Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων «δεν τραβάνε» - Αλλάζουν τους στόχους οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι ευρωπαικοί κολοσσοί αναγκάστηκαν να γίνουν πιο ρεαλιστές και να δεχθούν ότι τα συμβατικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικά.
picture alliance via Getty Images

Μεγάλες προκλήσεις και εμπόδια, αναστέλλουν τους στόχους των κολοσσών της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση έως το 2030. Παρότι η ΕΕ έχει θέσει αυτό ως στόχο, η πραγματικότητα δείχνει ότι περίφημη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα καθυστερήσει.

Τα ακριβά μοντέλα που πρέπει να ανταγωνιστούν τα φτηνά κινεζικά, η αργή πορεία προς την ανάπτυξη περισσότερων σταθμών φόρτισης και οι επιπτώσεις των ευρωπαϊκών δασμών στα EVs που κατασκευάζονται στην Κίνα δείχνει μια άλλη πραγματικότητα.

Ηλεκτροκίνηση μεν, αλλά αργότερα...

Σε ανακοίνωσή της, η Volvo αναφέρει ότι εγκαταλείπει πλέον το φιλόδοξο σχέδιο της να στραφεί αποκλειστικά στην παραγωγή μόνο EV μέχρι το 2030, επικαλούμενη την ανάγκη να είναι πιο «ρεαλιστική και ευέλικτη» σε μια αγορά που μεταβάλλεται συνεχώς.

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε, ότι ο νέος στόχος της είναι το 90% με 100% των πωλήσεων αυτοκινήτων της να είναι πλήρως ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα έως το 2030, ενώ μόνο ένα 10% των πωλήσεών της θα αντιπροσωπεύουν τα ήπια υβριδικά μοντέλα.

Η Volkswagen που έχει πληγεί ιδιαίτερα από την κρίση, η Ford και ο Όμιλος της Mercedes-Benz, αναγκάστηκαν επίσης να αλλάξουν το στόχο για κατάργηση σταδιακά των πωλήσεων αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

«Πιστεύω ότι η βιομηχανία και οι περισσότεροι κατασκευαστές βλέπουν τους στόχους τους να καθυστερούν σημαντικά αυτή τη στιγμή. Το βλέπουμε σε όλη τη βιομηχανία», δήλωσε ο Tim Urquhart, βασικός αναλυτής αυτοκινήτων στην S&P Global Mobility.

«Πολλοί κατασκευαστές που είχαν σταματήσει να επενδύουν στην τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης, έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι, αν δεν συνεχίσουν να επενδύουν δεν θα είναι ανταγωνιστικοί και δεν θα έχουν πραγματικά το προϊόν σε εκθεσιακούς χώρους που ο κόσμος θέλει να αγοράσει», πρόσθεσε.

Ο Urquhart υποστήριξε ακόμη, ότι οι κυβερνήσεις σε βασικές αγορές είχαν εφαρμόσει μέτρα για να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) προβλέποντας ένα ποσοστό κυκλοφορίες τέτοιων οχημάτων σε σχέση με τα συμβατικά, που όμως αποδεικνύεται «προβληματικό».

Το Ηνωμένο Βασίλειο, είχε θέσει ως στόχο, το 22% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων φέτος να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV) ώστε να μειωθούν τα ρυπογόνα οχήματα στους δρόμους κάθε χρόνο έως ότου φτάσει στο 100% έως το 2035.

«Πρέπει να υπάρχει μια δόση ρεαλισμού τόσο από τις ρυθμιστικές αρχές όσο και από τους κατασκευαστές οι οποίοι συνήθως «τρέχουν» γρηγορότερα από τις ρυθμιστικές αρχές σε αυτό το θέμα», είπε ο Urquhart.

Οι αγοραστές δεν ψάχνουν μόνο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

«Οι κατασκευαστές είναι οι μόνοι που βλέπουν τι θέλουν να αγοράσουν οι πελάτες και δεν είναι τόσο τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, όπως όλοι περίμεναν», πρόσθεσε.

Η Volvo υποστήριξε ότι αναγκάστηκε να αλλάξει τα σχέδια της καθώς υπήρξε βραδύτερη από την αναμενόμενη ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης, ενώ και οι κυβερνήσεις απέσυραν σχετικά γρήγορα τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ επικρατεί και μια αβεβαιότητα για τους πρόσφατους δασμούς στα EV σε διάφορες αγορές.

«Η στροφή προς τα EV τα τελευταία δύο χρόνια είναι ένα ταξίδι με πολλές αβεβαιότητες και ασκεί όλο και μεγαλύτερη πίεση στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς οι πωλήσεις δεν είναι τόσο μεγάλες», δήλωσε ο Rico Luman, ανώτερος οικονομολόγος στον τομέα των μεταφορών στην ολλανδική τράπεζα ING.

Δημοφιλή