
Ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 7 Απριλίου η 36η Athens Fashion Week -η εβδομάδα μόδας της Αθήνας- μέσα σε μια φαντασμαγορική ατμόσφαιρα με πολλή δημιουργικότητα και λαμπερούς καλεσμένους. Η Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ μετατράπηκε για μια ακόμη φορά σε χώρο συγκέντρωσης και έκφρασης ευφάνταστων ιδεών. Σπουδαίοι σχεδιαστές παρουσίασαν τις νέες τους προτάσεις, κάνοντας το κοινό να ανυπομονεί για την επερχόμενη σεζόν. Σημαντική ήταν και η παρουσία των ανερχόμενων δημιουργών, οι οποίοι έδειξαν το ταλέντο τους αποδεικνύοντας ότι η ελληνική μόδα έχει μέλλον. Το μόνο που χρειάζεται είναι στήριξη και θερμούς υποστηρικτές.
Δεν ήταν λίγοι οι σχεδιαστές που με τις κολεξιόν τους προσπάθησαν εμμέσως να ευαισθητοποιήσουν το κοινό στέλνοντας μηνύματα για τη βιωσιμότητα των ρούχων. Η μόδα ως γνωστόν κάνει κύκλους και αξίζει να επενδύουμε σε κομμάτια που αντέχουν στον χρόνο. Χρειάζεται να πούμε ένα μεγάλο όχι στο fast fashion και να αναζητούμε σχέδια που φτιάχνονται από φυσικές ίνες, καλής ποιότητας υλικά και κυρίως με αγάπη για το ένδυμα.

Πιο αναλυτικά
Η επίδειξη «The Artians» της σχεδιάστριας Κωνσταντίνας ήταν ένας διάλογος ανάμεσα στον κόσμο του σύγχρονου σχεδίου και της παραδοσιακής τέχνης. Πολύτιμα μέταλλα και χρυσά κοσμήματα παντρεύτηκαν με τη συλλογή Malamata SS25. Η κολεξιόν περιλάμβανε μινιμαλιστικά σχέδια, καφτάνια, shirt dresses, πουκάμισα με ιδιαίτερες λεπτομέρειες, έντονα πάτερν και κοκτέιλ φορέματα.
Με μια θεατρική προσέγγιση ο Δημήτρης Ντάσσιος παρουσίασε την κολεξιόν του Sandstorm. Αιθέριες δημιουργίες σε μια μποέμιαν αισθητική εκφρασμένη πάνω σε σιφόν και μεταξωτά πολύχρωμα υφάσματα. Από τις πιο δυνατές στιγμές του σόου η εμφάνιση της Κατερίνας Τερζοπούλου σε ρόλο μοντέλου.
Η εμβληματική σχεδιάστρια Δάφνη Βαλέντε γιόρτασε φέτος τα σαράντα χρόνια στον χώρο της μόδας και παρουσίασε τη συλλογή «Not the Gordian Knot», η οποία είναι αφιερωμένη σε όλους τους πολύτιμους δεσμούς της ζωής μας, την αγάπη, την οικογένεια, τη φιλία, και τη συνεργασία. Η σχεδιάστρια δημιούργησε εξαιρετικά κομμάτια σε μια άκρως καλοκαιρινή παλέτα, τα οποία έχουν στα σχέδια τους διάφορους κόμπους σε απροσδόκητα σημεία.
Ο Μάριος Τόγκος με το brand Kathy Heyndels παρουσίασε τη συλλογή Ethereal η οποία είναι εμπνευσμένη από την αίσθηση της απόλυτης ελευθερίας συνδυασμένη με θηλυκότητα και κομψότητα. Μια κολεξιόν γεμάτη πλισαρισμένη πολυτέλεια, συνδυασμό κρεπ με δέρμα, βραδινά φορέματα με επιρροές από την αρχαία Ελλάδα, αέρινες φούστες με όγκο και χειροποίητα κεντήματα με πέτρες και στρας.

Η δεύτερη ημέρα ήταν αφιερωμένη στους νέους σχεδιαστές, όπου για πρώτη φορά φέτος τα βραβεία ήταν τέσσερα και όχι τρία ως είθισται. Το τέταρτο βραβείο ήταν το ΣΚΡΑΤΣ designer, μια ιδέα της εταιρείας ΣΚΡΑΤΣ όπου ήταν και χορηγός της AFW.
Το πρώτο βραβείο κέρδισε το brand “Dear by Agapitos Kouros” με την κολεξιόν του Fear. Μια συλλογή εμπνευσμένη από τους φόβους που γεννιούνται κατά την παιδική ηλικία και συνεχίζουν να μας απασχολούν στην ενηλικίωση. Τα ρούχα της συλλογής ήταν μια απόπειρα του δημιουργού να γίνουν ο καθρέφτης αυτών των φόβων.
Το Best Trendsetter βραβείο απονεμήθηκε στην Callista Aurora για την κολεξιόν «Rebirth Unmasked» μια συλλογή αφιερωμένη σε εκείνους που αισθάνονται χαμένοι ή περιορισμένοι στις κοινωνικές προσδοκίες. Στόχος; Να αγκαλιάσουν τα συναισθήματά τους και να βρουν την αληθινή τους ταυτότητα. Το τρίτο βραβείο Best Catwalk πήρε το brand Mocka by Mikaela Kourkoulou, η οποία παρουσίασε μια σειρά από γυναικεία σύνολα γεμάτα χρώμα και φαντασία, αποτυπώνοντας τη δύναμη του street style.

