισμένα έπιπλα, ρούχα και βρεφικά είδη, ενώ οι άνδρες μεταχειρισμένα κινητά, αυτοκίνητα, συλλεκτικά είδη και βιντεοπαιχνίδια. Πρώτη πάντως κατηγορία προϊόντων αναδείχθηκε εκείνη των επίπλων.

Δημοφιλή