Ο υπουργός Αεροπορίας της Ινδίας διέταξε έρευνα μια εγχώρια αεροπορική εταιρεία, η οποία φέρεται να αρνήθηκε σε έφηβο με αναπηρία να επιβιβαστεί σε πτήση της.
Το προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας IndiGo είπε στους γονείς του παιδιού ότι αποτελούσε κίνδυνο για τους άλλους επιβάτες.
Το περιστατικό προκάλεσε εκτεταμένη οργή με πολλούς να επικρίνουν την αεροπορική εταιρεία για απαράδεκτη συμπεριφορά.
Η IndiGo αρνήθηκε τους ισχυρισμούς, λέγοντας ότι ότι είναι ένας οργανισμός χωρίς αποκλεισμούς.
Ο υπουργός Αεροπορίας, Τζιοτιραντίτια Σίντια, δεσμεύτηκε να προβεί στις «κατάλληλες ενέργειες», λέγοντας ότι ερευνά προσωπικά το περιστατικό.
«Υπάρχει μηδενική ανοχή σε μια τέτοια συμπεριφορά. Κανένας άνθρωπος δεν πρέπει να το περάσει αυτό», έγραψε στο Twitter.
Η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας (DGCA) της χώρας ζήτησε επίσης αναφορά από την αεροπορική εταιρεία.
Το περιστατικό, το οποίο έλαβε χώρα το Σάββατο στο αεροδρόμιο του Ράντσι, ήρθε στο φως αφού ένας από τους συνεπιβάτες, το κοινοποίησε στο Facebook.
Σύμφωνα με την καταγγέλουσα, ο έφηβος φαινόταν εμφανώς αναστατωμένος: «Οταν είχε περάσει από έλεγχο ασφαλείας και έφτασε στην πύλη (σχεδόν μια ώρα πριν από την επιβίβαση), φαινόταν να βρισκόταν στη δίνη της πείνας, της δίψας, του άγχους και της σύγχυσης» έγραψε.
Πρόσθεσε ότι οι γονείς κατάφεραν να κατευνάσουν την κατάρρευσή του, «με υπομονή, λίγη αυστηρότητα, πολλές αγκαλιές κ.λπ.» και ότι άλλοι επιβάτες ήθελαν να προσφέρουν βοήθεια στο ζευγάρι.
Οταν όμως τον είδε το προσωπικό της IndiGo, προειδοποίησε τους γονείς ότι δεν θα τους άφηναν να επιβιβαστούν, αν το παιδί δεν ησυχάσει και δεν γίνει «φυσιολογικό».
«Τότε γίναμε μάρτυρες της πλήρους επίδειξης ωμής εξουσίας και δύναμης. Το προσωπικό της Indigo ανακοίνωσε ότι δεν θα επιτρεπόταν στο παιδί να μπει στην πτήση. Οτι ήταν κίνδυνος για άλλους επιβάτες. Οτι θα έπρεπε να γίνει ”κανονικός” για να ταξιδέψει», σύμφωνα με την αυτόπτη μάρτυρα.
Οι άλλοι επιβάτες της πτήσης αντιτάχθηκαν στο προσωπικό και τους διαβεβαίωσαν ότι δεν είχαν αντίρρηση να επιβιβαστεί το παιδί και οι γονείς του στην πτήση.
Μια ομάδα γιατρών, που ταξίδευαν με την ίδια πτήση, προσφέρθηκαν να παράσχουν πλήρη υποστήριξη στο παιδί και τους γονείς του, εάν συμβεί κάποιο επεισόδιο υγείας στον αέρα.
Ομως η αεροπορική εταιρεία επέμεινε στη θέση της, με τον μάνατζέρ της -σύμφωνα με την αποκαλυπτικά μαρτυρία - να επιμένει ότι το παιδί ήταν «ανεξέλεγκτο» και «σε κατάσταση πανικού».
Η ανάρτηση αυτή έγινε από viral, οδηγώντας σε εκτεταμένη οργή και καταδίκη του περιστατικού.
Η IndiGo σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι προέβη σε αυτή την κίνηση για χάρη της ασφάλειας των επιβατών της, προσθέτοντας παρείχε στην οικογένεια διαμονή σε ξενοδοχείο και ότι πέταξαν το επόμενο πρωί για τον προορισμό τους.
«Λυπούμαστε για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε στους επιβάτες. Η IndiGo υπερηφανεύεται ότι είναι ένας οργανισμός χωρίς αποκλεισμούς, είτε πρόκειται για υπαλλήλους είτε για πελάτες, και περισσότεροι από 75.000 επιβάτες με ειδικές ικανότητες πετούν με την IndiGo κάθε μήνα», ανέφερε.
Η Ινδία έχει περισσότερους από 26 εκατομμύρια ανθρώπους που ζουν με σωματικές ή μαθησιακές δυσκολίες, αλλά υπάρχει ελάχιστη υποδομή για να τους υποστηρίξει στην καθημερινή τους ζωή.
Υπάρχουν πολλές καταγγελίες ότι τα άτομα με αναπηρία αντιμετωπίζουν συχνά στιγματισμό, διακρίσεις και παρενόχληση.
Το 2019, μια ακτιβίστρια με αναπηρία και επιζήσασα από πολιομυελίτιδα κλήθηκε να βγάλει το παντελόνι της στο αεροδρόμιο της Καλκούτα. Δύο χρόνια πριν από αυτό, μια αθλήτρια με κινητικά προβλήματα αναγκάστηκε να κοιμηθεί στο πάτωμα ενός τρένου, καθώς της είχε παραχωρηθεί μια πάνω κουκέτα.
(με πληροφορίες από BBC)