Μια συλλογή από ανακυκλωμένα υλικά που έχουν «ανακτηθεί» από τους ουρανούς παρουσίασε η Marielle B Green την τρίτη ημέρα της έκθεσης. Η σχεδιάστρια δημιουργεί στην Ιταλία, αλλά εμπνέεται από την ελληνική ατμόσφαιρα και τα τοπία της χώρας μας. Αυτή τη σεζόν δημιούργησε μια ξεχωριστή συλλογή την οποία έχει ονομάσει «Μπλε Μάτι» κι όπως είναι αναμενόμενο απεικονίζει το μικρό γαλάζιο μάτι που λειτουργεί ως φυλαχτό.
Ο Τάκης Γιαννέτος παρουσίασε επίσης μια κολεξιόν από φυσικά, οικολογικά υλικά την οποία ονόμασε «Sustainable Elegance». Το σόου του ήταν μια δήλωση για τη σχέση της μόδας και της συνείδησης, μια επιβεβαίωση ότι η πολυτέλεια όχι απλά μπορεί να συμβαδίζει με τη βιωσιμότητα, αλλά αντιθέτως να την αναδεικνύει. Στο σόου έλαβε μέρος και ο γνωστός τραγουδιστής Κώστας Μαρτάκης, ο οποίος στήριξε με την παρουσία του το μήνυμα για λιγότερο fast fashion και περισσότερη οικολογική κομψότητα.

Η τέταρτη ημέρα ξεκίνησε με το brand «Scala di Barelier». O σχεδιαστής Νικόλας Μπαρελιέ παρουσίασε την κολεξιόν Scarlet Summer, μια συλλογή με υπέροχα χρώματα, όπου κυριαρχούσε το κόκκινο. Ανάλαφρα υφάσματα με ανάγλυφες υφές κυριάρχησαν στην επίδειξη, ενώ τα μαγιό με τα ιδιαίτερα σχέδια τράβηξαν εξίσου την προσοχή.
Στη συνέχεια το fashion brand Nema παρουσίασε μια συλλογή με χρώματα και σχέδια εμπνευσμένα από το ελληνικό καλοκαίρι.

Ο Δημήτρης Στρέπκος με το brand του Celebrity Skin παρουσίασε τη Sante Alkegria 25, μια κολεξιόν από χειροποίητες δημιουργίες, ένας συνδυασμός moulage με χρήση ετερόκλητων υλικών. Ένα μοναδικό και ιδιαίτερο αισθητικό αποτέλεσμα που φανερώνει μια ωριμότητα στη δουλειά του. Πολλοί κι όχι άδικα σχολίασαν ότι είναι η καλύτερη κολεξιόν που έχει σχεδιάσει μέχρι σήμερα.

Ο Λάκης Γαβαλάς έκλεισε τις επιδείξεις της τέταρτης ημέρας με ένα εντυπωσιακό σόου το οποίο είχε τον τίτλο «Μπουγάδα». Το σκηνικό θύμιζε παραδοσιακή αθηναϊκή ταράτσα και ήταν γεμάτο απλωμένα ρούχα, ενώ την έναρξη του σόου έκαναν δύο κυρίες με λεκάνες γεμάτες ρούχα, οι οποίες καθ’ όλη τη διάρκεια της επίδειξης έπλεναν τα ρούχα τους σε μια ξύλινη σκάφη που βρισκόταν στη μέση της πασαρέλας. Ο Λάκης Γαβαλάς θέλοντας να αναδείξει τη διαχρονικότητα της μόδας και τη σημασία του να διατηρούμε τα καλά κομμάτια στο πέρασμα του χρόνου παρουσίασε μια μείξη των συλλογών του, από παλιά και νέα. Από τις πιο απολαυστικές επιδείξεις μόδας με διασκευασμένη τη φωνή της Άννας Παναγιωτοπούλου να διερωτάται σε όλη τη διάρκεια του σόου «Ποια πήγε κι άπλωσε τα ρούχα στην ταράτσα;»

