Πολλοί εργένηδες έχουμε βαρεθεί να περιπλανιόμαστε στις εφαρμογές γνωριμιών. Για αυτό και κάποιοι επιστρέφουμε «στα θρανία» για να βρουμε και και πάλι τον χαμένο ρομαντισμό.
Τα πάρτι γνωριμιών, οι νυχτερινές έξοδοι ή έστω οι βραδιές για επιτραπέζια επέστρεψαν από τότε που έληξαν τα lockdown για την πανδημία του Covid-19. Και έκτοτε οι singles προσπαθούν να αποδράσουν από τις οθόνες τους και να συναντήσουν τους πιθανούς συντρόφους τους από κοντά.
Eνδεικτικά, η συμμετοχή σε εκδηλώσεις γνωριμιών στις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκε κατά 42% το 2023 σε σύγκριση με το 2022, σύμφωνα με την πλατφόρμα έκδοσης εισιτηρίων Eventbrite.
Μάλιστα, ήταν υψηλότερη και από ό,τι την αφήσαμε πριν την πανδημία.
Σύμφωνα με την πλατφόρμα, ορισμένα στυλ εκδηλώσεων για γνωριμίες που «πήραν τα πάνω τους», είναι εκείνες όπου οι καλεσμένοι έχουν δεμένα μάτια, ορισμένες που σχετίζονται με αθλητικές δραστηριότητες και οι «σπιτίσιες» βραδιές, που είναι αφιερωμένες στα επιτραπέζια παιχνίδια.
Οι τελευταίες μάλιστα, αυξήθηκαν ως προς τη συχνότητα κατά 163% το 2023, ενώ οι μαζώξεις για αθλητικές δραστηριότητες παρουσίασαν αύξηση του ύψους του 135%.
Οι singles ποντάρουν στην ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου;
Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, από ό,τι φαίνεται, είναι πλέον μια δημοφιλής ημέρα για συναντήσεις μεταξύ εργένηδων. Φέτος, ήδη από την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου, οι εκδηλώσεις για τους singles με αφορμή την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου αυξήθηκαν κατά 41% σε σχέση με πέρυσι και πάλι σύμφωνα με το Eventbrite.
«Το νούμερο ένα παράπονο που ακούω τελευταία, είναι ότι οι άνθρωποι μπούχτισαν από τις εφαρμογές γνωριμιών», δηλώνει η Μαρία Αυγητίδη, Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας Apage Match. «Μάλλον θα πρέπει να επιστρέψουμε πίσω στα παραδοσιακά ραντεβού, σαν να είμαστε στο 1988», συμπληρώνει η ίδια.
Όλες αυτές οι ευκαιρίες για απρόσμενες συναντήσεις είναι μερικοί καλοί τρόποι για να αναδημιουργηθούν οι περίφημοι «τρισδιάστατοι χώροι» που υπήρχαν πριν από τις εφαρμογές γνωριμιών. Χώροι όπου οι άνθρωποι μπορούσαμε αυθόρμητα να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλον.
Για παράδειγμα, το 45% των Baby Boomers, της γενιάς που προηγείται της Gen Z, γνώρισαν τους συντρόφους τους μέσω κάποιου κοινού ενδιαφέροντος, κάποιας οργάνωσης ή στη δουλειά. Πρόκειται για σχεδόν το διπλάσιο ποσοστό, σε σύγκριση με το αντίστοιχο 26% των Millennials και της Gen Z.
«Οι διαπροσωπικές εκδηλώσεις κάνουν το φλερτ να μοιάζει όπως τότε, που γνωριζόμασταν με κάποιον στην αρχή ως απλοί φίλοι. Είναι πραγματικά δύσκολο να δημιουργηθεί αυτή η ατμόσφαιρα μέσω μηνυμάτων», θεωρεί η Λίντα Ντε Λούκα, η οποία διευθύνει το Pre-Dating, μια υπηρεσία γνωριμιών.
«Υπάρχει κάτι που λέγεται χημεία και έχουν δαπανηθεί δισεκατομμύρια δολάρια στην προσπάθεια να αναπαραχθεί η εμπειρία της συνάντησης πρόσωπο με πρόσωπο. Κι όμως, δεν έχει αναπαραχθεί ακόμη», προσθέτει η ίδια.
Ανάμεικτα τα συναισθήματα για τις εφαρμογές γνωριμιών
Οι διαδικτυακές γνωριμίες στιγματίστηκαν για χρόνια. Πλέον όμως, αποτελούν την κυρίαρχη μορφή γνωριμιών. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, οι απόψεις των χρηστών διίστανται σχετικά με το εάν οι εμπειρίες τους στα dating apps είναι θετικές.
Συγκεκριμένα, το 50% των χρηστών δηλώνουν ότι οι προσωπικές τους εμπειρίες στις εφαρμογές γνωριμιών ήταν από πολύ έως αρκετά θετικές. Ωστόσο, υπάρχει ένα διόλου ευκαταφρόνητο 46%, οι οποίοι εξομολογούνται ότι η δική τους εμπειρία, ήταν αρνητική.
Ίσως για αυτό οι πιο σύγχρονες εφαρμογές γνωριμιών προσπαθούν να διευκολύνουν το πέρασμα από την ψηφιακή, στη διαπροσωπική επικοινωνία
Ορισμένες νέες εφαρμογές μας παρέχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούμε τις εκδηλώσεις για εργένηδες που πραγματοποιούνται σε μεγάλες πόλεις κοντά μας. Μια από αυτές είναι για παράδειγμα η Bumble, η οποία προσκαλεί τους ελεύθερους να «ξεκινήσουν τη συνομιλία τους αυτοπροσώπως» σε μαθήματα τένις, εκδρομές και άλλες συγκεντρώσεις ειδικά για singles.
(Mε πληροφορίες από CNN).