Οι λογαριασμοί ενέργειας «χτυπούν» τους βασιλιάδες της ένδυσης Η&Μ και Zara

Η Σουηδική εταιρεία H&M, και η ισπανική Zara, είδαν τις πωλήσεις τους το τελευταίο τρίμηνο να μειώνονται
SOPA Images via Getty Images

Ο φόβος ότι ο οικογενειακός προϋπολογισμός θα εξανεμιστεί στους λογαριασμούς ενέργειας, στην βενζίνη και τα τρόφιμα απομακρύνει τους καταναλωτές από «πολυτελή» έξοδα όπως η ένδυση.

Η Σουηδική εταιρεία H&M, ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανοπωλητής μόδας στον κόσμο μετά τη Zara, είδε τις πωλήσεις της το τελευταίο τρίμηνο να μειώνονται αισθητά και αγωνίζεται να καλύψει το κενό από τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή του, τον ισπανικό κολοσσό.

Σύμφωνα με το Reuters, οι καθαρές πωλήσεις του τρίτου τριμήνου στον σουηδικό όμιλο αυξήθηκαν κατά 3% από πέρυσι, στα 57,5 δισεκατομμύρια κορώνες (5,36 δισεκατομμύρια δολάρια) μειωμένες κατά 2% από τις αρχικές προβλέψεις.

«Το τρίτο τρίμηνο ξεκίνησε με αδύναμο ξεκίνημα, όπως και ο κλάδος σε πολλές από τις μεγάλες αγορές του ομίλου», ανέφερε η H&M, η οποία πουλά τα προϊόντα της κυρίως στην Ευρωπαϊκή αγορά.

«Οι πωλήσεις δίνουν σημάδια βελτίωσης κατά τη διάρκεια του τριμήνου, με τις φθινοπωρινές συλλογές να κινούνται καλύτερα από πέρυσι», ανέφερε ο σουηδικός όμιλος ο οποίος βλέπει τον μεγάλο ανταγωνιστή του, τον όμιλο Inditex, στον οποίο ανήκει η Zara, να καταγράφει αύξηση πωλήσεων κατά 16% το τρίμηνο Μαΐου-Ιουλίου.

Ωστόσο, και ο ισπανικός όμιλος είδε συνολικά επιβράδυνση του τζίρου του κατά 11% σε σχέση με το 2021.

Η Inditex προτίμησε να αυξήσει τις τιμές αυτό το φθινόπωρο για να αντισταθμίσει το αυξανόμενο κόστος, παρά τις ανησυχίες ότι η ζήτηση θα μειωθεί ακόμη περισσότερο στην Ευρώπη λόγω της κρίσης του κόστους ζωής.

Δημοφιλή