Η πέμπτη ημέρα της εβδομάδας μόδας εξελίχθηκε στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, όπου ο σχεδιαστής Βασίλης Ζούλιας μαζί με τον δημιουργό κοσμημάτων Περικλή Κονδυλάτο παρουσίασαν τη συλλογή «First Lady», μια ωδή στη γυναίκα και στο στυλ της Πρώτης Κυρίας. Ολόκληρη η συλλογή είναι εμπνευσμένη από το στυλ των Πρώτων Κυριών, από τη Τζάκι Κένεντι μέχρι τη Μελάνια Τραμπ. Το μαύρο χρώμα κυριάρχησε καταλαμβάνοντας ένα σημαντικό μέρος της συλλογής. Εξάλλου, τι πιο διαχρονικό και κομψό από το απόλυτο μαύρο; Τα υπόλοιπα χρώματα ήταν κυρίως ουδέτερα και γήινα, όπως το γκρι, το καφέ και το λευκό, ενώ δεν έλειψαν και κάποια ιδιαίτερα prints που έκλεψαν τις εντυπώσεις.
Πολύ ιδιαίτερα ήταν και τα κοσμήματα του Περικλή Κονδυλάτου, ο οποίος έπαιξε πολύ με πέρλες, αλυσίδες και κρύσταλλα, ενώ τα καπέλα της Κατερίνας Καρούσου συμπλήρωναν τις εμφανίσεις των μοντέλων. Στην πασαρέλα περπάτησε ως special guest η ηθοποιός Στεφανία Γουλιώτη, ενώ η μούσα όλων των σχεδιαστών τη δεκαετία των ’90s, Marpessa Hennink, ήρθε αποκλειστικά για τον σχεδιαστή στην Ελλάδα για να περπατήσει στο σόου του.

Η έκτη και τελευταία ημέρα της Athens Fashion Week έλαβε χώρα στον υπέροχο χώρο του «91 Athens Riviera» όπου ο σχεδιαστής Πάρης Βαλταδώρος κέρδισε το κοινό με τη συλλογή του Lagoon. Ανάμεσα στα μίνι bungalows και τη λίμνη, τα μοντέλα περπάτησαν με αέρινες τουαλέτες γεμάτες βολάν, ασυμμετρίες, ογκώδεις φούστες, εντυπωσιακά κοψίματα και πρωτότυπα prints σε υπέροχα χρώματα. Κάθε δημιουργία ξεχωριστή και όλες μαζί συνέθεσαν μια άκρως θηλυκή και εντυπωσιακή συλλογή, μια ωδή στο ελληνικό καλοκαίρι.
Χορηγοί της 36ης Εβδομάδας Μόδας της Αθήνας
Πολλοί ήταν εκείνοι που στήριξαν με τη χορηγία τους την 36η Athens Fashion Week. Ανάμεσα σε αυτούς, η ελληνική εταιρεία ακινήτων DIMAND, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. Η PIRAEUS TOWER Α.Ε. που αποτελεί κοινοπρακτικό σχήμα των DIMAND, EBRD και PRODEA Investments. Το δημοφιλές παιχνίδι του ΟΠΑΠ, το ΣΚΡΑΤΣ, όπου ως χορηγός πρωταγωνίστησε και στα βραβεία των νέων σχεδιαστών, προτρέποντας τους να ετοιμάσουν μια δημιουργία με ένα στοιχείο τύχης.
H HYUNDAI όπου παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο Inster. Χορηγός φιλοξενίας της διοργάνωσης ήταν το ξενοδοχείο Academias Hotel, AutographCollection. Η εταιρεία BOUTZOUNIS στήριξε την εβδομάδα μόδας με το brand Gemma di Luna, το premium ιταλικό αφρώδες κρασί. Επίσημος χορηγός της 36ης Εβδομάδας μόδας ήταν η BAT Hellas British American Tobacco, η οποία δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά με τα καπνικά προϊόντα glo και velo. Χορηγός σίτισης ήταν η εταιρεία Parnassos Delicatessen. Η εταιρεία μεταφορών Greece travel ανέλαβε όλες τις μετακινήσεις των μοντέλων και των διεθνών καλεσμένων. Στους επίσημους συνεργάτες ήταν η σχολή Freddy MakeUp Stage και ο Φρέντυ Καλομπράτσος που επιμελήθηκε το μακιγιάζ των μοντέλων και το Design Art Academy που έχει ανέλαβε το hairstyling. Επίσημοι υποστηρικτές ήταν οι εταιρείες Dress Code, Eventora, Minoan water, Happy people καθώς και η εταιρεία επικοινωνίας «So Fine! Communications Management».
Χορηγοί επικοινωνίας ήταν οι : HUFFINGTON POST, COSMOTE TV, LOVE RADIO, BEAUTE MAGAZINE,DELUXE MAGAZINE, FASHION DAILY, T-LIFE, CLICK AT LIFE, MISSBLOOM.GR, WOMANTOC.GR και Mr. Green.