Οικονομική ζημία έως και 52 δισ. ευρώ μπορεί να επιφέρει στην Ιταλία η επιδημία κορονοϊού

Ενώ στην ΕΕ επιτρέφει ο διχασμός Βορράς-Νότος με χώρες όπως Γερμανία, Ολλανδία, Αυστρία δεν δείχνουν πρόθυμες να βοηθήσουν.
Mondadori Portfolio via Getty Images

Η ιταλική οικονομία κινδυνεύει να υποστεί τεράστια ζημιά από την κρίση του κορονοϊού, σύμφωνα με την Εμπορική Ένωση Ιταλίας Confcommercio.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Confcommercio, «με την παρατεταμένη διακοπή λειτουργίας τομέων, όπως αυτοί του εμπορίου, του τουρισμού, των μεταφορών, των υπηρεσιών και επαγγελμάτων, η κρίση αυτή, με την προοπτική μακράς παράτασής της, θα προκαλέσει μείωση της κατανάλωσης, η οποία μπορεί να αγγίξει και τα 52 δισεκατομμύρια ευρώ».

Βέβαια, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της HuffPost Greece o «θησαυρός» της eυρωπαϊκής συναίνεσης μπροστά τον κίνδυνο κατάρρευσης από την επιδημία του κορονοϊού, αποδείχτηκε άνθρακες. Τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα κάνει ότι χρειαστεί προκειμένου να προστατεύσει την οικονομική καταστροφή των κρατών μελών, διαδέχθηκε η απροθυμία του Ευρωπαϊκού Βορρά να επωμιστεί μέρος των ζημιών του Ευρωπαϊκού Νότου. Το παιχνίδι της μετάθεσης ευθυνών ξεκίνησε με τους υπουργούς Οικονομικών της Ευρωζώνης να καλούν τους ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να λάβουν αποφάσεις στην σημερινή τους τηλεδιάσκεψη. Μοιάζει σχεδόν βέβαιο ότι το μπαλάκι θα επιστραφεί από τους ηγέτες στους υπουργούς Οικονομικών.

Το κλίμα έχει αρχίσει έντονα να θυμίζει 2009 όταν η αδυναμία να βρεθεί κοινή λύση καθυστέρησε τις αποφάσεις με οδυνηρά αποτελέσματα. Το ίδιο συμβαίνει βέβαια και με τη μορφή που θα έχουν τα εργαλεία τα οποία απαιτούνται για την αντιμετώπιση της σημερινής κρίσης. Οι «σκληροπυρηνικοί» Βορειοευρωπαίοι (Γερμανία, Ολλανδία, Αυστρία κτλ) βάζουν ως όρο στο τραπέζι τη λήψη αυστηρών δεσμεύσεων από όποιον αιτηθεί βοήθεια από τον ESM.

Παράλληλα η η ένωση «θεωρεί ρεαλιστική πρόβλεψη ότι η χώρα θα μπορέσει να ξαναλειτουργήσει κανονικά μόνο τον Οκτώβριο». Σε αυτή την φάση, όπως τονίζεται, ο μόνος παραγωγικός τομέας, ο οποίος αυξάνει τις πωλήσεις, είναι εκείνος των τροφίμων, με άνοδο κατά 4,2% σε σχέση με τους πρώτους τρεις μήνες του 2019.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δημοφιλή