Οι μαθητές του ACS Athens έστειλαν ελληνικό μέλι στο διάστημα

H σχολική ομάδα παρακολούθησε με ενθουσιασμό την εκτόξευση και προσγείωση του πυραύλου.
Blue Origin

Πώς θα συμπεριφερθούν το ελληνικό μέλι και το λάδι σε συνθήκες μικροβαρύτητας; Το ούζο και το πετιμέζι; Είναι αλήθεια πως οι φυσαλίδες είναι μεγαλύτερες και «ζουν» περισσότερο σε αυτές τις συνθήκες;

Μαθητές Λυκείου του ACS Athens διεξάγουν ένα περίπλοκο πειράμα, το οποίο μελετά με ποιο τρόπο συμπεριφέρεται το μέλι σε υψόμετρο 100χμ από την επιφάνεια της Γης. To πείραμα διεξάγεται μέσα σε μία διαστημική κάψουλα, την οποία έθεσε σε τροχιά ο πρωτοποριακός επαναχρησιμοποιούμενος πύραυλος New Shepard της εταιρείας αεροδιαστημικής Blue Origin.

Η επιτυχής εκτόξευση του πυραύλου πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 2 Μαΐου από τις εγκαταστάσεις της εταιρεία Blue Origin στο Δυτικό Τέξας και μεταδόθηκε ζωντανά.

Blue Origin

H ερευνητική ομάδα του ACS Athens παρακολούθησε με ενθουσιασμό την εκτόξευση και προσγείωση του πυραύλου. «Δουλεύουμε σκληρά επί μήνες πάνω σε αυτό το πείραμα και νιώθουμε ότι είναι σα θαύμα να παρακολουθούμε ζωντανά την εκτόξευση» σημείωσε η Κι Λ., μέλος της ομάδας των νεαρών ερευνητών.

Blue Origin

Το μέλι ταξιδεύει με τον πύραυλο New Shepard, τοποθετημένο σε ένα δοχείο σχεδίασης και κατασκευής ενός μαθητή του ACS Athens, το οποίο τυπώθηκε σε 3D εκτυπωτή. Το δοχείο θα επιστραφεί στο σχολείο έτσι ώστε οι μαθητές να προχωρήσουν στην τελική φάση του πειράματος, την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν.

Το ACS Athens είναι ένα εκ των τριών σχολείων μέσης εκπαίδευσης εκτός Η.Π.Α. το οποίο στέλνει πείραμά του με την εταιρεία αεροδιαστημικής Blue Origin. Πιο συγκεκριμένα, το πείραμα spACS 1 είναι ένα πείραμα Φυσικής το οποίο εξετάζει το ιξώδες του μελιού σε συνθήκες μικροβαρύτητας.

Blue Origin

Η ερευνητική ομάδα ιδρύθηκε στα τέλη του 2017 και αποτελείται από 15 μαθητές και τους καθηγητές του ACS Athens που επιβλέπουν το πείραμα, τους Δρ. Α. Καράμπελα, Δρ. Λιάνα Τσιγαρίδη, Δρ. Ιωάννη Κερκινέ, Δρ. Ελίνα Προδρομίδη, Β. Πούλου και Σ. Αρσενικό. Οι μαθητές έχουν κατασκευάσει τα ηλεκτρονικά συστήματα που απαιτεί το spACS 1, τα οποία συμπεριλαμβάνουν έναν μικροϋπολογιστή, αισθητήρες θερμοκρασίας και υγρασίας, φώτα LED, ένα μικρο-κινητήρα, και μια κάμερα, έχοντας μελετήσει τις ιδιότητες ροής του μελιού και έχοντας διεξάγει εκτενώς συναφή πειράματα.

Ο επικεφαλής επιβλέπων καθηγητής, Δρ. Καράμπελας συνεχάρη θερμά την ομάδα και εξέφρασε την περηφάνια του για το έργο των μαθητών: «Το spACS 1 είναι ένα επίτευγμα των μαθητών. Ο ρόλος μου ήταν συμβουλευτικός και καθοδηγητικός. Είναι σημαντικό να εμπιστευόμαστε τους μαθητές και να τους παρέχουμε ευκαιρίες να αναπτύξουν τα ταλέντα τους. Όλοι οι μαθητές μπορούν να μάθουν» τόνισε.

Δημοφιλή