Οι πέντε αισθήσεις στο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας

Η διέγερση των πέντε αισθήσεων δημιουργεί την εμπειρία του επισκέπτη της Ελλάδας.
Oleg Breslavtsev via Getty Images

Tο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας μπορεί να ιδωθεί με την «οπτική» του Νευρομάρκετινγκ, του επιστημονικού κλάδου που προκύπτει από τη συνέργεια της νευρολογίας, της ψυχολογίας, της επιστήμης της συμπεριφοράς και του μάρκετινγκ και ερευνά τον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι με τις αισθήσεις τους τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που αγοράζουν.

Με αυτή την λογική η διέγερση των πέντε αισθήσεων δημιουργεί την εμπειρία του επισκέπτη της Ελλάδας. Η περιγραφή μιας ημέρας σε ένα καλοκαιρινό προορισμό είναι ενδεικτική της εμπειρίας που προσφέρει η φύση της Ελλάδας, κάτι που αποτυπώνεται με αφηγηματικό τρόπο παρακάτω, προσφέροντας ιδέες για την επιχειρηματικότητα:

Η θέα του ορίζοντα όπου η θάλασσα γίνεται ένα με τον ουρανό και η αρχιτεκτονική των οικισμών με τα λευκά σπίτια κατακτούν το βλέμμα. Η παραλία από μακριά φαίνεται σαν φωτογραφία πενήντα χρόνων πίσω. Αργότερα προβάλουν τα εντυπωσιακά χρώματα της δύσης που ακολουθούνται από το φως του φεγγαριού και το πλαγκτόν που λαμπυρίζουν στην θάλασσα. Ηρεμία, σχέση με τον χρόνο και τη φύση προσφέρουν εμπειρία στην όραση. Εικόνες που αποτελούν τη φυσική καθοδήγηση για την επιχείρηση ώστε να διακοσμήσει αντίστοιχα τις εγκαταστάσεις της.

Περπατώντας για τη παραλία η ελιά, η λεβάντα, το θυμάρι, η θαλάσσια αύρα προσφέρουν τη δική τους ευωδία. Αυτή η εμπειρία του επισκέπτη προσφέρει ιδέες στην τουριστική μονάδα για να αρωματίσει τα αντικείμενα και τον χώρο της ανάλογα, δημιουργώντας ευχάριστη έκπληξη στην όσφρηση της πελατείας.

Ο ήχος των τζιτζικιών, το κελάδημα των πουλιών, το θρόισμα των φύλλων, ο κυματισμός της θάλασσας και το βράδυ ο ήχος των γρύλων δημιουργούν τη μελωδία τους. Η ελληνική μουσική συμπληρώνει το άκουσμα. Αφορμές που προσφέρουν ιδέες για τον εμπλουτισμό της ακουστικής εμπειρίας της πελατείας.

Τα βράχια, το μονοπάτι με τα αγκάθια, η αίσθηση των βημάτων πάνω στην άμμο προσφέρουν ξεχωριστή αίσθηση στο περπάτημα. Η ζεστή ατμόσφαιρα και ο ήλιος προσκαλούν για ανάπαυλα. Οι αντιθέσεις πάνω στο σώμα αντιληπτές. Η αφή της πελατείας είναι έτοιμη να δεχτεί μια «έκπληξη» μέσα από την υφή και τη θερμοκρασία των αντικειμένων που υπάρχουν για πώληση ή χρήση σε ένα κατάστημα.

Γεύσεις καλοκαιρινές από ρίγανη, θυμάρι, κάπαρη, καρπούζι, πεπόνι, σταφύλι, σύκο. Σαν πίνακας ζωγραφικής, νόστιμος, δροσερός και απολαυστικός. Ιδέες για την προσφορά γευμάτων στην πελατεία αναδεικνύοντας τη δυνατότητα να δημιουργούνται πρωτότυπες συνταγές με λίγα υλικά.

Όλες οι αισθήσεις σε εγρήγορση. Το σώμα σε αργούς ρυθμούς, όλα σε ανθρώπινη κλίμακα. Απλή πολυτέλεια, μοναδική σαν γιορτή. Όλα διαφορετικά κάθε στιγμή, πρωτόγνωρα, αλλάζουν με φυσικό τρόπο, συνέχεια.

Αυτό είναι το ιδιόμορφο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας με την οπτική γωνία του Νευρομάρκετινγκ.

Είναι οι 5 αισθήσεις που διεγείρονται και δημιουργούν τα πρωτόγνωρα συναισθήματα που αποτυπώνονται στην μνήμη του επισκέπτη και δημιουργούν το συγκριτικό φυσικό πλεονέκτημα. Αυτό που κάνει τους επισκέπτες οπαδούς και πρεσβευτές του ελληνικού καλοκαιριού και ταυτόχρονα προσφέρει ευκαιρίες στις επιχειρήσεις να αναδείξουν αυτές τις μοναδικές αισθήσεις κάνοντάς τες «ορατές» με τις ενέργειές τους. Το αποτέλεσμα είναι τα θετικά συναισθήματα που δημιουργούνται στην πελατεία που τα «παίρνουν» μαζί τους φεύγοντας, διαδίδοντάς τα ψηφιακά και ζωντανά.

Διότι όπως είπε ο Αριστοτέλης: «όλες οι ανθρώπινες πράξεις έχουν ως αίτιο ένα από τα εξής επτά:

  • τύχη
  • φύση
  • παρόρμηση
  • συνήθεια
  • λογική
  • πάθος
  • πόθο»

Έννοιες που εκφράζουν τις προσλαμβάνουσες, τα κίνητρα και τις προσδοκίες της πελατείας και μπορούν να συμπεριληφθούν στην επιχειρηματικότητα, προσθέτοντας αξία στα παρεχόμενα προϊόντα και υπηρεσίες.

Δημοφιλή